Výber jazdenky
Moderátor: Moderátoři
1) není to přihlášený = klidně to může bejt auto, který už je někde v €U zlividovaný jako totálka, protože to je pojišťovnou zaplacená čórka prodaná bez možnosti další registrace jen na ND - ať ho majitel přihlásí a pak nabídne ke koupi.
2) ze stejnýho důvodu ti to můžou na evidenčce zabavit, protože to má záznam jako čórka.
3) nemáš žádnej záznam z STK libovolnýho státu, kde by byly potvrzený ty kilometry. Klidně to může mít nalítáno 2x tolik, je to 17 let stará kára.
4) je to třídvéřák - věc možná ještě horší neř tříválec. Kromě toho, že potřebuješ 1,5x tolik místa na šířku na zaparkování ve srovnání s 5-dvířkem, má to sklopný přední sedačky, přes který se leze dozadu = zadní sedáky jsou na h0vn0 přístupný pro nástup i pro výstup plus daleko horší pevnost předních sedaček, půlka pasivní bezpečnosti je v prdeli.
Mám pokračovat?
2) ze stejnýho důvodu ti to můžou na evidenčce zabavit, protože to má záznam jako čórka.
3) nemáš žádnej záznam z STK libovolnýho státu, kde by byly potvrzený ty kilometry. Klidně to může mít nalítáno 2x tolik, je to 17 let stará kára.
4) je to třídvéřák - věc možná ještě horší neř tříválec. Kromě toho, že potřebuješ 1,5x tolik místa na šířku na zaparkování ve srovnání s 5-dvířkem, má to sklopný přední sedačky, přes který se leze dozadu = zadní sedáky jsou na h0vn0 přístupný pro nástup i pro výstup plus daleko horší pevnost předních sedaček, půlka pasivní bezpečnosti je v prdeli.
Mám pokračovat?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
citace:
EKKAR píše:Dušane, JAKÝKOLIV polo s HTP motorem je jenom překarosovaná fábule. I když vono je to ve skutečnosti vobráceně, pola jsou "dárci techniky" a fábule je "potomek". A ještě ke všemu v důsledku nemalejch omezení nadiktovanejch Vlkohradem dost zkriplovanej potomek - nejde o prostor, ale o některý vejbavový prvky, nejvyšší výkonový varianty pohonů i podvozků atd. Jedničková fábule ještě mohla mít verzi s dvoulitrem 85kW benzín atmo, ale dvojková už nesměla dostat nic výkonnějšího než 77kW 1,6 benzín atmo nebo 1,9 dehet turbo, trojková už nesmí dostat ani libovolnej čtyřválec. Polo mělo v několika generacích i čtyřkolku - fábule nikdy. Ale polo 1,2 51kW má prostě pod kapotou ÚPLNĚ IDENTICKOU HAŤAPKU jako fábule 1,2HTP 51kW (platí to i pro verzi s motorem 40/47kW se všema problémama s její 6-ventilovou hlavou ´podpalování vejfukáčů a tím ztráta komprese ...). Jenom se na polo nevztahovalo to třípísmenkový označení na prdeli ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tříválce vrčej jako šicí stroj furt, ať mají obsah dvanáct deci nebo jen litr a turbo k tomu. Tam změnu nehledej. Na plyn reagujou všecky velice živě, jsou na to speciálně nastavený včetně sestavení převodů a namapování paliva/zapalování. Akorát jim všem prostě nad 4000RPM dojde dech, protože prostě objem ničím nenahradíš a jejich výkon končí právě kvůli tomu solidnímu zátahu zespodu už na těch zhruba 4500RPM. Příčinou jsou omezený sací a vejfukový průřezy, který prostě nedovolujou bez turba dostatečně rychlý plnění a vyfukování válců. Jedině turba (starší 4válce 1,2TSI = dneska už nevyráběný a jejich nástupníci = 3-válce 1.0TSI 66 a 81kW) mají dostatek krouťáku na to, aby mohly používat těžký zpřevodování, takže jsou nastavený tak, že táhnou ještě na zhruba 5500RPM.
A zinkování se pokud vím furt dělá ponořením celý posvařovaný kastle do zinku - z předem pozinkovanýho plechu se dělaj jen některý karosářský ND, kde pozinkování nevadí příslušnýmu svařování - pozinková vrstva brání odporovýmu svařování bodem nebo švem. Plechy na kastli se kvůli tomu předem zinkovat nemůžou, nedaly by se pak posvařovat s příslušnýma výztužnýma dílama z vysokopevnostních ocelí. Zinkovat se musí až celej finální svařenec.
A zinkování se pokud vím furt dělá ponořením celý posvařovaný kastle do zinku - z předem pozinkovanýho plechu se dělaj jen některý karosářský ND, kde pozinkování nevadí příslušnýmu svařování - pozinková vrstva brání odporovýmu svařování bodem nebo švem. Plechy na kastli se kvůli tomu předem zinkovat nemůžou, nedaly by se pak posvařovat s příslušnýma výztužnýma dílama z vysokopevnostních ocelí. Zinkovat se musí až celej finální svařenec.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Niekde som zachytil, že nové autá sa už varia z pozinkovaných plechov. Podrobnosti nepoznám.
Ohľadne zvuku HTP som myslel bzukot reťaze. R. 2009, to by už mohla byť tá inovovaná, preto ten dotaz.
Reakcia na plynák mi nepripadá promptná, na parkovisku kľudne sekunda. Už za jazdy menej. Už keď sa roztočí, tak záťah má, viď sprevodovanie a i krúťak v oblasti 3k. Ale ten prieťah ma furt štve. Stále ho neviem odhadnúť pri preraďovaní.
Ohľadne zvuku HTP som myslel bzukot reťaze. R. 2009, to by už mohla byť tá inovovaná, preto ten dotaz.
Reakcia na plynák mi nepripadá promptná, na parkovisku kľudne sekunda. Už za jazdy menej. Už keď sa roztočí, tak záťah má, viď sprevodovanie a i krúťak v oblasti 3k. Ale ten prieťah ma furt štve. Stále ho neviem odhadnúť pri preraďovaní.
Tak udělej jednu věc - votevři kapotu, povol svorku na záporným vývodu baterky, odpoj ji, šáhni na palubku, zapni s tou vypnutou baterkou světla, napočítej do 10, světla zas vypni, zapni klíček zapalování do 1. polohy a tu baterku zase připoj. Samozřejmostí je šaltrklacek v neutrálu a zatažená ručka, €urochujer si určitě i založí klíny pod kola. Tím, že vypneš baterku a znovu ji připojíš se zapnutým klíčkem se vymažou adaptivní hodnoty v ŘJ a motor bude prvních 50km "číst" jak se k němu chováš. Pokud během těch prvních km budeš šlapat na plyn ostřejším tempem, motor víc vytáčet a třeba i dolů řadit s meziplynem, zapíšou se do ŘJ ty adaptivní hodnoty s kratšíma časama - doslova tak budeš auto znovu učit jezdit. Takže si to načasuj tak, abys to udělal s vohřátým motorem a pak hned vyraz na nějakou trasu, kde se nebojíš tomu autu dát napít. Auto musí bejt motoricky bezvadný, žádný 5 let starý svíce nebo pětiletej volej a desetiletý filtry v něm. A pak se pochlub - mám vyzkoušený, že i naprosto líná haťapice byla po takovýhle "italský servisní kůře" k nepoznání, její majitel na mě čuměl jak na blba, když jsem mu tvrdil, že oprava ho bude stát půl nádrže, kterou mu během ní vyjedu - "otočil" jsem se i s ním na sedadle spolujezdce z Třebový do Poděbrad a zpátky = celkem asi 230 kiláků ujetejch v solidním tempu, sice bez velkýho překračování, ale spíš těsně nad limitem podle GPS než pod ním.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mal som rozobratú palubovku, nastavoval som poizície ručičiek, tedy som baterku pripájal/odpájal a rozsvietila sa mi kontrolka airbagu. Ale skúsiť to môžem. Len keď vymyslím, kadiaľ ho preženiem. Fakt potom po zošliapnutí plynáka zareaguje skôr? Akože ako si ho vychovám, tak ho mám?
Sviečky mám od jesene, olej rok a pol, rozvody od jesene, vzduchový filter tiež. Ku koncu roka bolo deň a pol bez baterky. Tak som si ho asi tak naučil.
Inak ja som si myslel, že on si tie mapy upravuje priebežne stále.
Nešlo by to nastaviť cez počítač?
Sviečky mám od jesene, olej rok a pol, rozvody od jesene, vzduchový filter tiež. Ku koncu roka bolo deň a pol bez baterky. Tak som si ho asi tak naučil.
Inak ja som si myslel, že on si tie mapy upravuje priebežne stále.
Nešlo by to nastaviť cez počítač?