Při smyku vymáčknout spojku ?
Moderátor: Moderátoři
No já měl zimáky na Škůdce 120 hned po plyšáku a pak už na všem. Ale zjistil jsem dóóst podstatnou věc. Zimáky starší 4 let i když mají ještě spoustu vzorku, tak se na namrzlý silnici chovaj jak kanady brusle. Konkrétně Fuldy, neskutečně ztvrdnou a chovaj se hůř než letní. Tak jsem je dodrbal v létě.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
U auta zo zadnym nahonom vymacknut spojku a volantom zrovnat smer auta. Typicky lada z lahkym zadkom. (tam sa nic robit neda len to zrovnat. Smer uz nezmenite (bavime sa o nahodnom smyku nie kontrolovanom)
U predneho nahonu ROZhodne spojku NEvyslapavat, volantom a rucnou brzdou zkorigovat smer noha dole z plynu na brzdu nestupat, odvazlivci mozu plynom dosiahnut ze auto pojde kde chcu.
Kto jazdi predvidavo, proste pouzije brzdu a zastane
Treba si to niekde nacvicit a zistit ako sa prave jeho auto chova.
Najlepsie sa je takymto veciam vyvarovať.
U predneho nahonu ROZhodne spojku NEvyslapavat, volantom a rucnou brzdou zkorigovat smer noha dole z plynu na brzdu nestupat, odvazlivci mozu plynom dosiahnut ze auto pojde kde chcu.
Kto jazdi predvidavo, proste pouzije brzdu a zastane
Treba si to niekde nacvicit a zistit ako sa prave jeho auto chova.
Najlepsie sa je takymto veciam vyvarovať.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
a už len dúfať, že lanka vedú dozaduAtlan píše:.....a rucnou brzdou zkorigovat smer....
Snáď ani jednoznačný návod neexistuje -je to vecou každej jednej situácie a citu.. Ja u predného návodu (nedotáčavé) preferujem rozumné pridanie plynu spolu s jemným pootočením volantu od smeru šmyku -aby auto hrabaním zmenilo smer = sa zo šmyku "vyhrabalo" -ak vôbec je šanca dráhu zmeniť -a čas a stav stresu to dovolí posúdiť.. Voľakedy mi to dokonca zachánilo krk -keď som na suchej ceste náhle naletel v horskom prechode na široký ľadový jazyk stekajúcej vody šikmo cez cestu zo svahu.. Po skorigovaní "vyhrabaním sa" som vyletel na opačnom konci z toho síce celý stvrdnutý a zelený -ale celý a zdravý.. U zadného náhonu (pretáčavé) tak isto pridaním plynu kontrolovane zmeniť smer. To ale asi pre skúsených.. Možno je niekedy lepšie sa len rýchlo prežehnať..
Často sa šmykom točím na mieste, ak sa potrebujem otočiť o viac stupňov na malej ploche -pricúvnem, zatiahnem v tom zadnú ručnú, a pri otočenom volante a spiatočke šliapnem na plyn -aj si pochutím, aj nestrácam čas postupným crcaním sa vpred vzad. Na jednotku to ide tiež, ale horšie, no vždy chce to mať pod sebou určite šmykľavo -ak nechcem odísť na ráfoch..
Ak veziem moju polovičku, a má neakceptovateľné námietky, obyčajne ju poprosím, nech si ona šoféruje tam vpravo, ja sa jej do toho starať nebudem -a mňa tiež nech neruší -a je kľud -ešte sa aj zasmejeme.. Ale inak musím dodať, že je to jediný vodič, pri ktorom nemám problém ako spolujazdec, v akejkoľvek premávke zavrieť oči a pokojne si bezstarostne pospať.. Viem, že zobudiť ma môže len veta: myslím že sme zablúdili
Na zpátečku se otočit s předohrabem - to jde i na suchu, jen to stojí spálenou gumu. Na sněhu-kluzku to provozuju radši než pocukávání dopředu-dozadu, jen je potřeba mít na paměti, kam ujíždí čumák auta, aby do něčeho nenarazil bokem. Přeci jen se to auto v ten moment chová jako kyvadlo s přibližně půltunovým závažím na konci ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mišelín si může tvrdit co chce - stačí porovnat brzdnou dráhu mezi gumama letní/celoroční/zimní na různejch površích a za různejch teplot. A je jasný, že v žabožroutskejch podmínkách mimo Pyreneje a Alpy si s těma celoročkama klidně vystačej, pokud nebudou vyjíždět v době, kdy u nich (občas) chumelí. Já kdybych nepotřeboval bejt denně mobilní a vždycky měl možnost se kamkoliv dopravit hromadnou dopravou, tak bych s celoročkama vystačil taky - ale vono to tady, kam autobus nepřijede už když napadne jen o maličko víc bílýho svinstva než je potřeba na blokádu Prahy, je bez vlastního, trvale vyjetí schopnýho vozidla dost na k0k0t.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Zase motáš dokola kokotiny . Jezdily jsme v dobách , kdy bývalo 2-3více sněhu a tima byla minimálně o měsíc delší na diagonálách a vše šlo . No a jestli si někdo myslí , že nákupem zimáků se mu dostalo jezdit v zimě jako v letě , tak je to normální magor . No vůbec nemíním tvé nesmysly stavět proti názorům technických hlav .
V určitých situacích jsou v zimě letní lepší, než zimní.
Jo, a viděli jste video s známým závodníkem rally (pochopitelně jsem jméno zapoměl) že na sněhu a ledu zastaví bez ABS a hodný kus dříve. Je to na hranici, než začne zabírat, umí to tak procento lidí, ale zde jich asi bude mnohem víc"-))) Mimochodem, moje bawo má funkci která předvídá kdy ABS začne blbnout a snaží se tomu předejít. 20 let stáří.
Jo, a viděli jste video s známým závodníkem rally (pochopitelně jsem jméno zapoměl) že na sněhu a ledu zastaví bez ABS a hodný kus dříve. Je to na hranici, než začne zabírat, umí to tak procento lidí, ale zde jich asi bude mnohem víc"-))) Mimochodem, moje bawo má funkci která předvídá kdy ABS začne blbnout a snaží se tomu předejít. 20 let stáří.
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
To já to vyzkoušený mám a funguje to ... Jel jsem takhle s předním náhonem začátkem jara po nějaký silničce třetí třídy, kdy byly ještě uježděný koleje (už většinou na asfalt), většinou se dalo jet v nich, ale místama jsem tím zledovaťelým sněhem drhnul o spodek a když už to bylo hodně a chtěl jsem vyjet z kolejí(jel jsem tak 40-50km/h na trojku), okamžitě jsem se "zlomil" tak o 50-60° a kdybych (současně s pohotovým kontra volantem) nepodřadil do záběru na dvojku, už bych to na tý úzký silnici asi nesrovnal (ty koleje mi pak zas trochu pomohly se srovnat, stejně jako ubrání plynu po srovnání zpomalit bez dalšího smýkání...).rnbw píše:Pridanie plynu by mohlo auto s prednym nahonom vytiahnut z pretacaveho smyku, ale osobne to vyskusane nemam. Zatial som to vzdy podchytil v zaciatku a vyriesil volantom.
Vraj v Rakusku je skola smyku povinna pre kazdeho vodica. Myslim, ze by to nezaskodilo ani u nas. Asi by som si to mal tiez vyskusat.
Jinak obecně to vyřazení spojky je takový "amatérsky univerzální pravidlo", pro spoustu řidičů asi dobrá rada, profesionál to ve většině případů/smyků neudělá...