tlakovy spinač klimi

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

tlakovy spinač klimi

#1 Příspěvek od joki »

Na svojom fiate punto2 mi nezopina spojku klimy
Na diagnostike PO530 poruch tlakoveho spinača
KLima prazdna neni --kratke zatlacenie do ventilu
Takze je bud zly ten tlakovy spinac alebo nedostatocný tlak vklime
Pred tym ako si dam klimu doplnit alebo vymenim ten tlakovy spinac by som ho chcel zmerat.
Ale mam problem vygooglit nejaku schemu toho spinaca
Idu do neho tri vodiče
asi tentoDENSO: DPS09003
THERMOTEC: KTT130009
nevie mi niekdo poradit

https://www.autodielyonline24.sk/nrf-2389352.html

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#2 Příspěvek od witt »

Nemám konkrétní zkušenost s diagnostikou Fiat, ale třeby u VW koncernu se ten snímač dá zkontrolovat právě přes tu diagnostiku. Pokud by byl funkční, tak se ten naměřený údaj dá dohledat v bloku měřených hodnot. Pokud je špatný, tak to napíše i v čem je špatný (zkrat na +, zkrat na kostru, nevěrohodný signál = hodnota je příliš vysoká)

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#3 Příspěvek od Artaban001 »

Tlakový spínač si sám asi nevyměníš (otevíráš chladivový okruh), stejně to budeš muset odvézt do servisu. Měřící soupravu na klimy asi doma nemáš, a o tom tlakovým snímači nejspíš taky nic nevíš - jak funguje a co poskytuje na výstupu, že by ses na něj napojil měřákem a zkontroloval jestli nekecá. (nebo jestli je to jen spínač, co při poklesu pod nastavený tlak vypne a tím zablokuje chod) Takže jsi odkázanej pouze na výstup diagnostiky a na údaje z manometrů plnící soupravy.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#4 Příspěvek od witt »

Snímač je většinou od systému odělený.
Jo a ještě chyba nemusí být v čidle, ale v drátech mezi ním a ŘJ, případně samotné ŘJ (ale to není moc pravděpodobné).

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Zaky »

Pravděpodobně bude senzor napájený 5V, další pin je GND a zbývající analogový signál odpovídající tlaku. Změř, kde je 5V, kde zem a kolik je na zbývajícím vodiči. Pokud bude hodnota na zbývající vodiči blízká zemi, nebo napájecímu napětí, je asi blízko okraje dynamického rozsahu odpovídajícímu nízkému tlaku. Zkus udělat ze dvou rezistorů třeba 10+10KΩ dělič, zastrčit je do konektoru místo čidla a zkus pustit klimu. Pokud se sepne spojka kompresoru, tak to hned vypni a máš jasno s nízkým tlakem. Je to nejpravděpodobnější závada a ťuknutí do plnícího ventilku, že to upšoukne, nic neznamená, zbytek tlaku tam téměř vždy nějaký je, pokud tedy není v systému díra, jak vrata.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#6 Příspěvek od joki »

1--Snimac asi nebude od systemu oddeleny ked o nom riadiaca jednotka vie.
2-- u vacsiny aut vraj tlakovy spinac vymenit ide-byva tam vraj gulicovy ventil
A specialne dakujem Zakymu za jeho odpoved

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#7 Příspěvek od witt »

tím "od systému oddělený" jsem chtěl říct, že se bez problémů dá vyšroubovat :D

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#8 Příspěvek od joki »

dakujem wit

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od Nakadah »

Je tam zpětný ventil na trubce, vyšroubuješ snímač a během toho se ventil zavře. Když ho šroubuješ zpět, tak takový malý čulibrk v tom snímači ten ventilek otevře. Je to jak ventilek na pneumatice.

Klasická klima má dva snímače - obyč tlakový na nízkotlakém okruhu (pokud je nízký tlak chladiva vůbec, tak se kompresor nedá zapnout). A pak je tam trinární presostat. Prvně zapne ventilátor kondenzátoru při zvýšení tlaku chladiva ve vysokotlakém okruhu nad tuším 10bar. Následně pokud tlak vyleze nad cca 20bar tak sepne ventilátor na druhou, vyšší rychlost a poslední stav je tlak nad cca 30bar - to vypne kompresor a čeká se než tlak opět klesne aby ho zapnul.

To je taková ta klasika se zahnojeným kondenzátorem v létě a ještě když má dole uhnitou třetinu lamel - klima pořád cykluje, vyp zap vyp zap. Chladivo se mizerně chladí a tlak je příliš vysoký.

Jak to mají moderní klimatizace kde je plynule stavitelný výstupní tlak na stáloběžném kompresoru už nevím.

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#10 Příspěvek od joki »

ok

Uživatelský avatar
joki
Příspěvky: 51
Registrován: 21 lis 2007, 01:00
Bydliště: ZH -sk

#11 Příspěvek od joki »

predsa sa mi podarilo nieco naist

https://www.youtube.com/watch?v=9CPhFqESf9I

je to asi to iste ako napisal zaky

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“