Stočené tachometry

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

Stočené tachometry

#1 Příspěvek od dvorak »

Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#2 Příspěvek od Hrnous »

Tachometr potažmo kilometrovník v autě taky není stanovené měřidlo dle ČMI a přesto se na něj bere takový ohled a sypou pokuty. Když budou chtít, tak si vymyslí metodiku jak forenzní analýzou zjišťovat ošoupanost volantu a na základě toho buzerovat nové majitele dříve stočených plechovek...

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#3 Příspěvek od fredis »

dvorak píše:Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.
Ten z ŘJ se jaksi upravovat nedá, možná smazat na nulu, tak tomu jedinýmu se dá věřit.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Kilometry do ŘJ motoru píše jen několik automobilek na světě. Hlavně to dělají "prémiový" značky - BMW, Daimler Benz a jim "třídně podobný". Koncern to pokud vím nemá ani u Faetonu - možná v Lambu jo, ale divil bych se. Ale co se v ŘJ zapisuje, jsou "motohodiny" - prostě celkovej "odběhanej" čas - motoru, systému ABS, servořízení a podobně. Když se vezme tenhle časovej údaj, tak by ± autobus měl bejt ve všech systémech jednoho kusu auta kde se dá vyčíst pokud možno shodnej - nebo je auto výrazně opravovaný. No a když se tenhle čas vzatej třeba ze servořízení (který se samozřejmě automaticky aktivuje zároveň se startem motoru) vynásobí číslem 50 až 60, což je v našich končinách obvyklá "celoživotně" spočtená průměrná rychlost běžnýho auta, měl by výsledek zase ± autobus s nějakou menší odchylkou v řádu jednotek % souhlasit s údajem na tachometru - pokud nesouhlasí a výsledek "motohodiny krát obvyklá průměrná rychlost" se od údaje tachometru výrazně liší - obvykle samozřejmě do plusu - tak je to důkaz hraničící s jistotou, že do údaje tachometru "někdo šahal s úmyslem digitálně odcouvat kilometry".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#5 Příspěvek od PixelOrgy »

Starsi ECU EDC15/16/17 (tzn i treba Skoda Oct. 1,2) tuto hodnotu ukladaji a da se precist pres VCDS...

Pak byva ta hodnota byt ulozena v jednotce prevodovky, pokud je to AT... Zrovna u Phaetonu by to mela byt ve VCDS "Group 109" (mam to tu v poznamkach) :-)

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#6 Příspěvek od Jodr »

Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled... :(
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od p32 »

Přesně tak, daleko důležitější je prohlídka celého auta. Nebo fakt věřit tomu, že v té oktávce na naftu ujeli za těch deset let jen 100 tkm. :lol:

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#8 Příspěvek od witt »

ano většina ŘJ se dá přepsat, svého času byl jen problém s koncernovým DSG. Ostatně i to tacho je ŘJ...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Jodr píše:Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled... :(
Jsou paměti, který jdou přepisovat, jsou paměti, který jdou jen vynulovat a jsou paměti, který se jen načítají a vymazat jednoduše nejdou - a to jsou třeba právě ty "počítadla motohodin". Při tom u těch vynulovatelnejch je buď technologicky omezenej počet přepsání, nebo rovnou registr počtu přepisů, kterej nijak smazatelnej není ... Ale zrovna palivový mapy motorů jsou od nějaký doby úmyslně dávaný do volně flashovatelnýho typu paměti, aby se daly libovolně upgradovat - já sám mám minimálně 3x "továrně" měněnej soft v ŘJ motoru - a to jsou případy o kterejch vím, protože dva z nich jsem sám servisu zadával a o třetím mě informoval mechoš, že ho udělali při prohlídce v rámci akce vyhlášený fabrikou - ale nezveřejněný. Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patice - to platilo třeba ještě v době favořiťů. Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#10 Příspěvek od Jodr »

EKKAR píše:... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku. Nové RJ jsou zablokované proti HW zápisu, ale jdou odemknout a následně libovolně přepisovat, opět přes OBDII. Před časem si BMW zadal vývoj čipu, kde určitá oblast adres dovolovala pouze inkrement. Zápis nižších hodnot na buňce nebyl možný. Nová (čistá) paměť nebyla ke koupi. Zakrátko se objevila nabídka nových čipů za pár centů z PRC. A na závěr. Na ukrajině skupinka reverzních inženýrů vrhla na trh programátor, který dokáže onu oblast vymazat, tudíž záměr BMW vyšel naprosto vniveč. Tolik k tomu "nemožnému"...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od forbidden »

p32 píše:Přesně tak, daleko důležitější je prohlídka celého auta. Nebo fakt věřit tomu, že v té oktávce na naftu ujeli za těch deset let jen 100 tkm. :lol:
Výjimky se najdou, já mám nafťáka 8 let a najeto 54 000 km.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hubert_79 »

Svět chce být klamán. A když chce český zákazník Passata, co najel 10k km za rok, tak ho zkrátka dostane... Možná pozůstatek dob, kdy stodvacítka byla po 100k km zralá na generálku. Tak z toho mají lidi nějaký strach, či co.
Na počtě jsme kdysi měli Transita (žabo-motor 2,2 TDCi 103 kW v kombinaci se šestikvaltem), který před přeřazením do Prahy (asi na "dojetí") pravidelně pendloval mezi Břeclaví a Bratislavou a měl nalítáno hezkých 560k km. To auto šlapalo jak Švýcary a jelo jak drak. Ale prodalo by se s takovou náloží kilometrů? Sotva...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Jodr píše:
EKKAR píše:... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku....
EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš. Aby se daly elektricky vymazat, musí to bejt EEPROM nebo EPEROM.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#14 Příspěvek od tomasjedno »

EKKAR píše:EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš
Nebo rentgenem. Dokonce pamatuju EPROMky, které neměly okénko, a šly mazat jenom rentgenem.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#15 Příspěvek od Jodr »

Já se bavil o pamětech EEPROM -- I2C, SPI EDC15/16
Ne o kusech z dob před Columbem.
V OctáchI byly epromy, které šly programovat jen jednou, pak vyhodit a dát nové... tam samozřejmě km nikdy nebyly, pokud se vrátím k tématu vlákna.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“