Ty, poslouchej. Nepsal jsi čirou náhodou tuto recenzi na onen boleslavský zázrak?EKKAR píše:jak z fábie vydyndat o 2,5 kW navíc
http://tuzingforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=265
Moderátor: Moderátoři
Ty, poslouchej. Nepsal jsi čirou náhodou tuto recenzi na onen boleslavský zázrak?EKKAR píše:jak z fábie vydyndat o 2,5 kW navíc
Není. Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka, protože je zapojená na ECU až "za spínačku" (u některejch typů ještě od dřívějších ročníků) a pokus zabrzdit s vypnutým zapalováním i baterkou způsobí vznik novejch závad zapsanejch v paměti komfortky = centrální ECU. I když by se zdálo, že s vypnutou baterkou si to nemá jak zapamatovat, tak mám vyzkoušený, že se tam ty závady objevujou - a když Duvšan nemá VAG, aby si je sám smáznul, s těma světlama je to nejjednodušší - a nemusí se vohejbat k pedálům, na spínač světel dosáhne v poho rukou jen pootevřenýma dveřma. Navíc první poloha přepínače světel zapíná obrysovky a podsvícení budíků přímo, bez dalších relátek nebo spoluúčasti ECU.danhard píše:Není lepší šlápnout na brzdu, nebo zmáčknout klakson ?EKKAR píše:...zapni s tou vypnutou baterkou světla...
Ne, autorem nejsem. Ale můžu se pod to podepsat včetně aktualizace údajů s datem prosinec 2018, když jsem já osobně měl ze servisu Auto Hlaváček Litomyšl - Nedošínek půjčenou jako náhradní kchár trojkovou fábulu kombi s hyperagregátem 1.0MPI neboli hátépéčkem odmocněným na obsah 999cm³ = objem shodnej s komunistickým Wartburgem (případně Barkasem). Výkon celejch 55kW (ještě o 4kW víc vyždímali soudruzi pod tlakem z Vlkohradu z nebohýho obřezanýho trojhrnečku), zvuk nezmýlitelnej, volnoběh na místě rozklepanej jak když postavíš na mráz drahýho psa, spotřeba po ujetí celkovejch asi 80 kilometrů (z toho asi 35km cesta ze servisu domů a po pár dnech zpátky - zbytek nutný couračky po městě) zprůměrována na hodnotu 15,5 litru/100km = jsem zvyklej ze svýho auta nezdržovat provoz a jet na hranici limitu, což u tý litrovky po městě znamená například nespadnout s točkama pod 2500RPM, jinak ji prostě udusíš - anebo jseš brzda provozu, protože jedeš s bídou 40 po městě ... Jako z místa startuje rychle - ale na jedničku po snad 25m jseš v omezovači, protože je extrémně krátká a dvojka to nezachrání. Pak je trojka a stráááááášně dlouhej skok na čtyřku. Takže po městě musíš jet na trojku a 2500-2700RPM, protože na čtyřku ten motor dusíš na pouhý 2000RPM = v oblasti, kdy se teprve začíná zdvihat krouťák - jakejkoliv kopeček včetně třeba pro tebe určitě velice dobře známýho stoupání z Můstku nahoru k Muzeu (abych použil pro tebe dobře známý místo) vyžaduje buď tu vytočenou trojku (a rychlost nad hranicí městskýho limitu kolem 60-65kmh), nebo nutně podřadit na dvojku - a pak aby ti to ve 4500RPM nežralo i chodce z chodníku, musíš zpomalit a jet na rozumnou spotřebu a v točkách kolem 2500RPM jen asi 40kmh. Čtyřka by to brala jedině že by to bylo v rychlosti kolem 90kmh, kdy zas bude motor v oblasti aspoň kolem tý 100Nm - jinak ho prostě udusíš jak žida peřinou.Hubert_79 píše:Ty, poslouchej. Nepsal jsi čirou náhodou tuto recenzi na onen boleslavský zázrak?EKKAR píše:jak z fábie vydyndat o 2,5 kW navíc
http://tuzingforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=265
Fofdíky možná - o těch ale z mý strany nepadlo slovíčko.. Koncernový auta s vypnutým zapalováním netroubí - rada byla směřovaná na fábuli, kde to platí. Smolíček, Hubertusi.Hubert_79 píše:Nepravda. Fordy ročník 2007 a 2009 troubí i bez klíčku ve spínačce.Při vypnutým zapalování nejde u aut po roce 2005 houkačka
Na fordy skutečně nemám - ale náladu jezdit na vejlety fordem a zpátky vlakem. A nikdy jsem neřek, že NESMÍ šlápnout na brzdu, ale jenom že to nedoporučuju, protože potom se objevujou další závady v registru v ECU, který je potřeba smáznout diagnostikou. Takže Vašku zase překrucuješ cizí tvrzení, namísto toho, abys sám něco pořádnýho poradil, protože tys nejspíš sám nikdy nic podobnýho nedělal - přesně jak ti to předevčírem nebo kdy napsal Leoš, co?danhard píše:To myslí EKKAR u Škodovek, na Fordy nemá
Ale to slyším poprvé, že s odpojenou baterkou nesmíš šlápnout na brzdu
A zas kecáš a lžeš jak Kalousek, viď? Brzdy osobáků mají (skoro) odjakživa kapalinovej přenos ovládací síly, část z tý doby mají i podtlakový posilovače. Systémy ABS jsou sice napájený z baterky a při vypnutým zapalování nefungujou, ale normy jasně říkají, že auto musí bejt možný zastavit i bez motoru a bez baterky (a tím i bez posilovače a bez ABS) pouhým zvýšeným tlakem na pedál - a to silou, kterou musí bejt schopnej vytvořit každej zdravej člověk fyzicky schopnej obdržet řidičák. A z důvodu, aby i takový auto bylo zezadu identifikovatelný jako brzdící se nesmějí brzdový světla zapojovat až za spínací skříňku, ale musejí bejt napájený přímo od baterky - a to spolu s tím, k čemu se brzdovej spínač používá v souvislosti s tím co jsem napsal dřív (blokování vstřikování při brždění atd = spojení s ECU motoru a další elektronikou) dává právě ty komplikace při jeho zapojování a při poruchovejch stavech, kdy v něm dojde k nějaký závadě a třeba svodům. Se samotným zabrzděním to nemá nic společnýho.danhard píše:Taky to nechápu, ale asi zvolili nejakej kompromis v bezpečnostni.
...
U brzd se to ta udělat nesmí, že se Ti rozjede auto s kopce i bez fungujícího zapalování, je prostá fyzika.
Sice si neumím vyměnit svíčky u koktávky, ale řídících jednotek jsem opravoval několik a dělal tuning (měnil EPROMKu v soklu), to zase ty automontéři neumíEKKAR píše:Takže Vašku zase překrucuješ cizí tvrzení, namísto toho, abys sám něco pořádnýho poradil, protože tys nejspíš sám nikdy nic podobnýho nedělal - přesně jak ti to předevčírem nebo kdy napsal Leoš, co?
Mně nejde o vymazání závad ani "závad" ABS z registru FLASH, já svým popisem Duvšanovi radil, jak to má udělat, aby se mu žádný další takový závady právě do těch odpojením baterky nesmazatelnejch registů nezapsaly. To jen Vašek se nevím jakýho důvodu tady ze mne snaží udělat pitomce úplně přesně stejným štylem, jakej používá Bohoušek Fedérkmán - chytáním za slova a překrucováním argumentů včetně toho, že tady na mě vytahuje protiargumenty nesouvisející s mnou popisovanýma věcma respektive argumety, který byly relevantní s věcma o jednu až dvě generace staršíma nebo vůbec utíká od tématu. Je to prostě hňup provokatérskej a zkouší tady dělat stejný svinstva jako Fedérkmán.rnbw píše:Novsie jednotky maju nepochybne aj flash a EEPROM.
Uz v mojej Mazde z roku 1997 ma jednotka ABS EEPROM, takze chyby ABS sa nemazu odpojenim baterie, ale opakovanym stlacanim brzdoveho pedalu v TEST mode.