Elektrárny - proč se chladí voda?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#91 Příspěvek od EKKAR »

A navíc poměr vyráběný elektriky a dodávanýho topnýho výkonu v podobě horký páry je taky úplně jinej ... Proto bych tomu, co je v Opatovicích neříkal "věže" ani ve snu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#92 Příspěvek od xsc »

Říkali tak tomu už v 60. letech, kdy žádné trubky do okolních měst nevedly.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#93 Příspěvek od EKKAR »

Trabantu taky říkali automobil ... i když každej věděl, že to je jen dvouválcová motorka zakapotovaná pod bakelitovej hidžáb a kvůli lepšímu "zpravodajskýmu krytí" vybavená volantem a sedačkama vedle sebe ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od ZdenekHQ »

No jo, Trabant ale projel Austrálii, Jižní Ameriku a kdoví, co ještě. To by ten Tvůj pokojstr asi nedal... :D

P.S. http://tamazpet.transtrabant.cz/
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#95 Příspěvek od EKKAR »

Ne, to by tutově nedal - rozhodně ne teď v 11 letech věku. Dokud nebude aspoň plnoletej, tak ani ánung!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#96 Příspěvek od rnbw »

Keby tam isli nejakym normalnym autom, tak by nemali o com pisat.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#97 Příspěvek od Celeron »

V obou elektrárnách jsem v 90-tých letech párkrát byl. Chvaletice jedou jen elektriku a kotle výkonově odpovídaj generátorům. Je tam na čtyřech soustavách dohromady kolem 1000MW. Plánovaný teplovody třeba Kolín byly na počátku 80-tých let rozestavěný ale nikdy je nedodělali a postupně byly rozebraný.
Opatovice měly 6 generů po cca 60MW, dohromady kolem 360MW. Ale kotle maj kvůli vytápění okolních měst kolem 750MW.
Opatovice chladěj v létě do Labe, Chvaletice ne.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#98 Příspěvek od EKKAR »

Celeron píše:...Chvaletice jedou jen elektriku a kotle výkonově odpovídaj generátorům. Je tam na čtyřech soustavách dohromady kolem 1000MW.
...
Opatovice měly 6 generů po cca 60MW, dohromady kolem 360MW. Ale kotle maj kvůli vytápění okolních měst kolem 750MW.
...
Chvaletice 4 kotle po 655tunách páry za hodinu, tlak 17MPa při 543°C na vstupech do turbín, 4 turbíny 205MW výkonu + alternátory s nominálem 235MW = celkově elektricky 820MW. Jako kluk si pamatuju z cest do Prahy vlakem kolem elektrárny, jak se stavěly všecky chladicí věže jedna po druhý a na druhý straně byla podél kolejí oplechovaná pasovka a dvoubazénovej přístav s korečkovýma vykládacíma bagrama ...

Opatovice tepelně 698MW, elektricky na 3 soustrojích 363MW.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#99 Příspěvek od Celeron »

Hmm, tak když maj Opatovice 6 kotlů a 6 turbín, tak jak můžou mít jen 3 soustrojí? :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#100 Příspěvek od ZdenekHQ »

rnbw píše:Keby tam isli nejakym normalnym autom, tak by nemali o com pisat.
To je vážně hluboká myšlenka. To jsi musel jít minimálně na WC, aby Tě to napadlo, ne? :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
jmysik
Příspěvky: 7
Registrován: 21 čer 2007, 02:00

#101 Příspěvek od jmysik »

Zdravím,
výroba el. energie a tepla patří mezi licencované činnosti a pokud požadujete informace o výrobnách, tak tyto jsou na webových stránkách ERÚ ve Vyhledávači licencí.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#102 Příspěvek od PeteBurns »

ZdenekHQ píše:To je vážně hluboká myšlenka...
Ani nie tak hlboka, ako pravdiva :) Ja som bol roky rokuce dozadu tiez v Azii a spat, na starom Fiate Uno, ale narozdiel od nich za vlastne peniaze - to sa niekomu machruje, ked od cudzich vyberie peniaze na cestovanie :?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#103 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ale to je normální komerční projekt. Tak přestaňte závidět a udělejte to taky. Mimochodem, viděli jste ty dokumenty? Já bych do toho nešel ani za prase.

Sorry za poslední OT.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#104 Příspěvek od rnbw »

Nevidel a pozerat to nebudem. Taketo komercne projekty su zjavne urcene pre inu cielovu skupinu.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#105 Příspěvek od PeteBurns »

Ja som videl a nie je co zavidiet, nikdy by som nezobral peniaze od cudzich na svoje vylety, hanba by ma fackovala po cely cas :lol: rnbw ma pravdu, keby necestovali ako spinave prasce s takou hroznou hanbou ako je Trabant, tak by na tom nebolo zaujimave absolutne nic - ludi, co precestovali kadejako vsetky kuty sveta je kvantum, iba sa tym nechvalia a nepytaju peniaze od inych ;)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“