Kvalita autorizovaných servisů

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

Kvalita autorizovaných servisů

#1 Příspěvek od forbidden »

V pátek mi zákoš donesl na opravu kávovar, prý mu ho vrátili z autorizovanýho servisu s tím, že je v pořádku/závada se neprojevila. Popis závady zněl: vyhazuje jistič. Pochopitelně mě napadlo, že jistič bude spíš proudovej chránič, dnes jsem změřil izolační odpor na kostru a bylo to jasný. Sice jsem ještě nezjistil, co přesně má svod, zatím jsem to ani nerozdělal, ale co mě zaráží je, že něco, co si dovolí říkat Autorizovaný servis, může označit potencionálně nebezpečnej spotřebič za dobrej. Druhá věc je, že je ani nenapadne ten odpor na kostru změřit. :?
Co to tam mají za idioty? Zdaleka to není poprvé, co opravuju něco, s čím si v autorizovaným servisu nevědí rady, možná spíš nechtějí, ale toto je už přes čáru. S chutí bych na ně poslal kontrolu, padesátku dělají asi na univerzitě v Plzni. :evil:
Tak bacha, až něco svěříte autorizovanýmu servisu De'Longhi v Brně. Zákazníka jsem se zatím neptal, kterej to byl konkrétně, ale jestli ten na čtyři písmena a začíná C, tak je mi všechno jasný. :twisted:

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#2 Příspěvek od termit256 »

Ja uz se ani nesnazim tam neco posilat. Naposled chteli za vymenu pojistky v monitoru cca 30.000Kc. Opravu jsem odmitl. Byl to ceskyservis.cz

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#3 Příspěvek od keemo »

KOlega ma pro tyto pripady na stole specielne udelany rozvod s jisticem i chranicem.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ZdenekHQ »

Kup mu oddělovací trafo. Ale s dodatkem, ať s ním trefí dotyčného servisáka.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#5 Příspěvek od Soemtron »

Svářecí invertor za 13 000 Kč těsně po záruce. Vrácen ze servisu do firmy s tím, že oprava se nevyplatí. Byl vadný jeden ze tří elektrolytů na vstupu + rezistor soft startu. ND za pár Kč. Dodnes dobře slouží. T
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od PavelFF »

Není to tak, že autorizovaný servis může pouze měnit celé desky a ne vyměňovat součástky? Oni možná mají jen blokové schéma a vývojový diagram, který je navede k řešení " vyměň hlavní desku". Pak se pochopitelně oprava nevyplatí. Díky tomu máš zadarmo svářečku. Ale pro normálního zákazníka je to smůla.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ZdenekHQ »

Někdy je to od výrobce skoro nechutný, co provádí, aby to nešlo jednoduše opravit a muselo to do autorizovanýho servisu.

Bezdrátový sluchátka Sony - všude v manuálu píšou, že se dají vložit náhradní nabíjecí články, jenže sundáte dekl a prd. Výstražná nálepka, že jiný články než origininál nebudou fungovat. Samozřejmě, protože "originál" NiMh je vloženej do plastovýho rámečku a dole je maličkej mikrospínač, kterej normálně vložený aku nestiskne. Přebaleno, funkční.

Nabíječka přebíjí, tlačí do NiMH trvale 1.5V, takže typický kruv...o , aby se co nejdřív musely koupit originál aku nebo vyhodit.

Takhle si Sony představuje svoji značku. :evil:
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 21 led 2019, 20:52, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Nepredpokladam, ze tam drzia trvalo 1,5 V. Napr. u AKG je casovac, ktory nabijanie po nejakej dobe vypne.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ZdenekHQ »

Není. Je tam jen psáno cosi o 16 hodinách nabíjení...

To je přece pitomost. Já to chodil po hodině měřit celý odpoledne.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#10 Příspěvek od TAKJAN »

Myslím, že zatím vedu s bývalým autorizovaným servisem sony v Ústí n O, který dva roky tvrdil, že u TV nebyli zjištěny závady, ačkoliv celou dobu lhali. Vloni celá story popsána.

Uživatelský avatar
makino
Příspěvky: 254
Registrován: 20 dub 2008, 02:00

#11 Příspěvek od makino »

Je to asi ako so značkovými servismi na autá, tam už opravára nenájdeš, len náhodne triafajúcich meničov kompletných dielov.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od rnbw »

Clovek je po navsteve takeho servisu rad, ak mu nic neznicia a neukradnu. Ci je zavada odstranena, to je druhorade :D

Uživatelský avatar
Nagant
Příspěvky: 1051
Registrován: 11 lis 2005, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#13 Příspěvek od Nagant »

ZdenekHQ píše: Bezdrátový sluchátka Sony - všude v manuálu píšou, že se dají vložit náhradní nabíjecí články, jenže sundáte dekl a prd. Výstražná nálepka, že jiný články než origininál nebudou fungovat. Samozřejmě, protože "originál" NiMh je vloženej do plastovýho rámečku a dole je maličkej mikrospínač, kterej normálně vložený aku nestiskne. Přebaleno, funkční.

Nabíječka přebíjí, tlačí do NiMH trvale 1.5V, takže typický kruv...o , aby se co nejdřív musely koupit originál aku nebo vyhodit.
Ano, bez toho konstrukčního celku akumulátorů nejde sluchátka dobíjet. Ale jinak normálně na běžné NiMH fungují, je je potřeba nabíjet NiMH v normální nabíječce.

Nenabíjí to originální pack nějaký opravdu malým proudem? Vím že nabíjení trvalo děsně dlouho. Ale taky jsem se divil, že je tento Sony battery pack celkem nový, a nic to na něj nevydrží. Tak používám běžné NiMH AAA.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#14 Příspěvek od houmr »

forbidden píše: vyhazuje jistič. Pochopitelně mě napadlo, že jistič bude spíš proudovej chránič, dnes jsem změřil izolační odpor na kostru a bylo to jasný. . :twisted:
Tady bych to neviděl jako tragédii. Jen přejímací technik (možná to technik ani není) a ani servisní technik se nedovtípil, že zákazník je jen trubka, který nedokáže přesně specifikovat závadu. A v dílně zřejmě nemají rozvod s proudovým chráničem, jistič nevyhazoval, tak co.

Se situacema, kdy se odborník nedokáže na problém podívat očima zákazníka-laika se setkávám dnes a denně. A i mezi odborníky ve svém oboru (i přímo v zaměstnání) je mnoho těch, kteří neustále nadávají, že někdo něco neumí opravit, ale přitom jim je za těžko do kolonky "předmět vady" napsat něco jiného než "nefunkční" nebo "vadná deska", přestože by dokázali vadu lépe specifikovat...

Zkrátka odborník ve značkovém servisu si uvařil kávu, změřil u toho odebíraný proud, konstatoval, že kávu vaří dobře tak šup s tím pryč.

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#15 Příspěvek od pocitujlasku »

houmr: clovek by min. ocakaval, ze tie opraverenske stoly maju samostatne istenie - prudovy chranic, ved tam sa pracuje s poskodenymi zariadeniami a ochrana zamestnanca by mala byt priorita.
Ina vec je, ze casto servisne navody su typu: pripoj, odmeraj napatie, alebo priebeh na tychto bodoch. a podla hodnot vymenit to to, alebo to.
navyse technici maju iste normy, ako dlho mozu stravit s jednou opravou, takze neriesia kondiky, ale rovno cele moduly.
No vidis, a tak si sa bal

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“