Roomster - zkušenosti, na co si dát pozor pøi koupi

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ccode
Příspěvky: 185
Registrován: 09 kvě 2007, 02:00
Bydliště: nedaleko od Prahy

#16 Příspěvek od ccode »

EKKARe to že to jsou zadní dveře nikoliv 5 = kufr jsem přehlédnul. Při rychločtení jsem si vzpoměl na můj problém, kdy na foru skodahome.cz doporučují výměnu mks. i při stejně se projevující závadě 5 dveří.

T.j. moje zkušenost se netýká zadních dveří, ale 5tých dveří a moje reakce si nekladla za cíl tě chytat za slovo.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Jo, já to tak beru - právě proto, že u 5. = kufrovejch dveří je úhel otvírání větší a namáhání svazku v tom gumovým krčku vyšší. Tam to lámání je častý a taky těsně před zmínkou o LZ dveřích Petrfilipi psal, že už to u kufru jednou opravoval ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Lukas-Peca »

Abych se vyjádřil k původnímu dotazu. Díky jednomu uživateli už každý návštěvník tohoto fóra ví, že Pokojstr je skvělé auto. Bylo by ještě lepší, kdyby do něj dávali dvoulitrový turbobenzín a čtyřkolku, ale to ve Vlkohradu zlovolně zatrhli. Je to dobré auto hlavně díky tomu, že to má čtyřválcový motor, do kufru se vejdou až dvě basy piva a děcka na zadních sedačkách vidí ven. Dotyčný o tom musí něco vědět, protože s ním za deset let najel skoro 100 000 km.

V práci tato vozidla s motorizací 1,4 16V máme a mají tam celkem krušný život. Výrazná vlastnost tohoto auta je, že prostě nejede, což bude dáno hlavně špatnou aerodynamikou. Výrobce se to snažil vykompenzovat tím, že osadil kratší převodovku, takže to navíc na dálnici řve více, než fabia se stejným motorem. Kufr má dost nepraktický tvar a pokud nejsou správně nastavena opěradla zadních sedaček, je kolem nich do kufru vidět. Manipulace s dveřmi kufru je velmi nepohodlná. S těmito auty jsem navíc na horším povrchu několikrát dostal nepříjemný nedotáčivý smyk. V jiném autě se mi nikdy nic takového nestalo. Nevím, čím to je. Možná to byla náhoda.

Co se týče závad, problémy byly hlavně s elektrikou, např. na jednom autě občas prostě nechtěla svítit zadní obrysová světla a v autorizovaném servise si s tím dlouho nevěděli rady. Nakonec to myslím byla řídicí jednotka. Zajímavé je, že dvě auta naprosto stejného provedení a podobného data výroby se chovají každé jinak. Jeden kus je nějaký méně povedený, jede výrazně hůř a motor dělá větší hluk.

Ostatní neduhy z hlediska technické kvality, praktičnosti a pohodlí to zdědilo od dvojkové fabie. Osobně bych se tímto vozidlem vůbec nezabýval. Pokud se máme pohybovat v rámci podobných aut, tak fabia II má praktičtější kufr, lépe jede, je levnější a je o něco méně ošklivá.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Každý auto má něco, za co ho chválej a něco, na co se nadává. Mezera mezi opěradlama a kufrem je daná poměrně unikátním uspořádáním zadních sedaček v roomu - jsou 3 oddělený, každá extra jde vyndat, každá má extra sklopný opěradlo a ty krajní jdou dokonce podélně posunovat - v daný kategoriii nemá obdoby. Když se vyndá jen prostřední sedadlo, jdou ty krajní sešoupnout k sobě a vznikne místo jak v limuzíně. Právě ten podélnej i příčnej posun by musel vykompenzovat dekl nad kufrem/roleta, jenže ten by nebylo jak a kam uchytit, když se sedadla vzadu individuálně vyndávají. Musel by bejt uchycenej na podlaze za sedačkama a posouvat se s nima, případně by musel bejt dělenej. Jednoduše a lacině to prostě vyřešit nejde - skutečně vychytaný řešení by bylo mimo cenovou relaci takovýho auta.

O bolestech v trakční charakteristice motoru BXW/CGGB už jsem psal - zas je daná cenou a zákazem vedení koncernu na motor montovat jakýkoliv pomůcky pro vylepšení výkonový křivky. Na motor si tak každej musí zvyknout, já zvyklej na charakteristiku motoru 1,3 SPi 50kW ve formanu jsem se to učil půl roku. Člověk zvyklej na dýzly se to bude učit ještě dýl, protože ten motor je prostě "výkonově krátkej". Nikomu to nezatajuju, naopak zdůrazňuju to jako nevošetřenou slabinu, se kterou se bohužel nedá nic dělat. Lehčí převod v diferáku je jasnej - větší váha a větší čelní plocha proti fábuli dávají větší jízdní odpory. I to zmiňuju hlavně ve spojení s vyšší spotřebou proti fábuli - cca o půl litru.

O tvaru kufru se nehádám, mně nevadí - vezl jsem v něm na stojáka 200litrovej sud i pračku na paletě - a u obojího byla pod stropnicí ještě mezera. V obou případech zadní opěradla v normální poloze - sklápěl jsem je jen pro naložení/valožení, aby se dalo do kufru sáhnout zepředu a náklad nasměrovat a srovnat. Na 2týdenní dovolenou ve 4 dneska už dá se říct dospělejch lidech jezdíme s kufrem zaplněným tak, že krycí plato je na svým místě a zatížení auta prozrazuje jen jeho nižší posez, jak propéruje zadní náprava. Ano, hrana kufru je vysoko = daň za použití nemodifikovaný zadní části platformy z jedničkový oktávky - modifikace navržená v konceptu umožňující protáhnout zadní čelo až pod úroveň nárazníku ale zase byla Vlkohradem zamítnutá jako narušující unifikaci. Skutečnej důvod nikdo oficiálně neřek a neřekne, ale kdyby byl roomster postavenej tak jak byl navrženej, zcela zjevně by těžce konkuroval tiguanu a caddymu ve verzi osobní dodávky - Vlkohradu stačí už konkurence ochcáfky proti golfu a superbu proti prasátu.

Co se týče nedotáčivýho smyku, jednoznačně vidím vinu v gumách - pokud jsou nasazený laciný stlačovaný saze spojený kondenzovanou tmou a ještě jsou sjetý jak Hahnenkamm, není se čemu divit, že v zatáčce ujedou kam nemají. Je potřeba taky zvolit správnej rozměr, ty nejlacinější povolený (185/70 R14 z jedničkový fábule) pro roomstera podle mejch zkušeností moc vhodný nejsou - jsou prostě moc úzký. Bohužel širší povolený profily jsou z důvodu menší četnosti použití dražší - ale za tu bezpečnost určo stojí si pár stovek připlatit.

K dalším problémům bych se vyjádřil až podle ročníku výroby - roomster se 2 roky vyráběl ve Vrchlabí (2011-2013), ty problémy se světlama způsobený řídící jednotkou jasně ukazujou právě na druhou fázi výroby = po faceliftu, předface neměl zadní světla ovládaný žádnou jednotkou a třeba tažný se svojí zásuvkou připojovalo jako tradičně paralelně k zadním skupinovkám - to po faceliftu už nelze, zásuvka se musí zapojit na speciální výstupy právě řídící jednotky zadních světel, která je pod sedačkou spolujezdce ...

A k dědění roomstera něčeho "od dvojkový fábule" - stačí se podívat na design konceptu roomstera a na data náběhu výroby rooma a fábule druhý generace a je jasný, kterej model byl "dárce designu" a kterej kopie - room koncept Frankfurt (vejš jsem blbě napsal Ženeva) 2003, představení sériovýho kusu Ženeva březen 2006, náběh výroby v tý samý době, prodej od června 2006 - fábule II bez přímýho konceptu, sériový provedení předvedený v Ženevě v březnu 2007, výroba dtto - prodej od dubna 2007.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Hubert_79 »

Prostě to má svý mouchy jak každý auto a vo tom to prostě je. Vo tom, že zlej koncern těm géniům z Boleslavi rozšlapal bábovičku. Jinak by nad Pokojstra nebylo a krasavci typu Ssangyong Rhodius nebo Pontiac Aztek se odjíždějí tiše stydět :)
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:.... a vo tom to prostě je. Vo tom, že zlej koncern těm géniům z Boleslavi rozšlapal bábovičku. ... :)
Ty bábovičko - srovnej si přístup koncernu ke značce Škoda a její výrobní/prodejní podíl s přístupem ke značce Seat a s jeho podílem na produkci/zisku koncernu. Za stejnou dobu, za kterou v Bilbau vyrobí jednoho leona se v Boleslavi vyrobí jedna a 3/4 ochcáfky - ale taky třeba ve Cvikově jeden a 3/4 golfa. A další linky na Ukrajině, v Německu, v Rusku, v Maroku, v Indii a v Šanghaji chrlej další a další škodofky (samotný folswágny vyrábí zhruba 25 fabrik po celým světě) - ale ty seaty nějak nikdo kupovat a ani vyrábět u sebe doma nechce .... Takže na jednoho prodanýho seata se celosvětově prodá víc jak 8 osobních folksvágnů (malý a střední náklaďáky se nepočítají) nebo 3,5 škodofky ... Srovnej možný kombinace motorizací/výkonů/vejbav - a pak něco říkej. Nebo už radši nic neříkej ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#22 Příspěvek od passion »

sr71 píše:CAYC pokud se nepletu je nafta, my sháníme benzín (1,6 nebo 1,4) který se taky shodou okolností dělal 1,6/77kW
Áno, jasné, ospravedlňujem sa. Myslel som, že píšeš o dízli.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR
Team boss
:pray:
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#24 Příspěvek od petrfilipi »

Když už jsme u těch aut - existuje v SRN něco jako naše www.kontrolatachometru.cz? Dost firem sem tahá auta z Německa, ale aspoň bez základní kontroly je to zajíc v pytli.

Petr

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Existuje. Bohužel ten registr není přístupnej pro naše prověřovatele aut, ale jen pro dojčskou Polizei a podobný ouřady. Je v podstatě napojenej na fabrický servisní sítě, tovární servis škoda by se do něj například měl dostat - podle VINka by měl bejt schopnej zjistit servisní zásahy a stavy tachometru i u auta, který je prodaný tam. Problémem zůstávají ojetiny třeba z Talošska nebo Řecka, kde se nic takovýho nesleduje (ať žijou harmonizovaný právní normy €urochujský Úhnije, na který každej kdo do (_!_) díru má sere jak naplacatej kámen, jen my k nim ještě vymejšlíme nástavný nadnormy) a auta odkoupený třeba se 150tkm na tachu se přihlašujou v Dojčsku s odcouvaným tachem jako ojetiny 80-90tkm - a takhle "zlegalizovanej" nižší nájezd potvrzenej skopčáckou technickou zkušebnou jde dál k nám nebo na východ ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#26 Příspěvek od petrfilipi »

Škoda, že nic takového není v SRN volně přístupné.
Jinak přikládám obrázek tabulky se záznamy tankování LPG a B95 do mého Roomstera 1.4 16V 63kW. Je to jen za rok, ale aspoň něco. Oproti benzínu je u LPG úspora 0,85Kč/km. A i když můj systém v Roomsteru přidává k LPG i benzín, tak jsem na tom s úsporou velmi podobně jako u staré Felicie (kde se benzín k LPG nepřistřikoval), kde mi po 7,5 letech vycházela úspora 0,87Kč/km.

PF
Přílohy
Spotřeba Roomster.jpg

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#27 Příspěvek od p32 »

Je to správné, že to počítáš na cenu za 1 km, protože spotřeba v litrech nedává žádný smysl, když není cena PHM všude stejná.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Ono ani u LPG jinak spotřebu s benzínem porovnat nejde - obojí se sice kupuje na litry, ale do motoru se dávka odměřuje váhově, takže při velkým rozdílu v hustotě mezi benzínem a LPG se litrová spotřeba na 100km než podle ceny na 1km vůbec jinak porovnat nedá.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#29 Příspěvek od TAKJAN »

Pěkná tabulka, ale: Život je příliš krátký na to řešit spotřebu auta..

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#30 Příspěvek od PixelOrgy »

naprosto souhlasim, i cas ma svou cenu :-)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“