Vkládání zajímavých obrázků III

Odeslat odpověď

° α β γ δ ε π τ ω φ Φ Ψ Ω µ Γ Δ < > % ± + - ÷ · × ^
¼ ½ ¾ ¹ ² ³ ( ) [ ] { } @ η Ø § λ ρ ® © &
Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:D :) :( :o 8O :? 8-) :lol: :x :P :oops: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :argue: :angel: :blyawn: :boid: :box: :coolglema:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Vkládání zajímavých obrázků III

Re: Vkládání zajímavých obrázků III

od JiriTom » 02 kvě 2024, 12:02

Jen test... :)
rolling-stones@2000x1500-1.jpg
Screenshot_20240428-093047_X.jpg

Re: Vkládání zajímavých obrázků III

od PotPalo » 04 bře 2024, 20:18

Skúška veľkého obrázku. Aha. Nejde. 1600x1600 je moc. Tak iný. A sakra!. Takže priamy odkaz na vložený obrázok sa už nedá urobiť. No nič.
ObrázekObrázekObrázek Z inej stránky ide.
Obrázek Ale pôjde to, aj keď zvláštne bez súboru...
Přílohy
nope.gif
(288.15 KiB) Staženo 93 x

Re: Vkládání zajímavých obrázků III

od PotPalo » 04 bře 2024, 20:03

Test. ObrázekObrázek ObrázekObrázek
Test dlhéééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééého riadku.

Chýba tu tlačítko na zmazanie príspevku.
Tlačítko Nahoru vidím, ale kde je Dolu?

Re: Vkládání zajímavých obrázků III

od Karel_IV » 04 bře 2024, 17:55

JiriTom píše: 04 bře 2024, 09:38 Test vkládání...
Edit: editace
Nahlášení obdrženo. Od JiriTom, 04 bře 2024, 09:40
"Jen test"

Re: Vkládání zajímavých obrázků III

od JiriTom » 04 bře 2024, 09:43

A mazání...

Re: Vkládání zajímavých obrázků III

od JiriTom » 04 bře 2024, 09:38

Test vkládání...
Edit: editace

od Hill » 24 srp 2023, 10:52

Fotil jsem převážně na Orwo NC20, vyvolával v jejich soupravě, fotky jsem dělal na papíry PM20 od Fomy taky v jejich sadě, k vývojkám jsem si míchal regenerační roztok. Naprostá většina chemie na to se dala sehnat bez občanky či jiné registrace, jen to chtělo přesné lékárnické váhy. Uvítal jsem papíry PM30, to byl dar s nebes - hotovou fotku jsem mohl vyhodnotit ne za 65, ale za 8 minut. Taky se vývojka držela na 30°C, to s předchozími papíry nešlo, a uschla volně ložená, bez zažehlování formalínu v leštičce. Na vývojku termostat a míchání, aby teplota držela ±¼°C. Se subtraktivní filtrací jsem se příliš neskamarádil, i když Opemus se šuplíkem a později míchací hlavu jsme v obecní fotokomoře měli, vyzkoušel jsem i objektiv Janpol color, ani ten mě příliš nenadchnul, radši jsme si s bráchou sehnali výtažkové RGB filtry používané v polygrafii, protože nelámaly světlo a neuhýbaly s obrazem, jako skleněné (jeden stál 8 korun a daly se z něj udělat 4 do bubínku pod objektiv, který brácha, tehdy v učení na zámečníka, vysekal na lisu), udělali jsme si časové spínače s dvoupatrovým řadičem, přepínač horní a dolní sekce: 0-25 byly časy od 1" do 17,8", polohy 26-51 svítily dvacetkrát déle. Ano, odporový řetězec byl sestavený "co poloha, to decibel". Filtrace uváděná na papírech se podělila pěti a vyšly časy. Výhoda přepínače byla v tom, že se přepnulo o potřebný počet kroků nahoru nebo dolů před výměnou filtru (otočením bubínku) pěkně v pořadí R-G-B.
Kupodivu to nebylo nijak pozorovatelně pomalejší, než namíchání barvy světla na míchací hlavě. Něco fotek jsem se nadělal, protože ty si častěji někdo prohlédl, šlo to i bez zatemnění a projektoru.
No a diapozitivy? Na Agfachrom Professional jsem fotil na přání ženicha (profesionálního fotografa) jen jednou. Neviděl jsem ani jeden. Možná se jednou promítaly během těch 5 let, co byl ženatý, ale pak už vůbec ne. Na Orwochrom jsem vyfotil jen jeden film, ta šílená rudá mě vrhla k Fotochemě.
Možná i proto, že jsme po osmašedesátém byli na sytou rudou obzvláště alergičtí...
Pak jsem už na diáky používal Fomachrom D a vozil ho k vyvolání přímo do fabriky v Hradci. Použití polarizačního filtru a jeho správné natočení před objektivem foťáku na tom materiálu vykouzlilo barvy hodné dražší inverze. Jinak Fomachrom D uměl skvěle barvy podzimu...
On vlastně každý materiál chtěl svoje už od volby záběru.
V příloze jsou skeny diáků o pár let mladších a je znát, že už to byl slušný materiál. Do půlky sedmdesátých let byly ty materiály na našem trhu sice použitelné, ale dlouhodobá stabilita barev je dnes jen pro otrlé.
Přílohy
Plitvická jezera bez davů turistů, říjen 1983.
<br />Fomachrom D20, Praktica L2, objektiv Pentacon Auto MC 2,8/50, polarizační filtr.
<br />Sken z června 2020, bez korekcí.
Plitvická jezera bez davů turistů, říjen 1983.
Fomachrom D20, Praktica L2, objektiv Pentacon Auto MC 2,8/50, polarizační filtr.
Sken z června 2020, bez korekcí.
Plitvická jezera bez davů turistů, říjen 1983.
<br />Fomachrom D20, Praktica L2, objektiv Pentacon Auto MC 2,8/50, polarizační filtr.
<br />Sken z června 2020, bez korekcí.
Plitvická jezera bez davů turistů, říjen 1983.
Fomachrom D20, Praktica L2, objektiv Pentacon Auto MC 2,8/50, polarizační filtr.
Sken z června 2020, bez korekcí.
Plitvická jezera bez davů turistů, říjen 1983.
<br />Fomachrom D20, Praktica L2, objektiv Pentacon Auto MC 2,8/50, polarizační filtr.
<br />Sken z června 2020, bez korekcí.
Plitvická jezera bez davů turistů, říjen 1983.
Fomachrom D20, Praktica L2, objektiv Pentacon Auto MC 2,8/50, polarizační filtr.
Sken z června 2020, bez korekcí.

od samec » 24 srp 2023, 08:41

A hentá sýto-červená na semafóre uprostred...
Až mám chuť napísať v C program a spočítať všetky jedinečné farby bez ohľadu na jasovú zložku.

od Crifodo » 24 srp 2023, 07:56

To nie sú farebné fotky. To sú kolorované fotky.
Dojem "kolorovanýho snímku" dělá barevný podání materiálu fy. AGFA, který bylo vždycky takový vyblitý až do zelenkava - pamětníci vědí. Byl to za komančů v podstatě jedinej na trhu dostupnej materiál
V článku chybí informace, zda šlo o barevnou inverzi (tedy diák, šlo by o AgfaChrome), nebo o negativ
Některé z "unikátních" strýcových fotek z invaze bratrských zemí (fotek existujou mraky jako zde od Reuters) vypadají fakt jako čb kolorované, ale nevíme jestli je to špatným skladováním nebo následnou barevnou korekcí pro dramatizaci, jiné fotky jsou totiž celkem kvalitní. Což nedává smysl u snímků z jedné šarže materiálu a stejného zpracování.
Pro srovnání namátkou z webu jiné fotky údajně z Agfacoloru z téže doby a tedy kvality materiálu:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pokud jde o Fotochemu, Fomacolor někdy od roku 1957, Fomachrom cca 1971 (Hradec koncem 60tek do roku 1972 přestavoval výrobní linky).
K dostupnosti "za komančů" pokud je tím míněna epocha do konce roku 1989, vždycky především platilo Kdo chce opičku, musí mít na banány: negativní filmy i inverze byly, i když v půlce sedmdesátek vzhledem k limitovanému kapesnému jsme je nekupovali tak často. Laboratorní zpracování podomácku v osmdesátkách nebyl žádný horor, dokonce ani v ubohém panelákovém bytečku. Aditivní míchací hlava Meopta k Magnifaxu, trocha péče o teplotní stabilizaci lázní. Kvalita filmů/papírů a to i Foma/Orwo mohla být dobrá až výborná, velmi přímo úměrná kvalitě zpracování a skladování.
Barevné fotky tříd z šedesátek a "stereokotoučky" Meopta z té doby jsou naopak ilustrací, jak to vypadá když se laboratoři nevěnuje péče. Barevně vyblité humusy ovšem dokázal dělat i Barrandov třicet let potom.
Historie Agfa a kvalita materiálů:
https://www.photomemorabilia.co.uk/Colo ... _Agfa.html
Ty vyblité barevné černobíle vypadající materiály Agfa se vyskytovaly v třicátých letech. Strýc měl předpokládám novější šarži.

od EKKAR » 23 srp 2023, 23:26

Těch procesů bylo víc, každej původní výrobce filmů měl v podstatě svůj, jen tu C-41 se jakž-takž povedlo standartizovat, protože za ní stáli Amíci s Kodakem a povedlo se ji automatizovat a miniaturizovat do skříní s nápisem "FOTOLAB". Optejte se Hilla, co znamenalo "dělat barvu" za komančů ve fotokomoře doma ... Barevný filtry s přesnou charakteristikou do zvětšováku, chemická laborka na míchání roztoků hadr, navíc polovička chemikálií jedy až prudký jedy ...

od Hubert_79 » 23 srp 2023, 22:33

Inverze je diák a to se procesem C41 nevyvolává. Fomachrom byl též diák a posílalo se to vyvolat do Mechova.
V článku chybí informace, zda šlo o barevnou inverzi (tedy diák, šlo by o AgfaChrome), nebo o negativ a zde by šlo o AgfaColor.
Inverze se vyvolává procesem E6.

od EKKAR » 23 srp 2023, 22:26

Samec - zbleskuj se. Je tam jasně napsaný, že to fotil na barevnej film AGFA, to znamená německej inverzní barevnej materiál, kterej má svoje kořeny až někdy v době Ády Čalouníka - a že mu po focení na dovolený zůstalo ve foťáku 12 nevyužitejch políček, takže na ně za okupace nafotil co šlo. Dojem "kolorovanýho snímku" dělá barevný podání materiálu fy. AGFA, který bylo vždycky takový vyblitý až do zelenkava - pamětníci vědí. Byl to za komančů v podstatě jedinej na trhu dostupnej materiál, vyvolávanej procesem C-41 - další byly jen v Tuzexu (Fuji, Kodak) - tuzemský filmy FomaChrom se vyvolávaly jinak.

od Hubert_79 » 23 srp 2023, 22:21

autor článku píše:V roce 1968 sehnal tehdy vzácný barevný film AGFA, který si šetřil na zvláštní příležitosti.
Ty to víš lépe, že. Mohl bys tedy dnešní smartfónovou generaci poučit, na co tedy tenkrát pán fotografoval?

od samec » 23 srp 2023, 22:15

ransom píše:https://www.reflex.cz/clanek/87805

Fotil v roce 68 můj strýc.
To nie sú farebné fotky. To sú kolorované fotky. Len farebný film na farebnú fotku nestačí. Ale to dnešná smartfónová generácia nepochopí.

od Hubert_79 » 23 srp 2023, 21:30

To je prostě von, no. Von ví všechno. Vobčas ale kecá, hlavně že blb píše takový litanie.
Třetí RZ na nosič nestojí 5000,- Kč, ale asi 600,- Kč... Místo nálepek z TK to má hvězdičky. Nevydají to hned, ale až se to vyrobí. Když se tato ztratí, tak už ti další nevydají.

Nahoru