![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
na těle je napsáno pod sebou BV P124 BV
podle jiného datasheetu relé by mělá být mezi 1 a 2 dioda tady měřím zkrat, předpokládám tedy, že je vadné
jak měřit tento typ relé, tak abych ověřil 100% funkčnost?
díky za info
Moderátor: Moderátoři
díky za návod, nakonec jsem to řešil tak, že jsem pustil mezi 12 1V dle datasheet a na 34 měřil odpor jako referenci jsem měl funkční optočlen a podařilo se mi to tak zjistit, nevím jestli se to i takto může měřit ale nic lepšího mě nenapadlo.weed_smoker píše:Potřebuješ jenom 2 LED,2 odpory 1k a vědět,jak má ten optočlen nožičky.Jednu LED s jednim odporem dáš do série se vstupní stranou optočlenu a druhou LED s druhym odporem dáš do série s výstupem.Tu výstupní LED máš na zdroji furt a má se rozsvítit jen když brnknutím nožičky odporu o svorku zdroje blikneš tou vstupní LEDkou.Je to ale jenom test funguje/nefunguje,o parametrech přenosu a zpoždění ti to neřekne nic.Pak se měří taky izolační stav vstupu proti výstupu,obvykle 1500-2500V/2min.
děkuji za váš názor, pokory mám v sobě dost i dost silný motor učit se nové věci. Pravda je taková, že mě živí také servis elektroniky, ne že bych se chtěl chlubit, ale dokážu opravit prakticky jakoukoliv závadu notebooku. Problém je v tom, že jsem nestudoval žádnou školu elektroniky a moje teoretické znalosti jak funguji jednotlivé součástky popřípadě celé obvody jsou ve srovnáním s vámi nulové, ale je zajímavé že i tak dokážu opravovat plošné spojeVASEK_W píše:Pro "uzivatel":
Vážený pane, nevím sice co bylo v těch smazaných citacích, ale jen si skromně dovoluji dodat asi toto: celý život se věnuji servisu a opravám elektroniky od obyčejné spotřebky až po průmyslová zařízení a CNC stroje.
Před těmi zhruba dvaceti lety jsem se rozhodl, že je potřeba vychovat si nějaké šikovné nástupce, a přispělo k tomu i otevření nového oboru mechanik-elektronik s maturitou na místním učilišti. A tak se ze mne stal pan mistr, nyní se říká "učitel odborného výcviku" ...
Tehdejší žáci v začátcích před těmi dvaceti roky byli slušní, pracovití a hlavně se snahou se něco naučit. Maturitu tehdy v normálním termínu neudělal jen jeden žák ze třídy. V posledních letech ji udělá jen jeden, několik možná na podzimní a novoroční termíny, několik vůbec ne, a tak mají jen základní vzdělání. Ze základní školy chodí žáci líní, většinou hloupí, a hlavně bez zájmu se cokoliv naučit, ale hlavně s velmi velkým sebevědomím. Jejich hlavním zájmem je si stále hrát s mobilem. Povede se tak jeden ze třídy. Takže to byl důvod mého odchodu ... Po celou tu dobu jsem dělal souběžně opravy a servis po firmách, někdy bral žáky na nějakou opravu a exkurze, aby viděli jak se postupuje při opravě skutečného zařízení ...
Snažil jsem se je naučit a prakticky "vstřebat" dobře alespoň základy, jako pájení, vyndavání vadných součástek z plošných spojů tak, aby je nepoškodili a opětné zapájení součástek, měření součástek a vyhodnocení jestli jsou dobré, nebo vadné, metody měření zapájených součástek v plošném spoji a vyhodnocování naměřených hodnot vzhledem k jejich ovlivňování okolními součástkami, případně potřebu odpájet některé vývody pro přesnější měření, udělali jsme si řadu speciálních měřicích přístrojů a přípravků...
Naučil jsem je i tolik věcí z automatizace a řízení linek, že jsme pak bývali velmi úspěšní na soutěžích pořádaných firmou FESTO. Několikrát první místo v celostátním finále a několikrát na "bedně". Ano, bylo to právě díky tomu, že se trvale pohybuji v průmyslovém prostředí a znám postupy tam používané. Díky tomu jsem je dobře připravil na soutěže a "myšlení" jak naprogramovat PLC pro řízení části výrobní linky. Ta soutěžní zadání, která připravovali také odborníci z praxe, se pak nechala s těmito znalostmi zvládnout.
Dále je asi zbytečné psát o dnešní realitě, to odborníci velmi dobře vědí.
Takže milý "uzivateli", chce to do budoucna trochu pokory a napřed se o problému alespoň něco naučit, abyste nepřipadal nám starším znalým (mám skoro sjeté již šesté gumy) tak trochu jako arogantní fracek, a až pak se ptát ... Milerád pomohu někomu, kdo má snahu, opačné případy ignoruji.
S přáním pohodového večera,
Vašek