Felicia ukazatel teploty

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
quintes
Příspěvky: 43
Registrován: 10 zář 2007, 02:00

Felicia ukazatel teploty

#1 Příspěvek od quintes »

zdravim,
mam filcku rv 96, motor 1.3i bosch monotronic, palubovku z novsej feldy (koli otackomeru) jedine orig mam tachometer. vsetko funguje, len ukazatel teploty ma iny rozsah,pri zapnuti zapalovania vybehne na 90st c a v zohriatom stave ukazuje pred cervenym polom. skusal som dat odpor od snimaca teplty, ale akurat sa zmensil rozsah (cca od 70 do 90). je cidlo na motoroch mpi ine? da sa vymenit?

paradox je, ze ta palubovka bola predtym na favorite a tam ukazovalo teplotu dobre :lol:

Uživatelský avatar
Yan
Příspěvky: 32
Registrován: 14 bře 2007, 01:00

#2 Příspěvek od Yan »

Hodnota termistora pre Fabiu aj Feldu je medzi 2k až 2k7. Menovite NTC 2k2, ale origo majú z výroby nehorázny rozptyl. Rešili to tak, že na RJ motora sa vykoná adaptácia teplotného snímača. (Nebudem to popisovať, na to sú iné fóra, http://forum.skodahome.cz ) Ak sa mení snímač teploty, (chladiacej kvapaliny) motor (riadenie) sa adaptuje po pár dňoch (používania) aj sám (to z vlastnej skúsenosti). Analogicky: keďže sú snímače dvojvývodové a štvorvývodové, (tam sú dva termistory) sa musí adaptovať zrejme u štvorvývodového samostatne aj RJ palubovky, ktorá dostáva signál priamo z jedného z termistorov. U dvojvývodových dostáva palubovka signál o teplote po zbernici z RJ motora. Pokiaľ sa Vzťah snímač - merák sám neprispôsobí, robí sa to cez VAG.
Myslím, že popis Mono Motronic sa zháňa jednoduchšie ako SIMOS 3PB...

Aha - medzi "Favom a Feldou" bude asi rozdiel. Až Feldy, Fabky a Octy začali používať rovnaké RJ (ako celý VW koncern). Takže: autá vedľa seba
a po nočnej odstávke na studenom motore stačí ohmmeter a zo tri minútky.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#3 Příspěvek od vrky »

Něco podobného jsem také řešil
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... pic&t=7638

pepik9

#4 Příspěvek od pepik9 »



Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

pepik9 píše:Rozdil byl uz mezi starym a novym favoritem (pred/po 1992).
Fáčko s datem výroby podzim ´93 (a celý rok´94) neboli modelový ročník ´94 vulgo "stříkačka" měl ŘJ shodnou s Feldou do roku ´96 - oba měly motor 1.3 SPI Monomotronic, lišily se jen v nepodstatných detailech výstroje. Do modelového roku ´93 byly ve Fáčkách motory s karburátory Pierburg několika různých verzí. Asi nejhorší byly verze Ekotronic - Pierburg doplněný neřízeným katalyzátorem - nejely a nejely...
Teprve od nájezdu výroby motoru MPI (vícebodové vstřikování) byly na motory osazovány jednotky shodné s Octou a Fóbií...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#6 Příspěvek od Hill »

U těchto ročníků celkem bez ohledu na značku měřák v palubovce používá vlastní čidlo a řídicí jednotka má taky svoje. U některých značek bývají v jednom pouzdře.
Takže budík může kecat, i když řídicí jednotka dostává informaci o teplotě správnou. I naopak.

Uživatelský avatar
quintes
Příspěvky: 43
Registrován: 10 zář 2007, 02:00

#7 Příspěvek od quintes »

no, cidlo ma 4 vyvody, meral som odpor na 2 a 2. ale len na jednom pare som nameral nejaky odpor, tam som dal vlastne odpory, no zmensil sa len rozptyl. podla vas mam tie odpory dat prec a cakat, az sa to samo urobi? neverim, ze u skodovky sa urobi nieco samo :idea: :idea: :idea:

Uživatelský avatar
quintes
Příspěvky: 43
Registrován: 10 zář 2007, 02:00

#8 Příspěvek od quintes »

apropo, som spominal ze ta palubovka bola predtym vo favorite r.v. 1989, a tam ten snimac bezal normalne. a viem, ze cidlo teploty na tom aute ma len jeden vyvod. (ak nie sorry no som si na99perc isty).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Fáčko ve starší verzí instalace měří teplotu po jednom drátu pomocí diferenciálního budíku - od + pólu napájení palubovky přes měřák a kabel do čidla a z čidla na kostru motoru, novější už to mají překopané skrz ŘJ a čidlo s dvěma nebo 4 vývody - ale na palubovku jde pořád jen jeden drát.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
quintes
Příspěvky: 43
Registrován: 10 zář 2007, 02:00

#10 Příspěvek od quintes »

dobre, ak ide len jeden drat, ako sa dokaze teplomer sam nastavit na spravnu hodnotu? stale mi nikto nepovedal ci mam vybrat tie svoje odpory a cakat na zazrak??? mrknem este do el schemy....

Uživatelský avatar
quintes
Příspěvky: 43
Registrován: 10 zář 2007, 02:00

#11 Příspěvek od quintes »

v scheme nic moc.... len jeden kabel do ukazatela, zo styroch...
podla tejto schemy je to jednoduche jak facka, cievka pod napatim ovladana
premenlivym odporom (snimac teploty). lenze ukazatel je z orig. novsej feldy, na favorite fungoval, na novsej felde fungoval, len na mojej nejde!!!
a pritom ten, co tam bol pred vymenou, bezal tiez ok. chyba bola, ze som menil celu palubovku okrem tachometra (koli najazdenym km),a nevymenil som aj ukazatel teploty. no kto mal vediet ze nepojde ked na favorite bezal v pohode??? a teraz mam z toho hlavu v smutku...
Přílohy
fel61.jpg
(268.4 KiB) Staženo 423 x

Uživatelský avatar
quintes
Příspěvky: 43
Registrován: 10 zář 2007, 02:00

#12 Příspěvek od quintes »

aha co som nasiel....
a to je dielenska prirucka, by ma zaujimalo, co by s tym robili servisaci a kolko by to stalo
Přílohy
fel navod 2.jpg
(77.85 KiB) Staženo 307 x
fel navod.jpg
(99.09 KiB) Staženo 356 x

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

Re: Felicia ukazatel teploty

#13 Příspěvek od Raptor181 »

quintes píše:zdravim,
mam filcku rv 96, motor 1.3i bosch monotronic, palubovku z novsej feldy (koli otackomeru) jedine orig mam tachometer. vsetko funguje, len ukazatel teploty ma iny rozsah,pri zapnuti zapalovania vybehne na 90st c a v zohriatom stave ukazuje pred cervenym polom. skusal som dat odpor od snimaca teplty, ale akurat sa zmensil rozsah (cca od 70 do 90). je cidlo na motoroch mpi ine? da sa vymenit?

paradox je, ze ta palubovka bola predtym na favorite a tam ukazovalo teplotu dobre :lol:
A preco si len neprehodil otackomer s hodinami?
Uplne by to stacilo.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
quintes
Příspěvky: 43
Registrován: 10 zář 2007, 02:00

#14 Příspěvek od quintes »

po vojne kazdy general.....

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#15 Příspěvek od Raptor181 »

Nevidim tu ze by si sa pytal co je treba k tomu...napisla si sem uz ked si to vymenil.

Ja nemozem vediet co chce kazdy robit vo svojom aute.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“