Mlžení oken, klimatizace
Moderátor: Moderátoři
Mlžení oken, klimatizace
Zdravím vás. Nejprve citace z jiného článku na netu:
"Jakmile se dostanete do vozu, pravděpodobně se budete muset vypořádat s mlžením oken. Tomu se dá buď jednoduše zabránit nanesením holící pěny a následným rozleštěním, nebo můžete použít jednoduchý trik: Naplno pusťte ventilátory s teplým vzduchem a zapněte klimatizaci. Ta totiž odvádí vlhkost z interiéru, takže mlha z oken zmizí o to rychleji."
Zdroj: https://autoroad.cz/zajimavosti/95116-s ... ekne-draho
Tak jak to tedy je? Jedná se mi o tu klimatizaci. Na mém autě klima v zimě nefunguje. Netočí se kompresor. Máte jinou zkušenost nebo je to bluf vycucaný z prstu nějakým "odborníkem"? Může klima v mrazu fungovat? Podle mě musí výparník v mrazu okamžitě zamrznout a ještě si přidá chladu klima?
"Jakmile se dostanete do vozu, pravděpodobně se budete muset vypořádat s mlžením oken. Tomu se dá buď jednoduše zabránit nanesením holící pěny a následným rozleštěním, nebo můžete použít jednoduchý trik: Naplno pusťte ventilátory s teplým vzduchem a zapněte klimatizaci. Ta totiž odvádí vlhkost z interiéru, takže mlha z oken zmizí o to rychleji."
Zdroj: https://autoroad.cz/zajimavosti/95116-s ... ekne-draho
Tak jak to tedy je? Jedná se mi o tu klimatizaci. Na mém autě klima v zimě nefunguje. Netočí se kompresor. Máte jinou zkušenost nebo je to bluf vycucaný z prstu nějakým "odborníkem"? Může klima v mrazu fungovat? Podle mě musí výparník v mrazu okamžitě zamrznout a ještě si přidá chladu klima?
Jasně že klima v mrazu nefunguje, původní verze to měly už pod 5°C novější mají 0°C a pak se kompresor prostě nezapne. Moje zkušenost z Passata- je potřeba především vyřešit, aby v autě nebyla vlhkost - zatékání, sníh na botách rozpuštěný do koberečků atd. Ale mlží se i funglovky.
Klídek chlapi,to je nulák...
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
Obě naše auta mají funkci odmlžení a obě pouštějí na sklo klimu. Stačí na voliči proudu vzduchu vybrat přední sklo. Já na to mám extra tlačítko, všechen vzduch jde na sklo, větrák naplno a ještě se zapne klima. Dělá to tak i služební Fábka. Jinak doma mám u obou aut vyhřívání předního skla, je to lepší. Ale v mrazu jsem to myslím ještě nezkoušel, volím to vyhřívání.
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
A co znamená to stáloběžné ? To jako nemá už kompresor spojku a tlačí chladivo pořád do tlaku ?
Dvojková oktávka má samozřejmě klasickej kompresor se spojkou, kterej se vypíná, pokud bylo myšleno že se otáčí řemenice stále tak ano, otáčí. na hřídeli je ale spojka a ta odpojí kompresor od řemenice.
Dvojková oktávka má samozřejmě klasickej kompresor se spojkou, kterej se vypíná, pokud bylo myšleno že se otáčí řemenice stále tak ano, otáčí. na hřídeli je ale spojka a ta odpojí kompresor od řemenice.
Klídek chlapi,to je nulák...
Nerozumím. Takže se nejprve ohřeje radiátor a pak se spustí klima a hlídá se teplota na vyparníku aby nezamrznul? Navíc když nastartuju tak nebudu čekat pět minut a více na volnoběh než se to trochu ohřeje a začne foukat teplý vzduch. Řeším to tak, že otevřu (pootevřu) okna, zapnu ventilátor na max a jedu. Já bych raději četl odpověď od šoférů nebo mechaniků co to opravdu vědí než nějaké teorie. Právě o té teorii diskutuju s kolegy v práci a tak bych se rád dozvěděl jak to vlastně je. Podle mě je to blbina aby běžela klima když je venku dejme tomu mínus deset. Mám Thálii a když zapnu klimu tak se akorát rozsvítí kontrolka a jinak se nic neděje. Kompresor stojí. I když mám ujeto cca 10 km, voda je zahřátá a topí to.PCmaniac99 píše:spouštějí klidně i v mrazu. Akorát se hlídá teplota na výparníku, aby nezamrzl.
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vzduch je nasáván ventilátorem přes regulační klapku čerstvého vzduchu. Odtud proudí přes prachový filtr, ve kterém se zachytí nečistoty, prach, pyl apod. Vzduch prostupuje výparníkem, voda v něm obsažená kondenzuje a odtéká do zachycovací misky.
Suchý, studený vzduch se přihřívá ve výměníku tepla na zvolenou teplotu. Odtud je vyveden rozváděcími klapkami na požadovaná místa ve vozidle.
Zde je zdroj. Docela hezky popsané fce.
S klimou jsou okna rychleji odmlžená, Některé klima. systémy dokonce při nastavení ofuku oken automaticky zapnou klimu.
Suchý, studený vzduch se přihřívá ve výměníku tepla na zvolenou teplotu. Odtud je vyveden rozváděcími klapkami na požadovaná místa ve vozidle.
Zde je zdroj. Docela hezky popsané fce.
S klimou jsou okna rychleji odmlžená, Některé klima. systémy dokonce při nastavení ofuku oken automaticky zapnou klimu.
Mám octávii 1 combi s climatronikem. Parkuju venku. Pod +5st. už kompresor nejde. Když je motor studený dávám proud na okno a vnitřní cirkulaci. Jak se začne motor ohřívat, začne se mi potit okno. Vypnu vnitřní cirkulaci a nechám okno odmlžit. Pokud se objeví v autě vlhkost se potřeba ji samozřejmě dostat pryč. Jednou za čas udělám delší trasu abych auto pořádně provětral a vyvětral. Před zimou se kouknu jestli mám funkční odvětrávací klapky v kufru.
Pokud máš v autě vlhkost a zamrzají ti i okna zavnitř, tak pomůže jen tzn. švédká utěrka. Pokud to ještě není zamrzlé, tak pomáhá vždy spustit klimatizaci. To pomáhá i v létě samozřejmě a nemusí se nutně zapínat chlazení, ale jen na teplý vzduch. Aspoň tak mi to vždy fungovalo.
Vždy jsem si myslel, že kompresor je jen na tvorbu studeného vzduchu, což na odfiltrování vhlkosti nepotřebuji.
Vždy jsem si myslel, že kompresor je jen na tvorbu studeného vzduchu, což na odfiltrování vhlkosti nepotřebuji.
Mně se jednou stalo, že v autě (Renault Thalia) se mi mlžila okna. Počasí asi jako teď, trochu tepleji, zataženo, vlhko. Tak jsem pustil topení, foukání na přední sklo, ale okno se mlžilo ještě víc. Zkusil jsem klimatizaci, to pomohlo ale v autě byla zima. Když jsme dojeli, asi tři čtvrtě hodiny, na parkovišti jsem nechal běžet motor a topení jsem pustil na plné oo. Sklo se ještě chvíli mlžilo, pak se vyčistilo a na zpáteční cestě už to bylo v pořádku.
Vysvětluji si to tak, že v topení byla nějaká vlhkost co se odpařovala a musela nejdřív vyschnout.
Vysvětluji si to tak, že v topení byla nějaká vlhkost co se odpařovala a musela nejdřív vyschnout.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický