přepil se motor

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

Poslouchej - máš někoho s autem, kdo by byl ochotnej někde na nějakejch zastrčenejch uličkách několikrát za sebou ujet zhruba půl kilometru, s tebou na tom simálu zapřaženým za auto na špagát? Anebo vobráceně, ty v autě a on na simálu, ale musí vědět vo co gou - nemusí to bejt rychle, stačí jet tak 15-20 kiláků za hodinu, auto na dvojku, simál nejdřív na trojku nebo klidně i na čtyřku, postupně dávat nižší kvalty aby se motor točil vyššíma točkama, u simála oddělanej tlumič vejfuku (aby se neměl kde hromadit z válce vylítanej benál) a vyšroubovanou svíčku a prostě pomalu táhnout a na simálovi spojkou pomalu regulovat prošlochtávání - až to přestane mlátit, tak našroubovat svíci a nechat to zas kus cesty brblat jen tahem auta a pak zkusit zapnout zapalko a děj se vůle Alláhova ... furt a celou dobu se šoupátkem zvednutým na max a samozřejmě ze všeho nejdřív uzavřeným palivovým kohoutkem.

Já vím, je to prasečina, motorka se tahat nesmí, ale vždycky se to dělalo a třeba závodníci dřív jinak než na laně za druhou motorkou na závody nejezdili ... Neradím nikomu s tím lítat, ale jezdit s tím pomalu a vopatrně a energii dodávat autem, abys to nemusel strkat jak tupoun. Myslíš že to zvládneš?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#17 Příspěvek od Crifodo »

Takhle mě táhli asi 20 km a ještě k tomu v serpentinách a večer, když se střihl klínek na setrváku, ale to byla nutnost. Teď radši buď počkám na teplo až se to odpaří nebo to celý odvezu někam kde s tím točit půjde.Škoda že to nemá někde naspod karteru vypouštěcí dekompresní šroub.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Jestli to necháš jen vypařit, počítej s tím, že veškerej zbytek voleje M2T nebo co do toho tankující lil zůstane v klikovce - a až se to pak pokusí nastartovat, bude mu to lítat do spalovacího prostoru a šíleně hulit.

Já bych to zkusil vyházet tím popotažením, ono to myslím bude tak na hodinku a 5x-6x projet, uvidíš - vem si jak velkej převod je mezi klikou a kolem, myslím celkovej neboli kolik otáček kliky máš na jednu otočku zadního kola ... Když šlápneš, udělá klika zhruba 2-3 otáčky, někdy když je vyšlochtanej startovací segment, tak třeba jen 1. Ale při zařazeným kvaltu dejme tomu na trojku to na jednu otáčku dá ty otáčky zhruba 3 - a když ujedeš 100m, tak to je zhruba 62 otáček toho kola - počítám 16" kolo a celkovej průměr i s gumou v řádu půl metru. No a při 3 otáčkách kliky na 1 otočku kola to máš skoro 200 problafnutí pístem na 100m - ber to jen jako matematický cvičení, skutečný hodnoty budou samozřejmě jinde, já neznám z hlavy přesný převody ani průměry, ale ±10% je v tuhle chvíli přesnost víc než dostatečná.

Když doma v dílně sundáš vejfuck, vyšroubuješ svíci a s trubkáčem si ji strčíš do kapsy, tak máš všecko co potřebuješ - seženeš tahače se špagátem a můžete jít na to, párkrát to protáhnete a když ti to potom někde kus od baráku chytne a bude to už normálně reagovat na plyn, tak tě furt může v tichu domů dotáhnout to auto a dál můžeš zkoušet až potom, když už zas budeš mít danej vejfuck zpátky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#19 Příspěvek od Crifodo »

bude to ještě zajímavý.
Na manévry s autem, dalším člověkem asi nebudou lidi.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#20 Příspěvek od Nakadah »

Mít takhle zaplavenou klikovku u Simála, tak to neřeším nějakým pokusem o vyflustání a prostě vytáhnu ten malý motor ven, sundám hlavu možná i s válcem a nechám to prostě vytéct.

Vzpomínám na Jawu CZ 150/352, dole na karteru byl šroubek přesně pro tyhle případy.

Uživatelský avatar
Karbus
Příspěvky: 57
Registrován: 28 říj 2008, 01:00

#21 Příspěvek od Karbus »

Na co vyndávat motor? 8O
Měl jsem to jednou takto zalité u Jawy 90, kde je motor obdobné konstrukce (myšleno sklon válce). Bylo to zalité tak, že nešel motor ani protočit. Svíčka ven, pomalu prošlápnout, vyteče benzín, pak bez svíčky kousek tlačit poklusem se zařazeným kvaltem. Poté našroubovat svíčku a roztlačit, chytne to, pokud je palivová i zapalovací soustava v pořádku. Zabere to tak max. 10 minut.
J

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od pajosek2 »

Taková prkotina a vlákno dlouhé jako by se tu řešil jaderný reaktor. S tímhle jsme si vždy poradili během pár minut. A pokud nepohohlo vyplivat otvorem svíčky a nechtělo to chytit tak se řešilo zapalování.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#23 Příspěvek od Nakadah »

Jo je to prkotina, vůbec nechápu proč jsem tady vlastně něco psal a ještě k tomu takový nesmysl. Stačí to pustit z kopce a ono to pojede. Pokud ne, chce to vyšší kopec.

Uživatelský avatar
Matka_Tereza
Příspěvky: 112
Registrován: 21 dub 2017, 02:00
Bydliště: Egerland

#24 Příspěvek od Matka_Tereza »

Částečně na to někde na začátku odpověděl EKKAR.
Sundat karburátor (2 šrouby), sundat hlavu (4 šrouby), stáhnout válec a z prostoru klikového hřídele vysát co půjde. Následně smontovat - je dobré mít připravené nové těsnění mezi karter a válec, jinak je to práce na hovno a pak to prolíná! Při nasazování válce pozor aby sedly kroužky na zámky v pístu! Pořádně roztlačit. Bude to kouřit jako kráva, možná se párkrát zaleje svíčka.
Asi bych se nesnažil vytlačit 0,5l benzínu do výfuku... :lol:

Rady a porady - Hybernská 16 :wink:

A sakra! Dotaz byl...bez rozebrání... :roll:
Pokud budeš mít zájem, můžu Ti oskenovat nastavení plováku karburátoru. Německy. :wink: :lol:
Naposledy upravil(a) Matka_Tereza dne 11 bře 2019, 20:42, celkem upraveno 1 x.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#25 Příspěvek od TAKJAN »

Kompresor by také asi udělal své.

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#26 Příspěvek od milous2 »

TAKJAN má návrh,který by mohl být použit.Napadl mě taky. Já bych demontoval karburátor ( jedno těsnění,snadno doma vyrobitelné v případě poškození ),píst do horní úvrati a sacím otvorem zavést hadičku na "dno" klikového prostoru a odsát kosmetickým balonkem (starodávná věcička) :lol:
nebo injekční stříkačkou. Prostě tu hadičku dostat co nejníže a odsávat co nejvíc. Potom už by si motor poradil s tím zbytkem sám. Jen je otázka nakolik se ten sací otvor otevře,zda se ta hadička protáhne? Další věcí je zaplacená pojistka pov. ručení,platná STK,aby se ta snaha vyplatila :lol:
Počasí a venkovní teplota jaksi jízdě nepřeje.

Uživatelský avatar
Matka_Tereza
Příspěvky: 112
Registrován: 21 dub 2017, 02:00
Bydliště: Egerland

#27 Příspěvek od Matka_Tereza »

Myslím, že prostrčit hadičku dírou po karburátoru kanálama válce na dno klikové skříně se nepodaří. Ale můžu se mýlit - mejlej se i ministři.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#28 Příspěvek od Crifodo »

milous2 píše: Počasí a venkovní teplota jaksi jízdě nepřeje.
No právě. Dneska bylo tak hnusně, že bych ani nevzal klíč na svíčky do ruky.
Ale při prošlápnutí to po pár dnech už z díry po svíčce nežblabuňká, tak se možná fakt něco odpařilo.
"tlačit", "poklusem", na to už nemám energii vůbec.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#29 Příspěvek od Crifodo »

Dneska při prošlápnutí už dírou po svíčce šel jen slabý sprej, tak jsem zkusil svíčku a chytlo to na druhý šlápnutí, takže OK. Odpařilo se to po pár dnech samo. Asi půl minuty bílý dým jak z Trabanta, pak dobrý. Skoro bych řekl že ta lázeň motoru prospěla, běží měkce a tiše.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#30 Příspěvek od EKKAR »

No vidíš - a ani to nebolelo ... jinak 20cm³ běžnýho dvoutaktního motorovýho voleje vpálenýho injekční stříkačkou pod zvednutým šoupátkem skrz karbec do karteru s následným 2x prošlápnutím (aby se máslo rozstříklo i nad píst) a následným pomalým zatlačením pístu do komprese (aby byly pokud možno vzduchotěsně zavřený kanály i karter) byla základní metoda zakonzervování všech motorek na zimu, používaná mým dědou. Na jaře stačilo vyšroubovat svíci, hodit přes díru po ní kus hadru, motor několikrát prudce prokopnout aby se volej vyházel z kliky a válce, našroubovat čistou svíčku a pustit do karbce čerstvý palivo. Následovalo přesně co popisuješ - chvíle pokládání dejmový clony jako studená vejtřaska nebo jako torpédoborec z II. světový a pak už se dalo normálně vyjet ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“