Mlžení oken, klimatizace
Moderátor: Moderátoři
Ty nové spojku nemají
http://www.autoauto.cz/eshop/skoda-octa ... -6_detail/
Jinak to, že se rozsvítí kontrolka neznamená že běží kompresor, je to závislé i na zatížení motoru, poloze egr ventilu atd.... Tlačítko a kontrolka ve skutečnosti znamená pouze požadavek na spuštění.
Teoreticky je schopen odvhčovat když se přepne na vnitřní okruh a použije elektrické přitápění. Tím se rychle dostane nad nezámrznou teplotu. Jinak hnát vzduch s teplotou pod 0C na výparník je blbost.
http://www.autoauto.cz/eshop/skoda-octa ... -6_detail/
Jinak to, že se rozsvítí kontrolka neznamená že běží kompresor, je to závislé i na zatížení motoru, poloze egr ventilu atd.... Tlačítko a kontrolka ve skutečnosti znamená pouze požadavek na spuštění.
Teoreticky je schopen odvhčovat když se přepne na vnitřní okruh a použije elektrické přitápění. Tím se rychle dostane nad nezámrznou teplotu. Jinak hnát vzduch s teplotou pod 0C na výparník je blbost.
Internet - metla lidstva
To Takjan: Tam je asi chyba "Vypnete klimu.... pod 5°C.." asi "zapněte". Ale ano. Opět se bavíme Klima v mrazu a mlžení skel.
To Rellik: Kompresor je zátěž pro motor tak se to na motoru nějak projevit musí.
To Rellik: Kompresor je zátěž pro motor tak se to na motoru nějak projevit musí.
Naposledy upravil(a) MiraSt dne 13 led 2019, 19:37, celkem upraveno 1 x.
Ale na stejném fyzikálním principu. Takže v zimě klima nejede.TAKJAN píše: Vše tady není jen o škodovkách, každá značka to má jinak.
To Rezis: Tak první co mi dává za pravdu!! Palec nahoru dávám.
Takže závěr (můj): V mrazu klima nejede a vzduch se nevysouší. Jinak by se ta odejmuta vlhkost musela někde zamrazit na kostku ledu a ve venkovním mrazu by tam byla až do jara. Děkuji za vaše příspěvky a sami si zkuste zapnout nebo nezapnout klimu když to radí na netu, sledovat změnu a sami si odpovězte, jestli je to blbina nebo pravda.
Naposledy upravil(a) MiraSt dne 13 led 2019, 19:55, celkem upraveno 1 x.
Nemusí - řídící jednotka může postupně zvyšovat tlak kompresoru klimy a zároveň přidávat výkonu motoru, takže otáčky budou kolísat ve stále stejné hodnotě, ale bude to brát víc paliva... Elektronika už je na to v autech dost chytrá aby se to tak kompenzovalo. Stejně tak, když zastavím, tak se spotřeba paliva z l/km přepne na l/hod. Nebo i stěrače. Pokud prší a mám je zapnuté bez cyklovače, tak na křižovatce nebo když zastavím, přepnou se automaticky na nejnižší cyklus - po rozjetí jedou zase naplno.MiraSt píše: To Rellik: Kompresor je zátěž pro motor tak se to na motoru nějak projevit musí.
To zapnutí klimy by v tomto případě mohlo jít vidět na detailním sledování spotřeby - http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2016/ ... rivegreen/ Pokud bych na volnoběh zapl klimu na to odmlžení okna, mělo by to jít tady vidět.. Zítra zkusím...
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Je to tak, u koncernovejch aut platí to, že ta klima se opravdu zapíná i při vnějších teplotách pod nulou PRÁVĚ PRO TO VYSUŠENÍ VZDUCHU PŘI OVLÁDACÍCH KNOFLÍCÍCH NASTAVENEJCH NA OFUK SKLA A ZAŘAZENÝ VNITŘNÍ CIRKULACI VZDUCHU. Dehťáky k tomu ještě vevnitř v jednotce klimy mají elektrickej topnej článek, tzv. "PTC" (tovární označení, já to nevymyslel) = plechový meandrovitý segmenty navzájem oddělený keramickýma topnýma elementama. Plechový meandry jsou střídavě zapojený na +12V drátem tlustým jak sloní noha (minimálně 10, ale spíš 16mm² Cu lano) přes speciální relé podobný tomu, co spíná žhavení a pojistku na nějakejch 100A) a na kostru auta - slouží to k rychlýmu ohřátí vzduchu právě po odstranění vlhkosti vymražením výměníkem klimy v době, kdy dehťák ještě nemá dostatečně ohřátou chladicí kapalinu k tomu, aby v topení skutečně topila. PTC se po ohřátí kapaliny nad 50°C vypíná, ALE klima běží dál až do vypnutí vnitřní cirkulace vzduchu právě proto, aby vymražovala ze vzduchu nasátýho z kabiny odpařenou vlhkost.MiraSt píše:V mrazu?rnbw píše:Ono to vidiet hlavne na tom okne. Dam fukat naplno na okno, vlhkost neochotne ustupuje. Zapnem klimu, pocujem spustenie kompresora a prakticky okamzite zacne vlhkost ustupovat podstatne rychlejsie.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!