Dotaz na reprosoustavu pro nízký vstupní výkon

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#46 Příspěvek od samec »

A čo Sovietske?
http://ldsound.ru/dinamiki-sssr/
Niektoré mali zvláštne tvarovaný záves. Aky bol na to dôvod?
http://ldsound.ru/5-gdsh-2-4-3-gd-40/
Mám tu jeden 3GD40 z TV Rubín, ale bez uší. Má taký srandovný zvuk...
Vyrobili aj niečo HiFi?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Hubert_79 »

samec píše:A čo Sovietske?
...
Vyrobili aj niečo HiFi?
Jojo, Radiotehnika třeba. Nebo: https://elektro.bazos.cz/inzerat/102394 ... asmove.php
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#48 Příspěvek od sinclair »

Ondřeji moc to hrotíš. Přečti si začátek vlákna, k čemu je to určený a potom navrhuj. Psát tady něco o tom, že ARN567 je povedený reprák je sice moc pěkný, je to užitečná informace, ale v tomhle konkrétním případě je úplně na hovno. Zmínka o ARS825 a ARN665 v ní, padla jen v souvislosti s tím, že jsem zkoušel, jak si s nimi poradí i upravený AZS021. No jistěže neporadil a nebylo to celkovou kvalitou beden, prostě tam chyběl výkon i na mírnou ekvalizaci toho, co těm bednám v základu chybí.
Tady připadají v úvahu jen ty citlivý širokáče v kombinaci s nějakým hodně účinným tweeterem.
Mám pochopitelně na mysli některý z levných profi tweeterů, který mají citlivost vždy hodně nad 100dB/W/m a proto jsem psal o jeho tlumení.

Nepsal jsem nikde ani slovo o nějakých kalotách a Ty Ondro prosím vůbec nespekuluj a nepiš o nějakém čirém šílenství "kombinace 12" RFT s kalotou".
O žádné kalotě nikde, celé 4 strany zpět, nebyla řeč.
Kdybych měl na mysli nějakou HiFi kalotu s citlivostí nejvýš 90dB, tak to bych ji k originálnímu 100dB RFT ještě tlumil ??? Za takovýho vola mě máš?
Psal jsem u výškáčů hlavně o ARV160 a ARV167, který se sice asi budou blbě shánět, ale jsou z "papíráků" 75x50mm nejcitlivější. Moc nehoněný kusy mívají klidně i 95dB/W/m díky magnetu jak hovado, takže nemusí vadit ani vyšší impedance ARV160. Koneckonců ARV167 se dá sehnat ještě taky, nedávno jsem dvě v orig krabičkách zahlédl na Aukru, skončily na 200/kus. Má přibližně stejnou citlivost, jako ARV160, jen nižší impedanci a pasoval by k tomu širokáči líp.

Fakt se to zbytečně moc hrotí - ala barva koše ARO667 apod.
Tady jde o "projekt", co má v nejlepším případě 2x2,5W či 2x3W, bezpečně to nemá odstup brumu 50 a 100Hz lepší, než nějakých -60dB a tady se místo maximální citlivosti na vyšších basech a středech řešej spíš období, kdy byl ten reprák vyrobený..To je fakt na palici.

Ondro, zkus líp číst, co píšou druzí a možná se trefíš i do toho, co je potřeba.

Uživatelský avatar
ciplox
Příspěvky: 18
Registrován: 09 zář 2011, 02:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od ciplox »

Dávno sa nezúčastňujem tzv. diskusných fór, ale celkom náhodou som objavil túto polemiku a nedalo mi, aby som nezareagoval. Z môjho pohľadu a mojich skúseností dávam za pravdu Thalesovi. Viackrát sme už o tom aj my dvaja dávnejšie polemizovali a vec sa má skutočne tak, že NA FARBE KOŠA ZÁLEŽÍ. A to len z jediného dôvodu – každá farba koša, biela, modrá, aj čierna, predstavuje určité obdobie výroby a reproduktory Tesla v každom z týchto období majú rozdielne vlastnosti. Rozdiely materiálové, mechanické a zvukové sú veľké a vôbec sa netýkajú len širokopásmových reproduktorov. Zmenou vlastností si prešli hĺbkové, aj výškové reproduktory, ak ich výroba spadá do viacerých týchto období. Ale keď už to zašlo do polemiky o širokopásmových, tak od začiatku tvrdím, že prvé biele (alebo ak chceme, sivé) s membránou, ktorá sa k okrajom stenčuje (1962 – 1970) majú najprirodzenejší a najpríjemnejší zvuk, poddajnejšie uloženie a najširší rozsah. Neskoršie biele (1971 – 1973) sú iné, tvrdšie uložené, membrána má inú vnútornú štruktúru a smerom k okrajom sa stenčuje menej. Majú užší rozsah a mne pripadajú menej detailné. Modré (1973 – 1980) sú väčšinou opäť o niečo tuhšie (poddajnosť každého konkrétneho kusu je samozrejme ovplyvnená spôsobom používania), membrána je hrubá a ku koncu 70. rokov ju začali farbiť na úplne tmavú, takmer až čiernu. Zvuk mi pripadá skreslený a nedostatočne detailný. Čierne (1980 ~ ) druhej generácie so štvorčíselným kódom priniesli opäť zlepšenie, ale napríklad z čiernych výbehových typov prvej generácie, hlavne ARO 689 v plastových rozhlasoch, som ja osobne úplne zhrozený.

ALE vo výrobe sa diala aj iná, mimoriadne závažná vec, ktorú bohužiaľ výstupná kontrola vôbec nebrala do úvahy a tak sa počas celého obdobia výroby von z fabriky dostávali aj kusy, ktoré sa von dostať nemali ani náhodou. Pretože majú skrytú a obzvlášť zákernú výrobnú vadu – ZLE ZALISOVANÝ SPOJ NOSIČA KMITACEJ CIEVKY A MEMBRÁNY. Tento spoj musí byť 100% tuhý a pevný, aby kmitanie cievky prenášal na vyžarovaciu membránu bez strát. On však taký nie je, sú v ňom zlomy a deformácie, ktoré pružia a výsledkom toho je nepríjemný, skreslený a ujačaný zvuk, obvykle s výrazne obmedzeným prenosom vysokých tónov. Navonok nie je vidieť žiadne poškodenie, pretože je skryté – je pod vrchlíkom. Komu by napadlo sa tam pozrieť? A ako to urobiť? Preto sa často stáva, že máme dva rovnaké reproduktory, trebárs aj z jednej série, z ktorých jeden hrá dobre, tak ako má, ale druhý nepríjemne kričí a skresľuje. A nikto nevie dôvod, resp. doteraz nevedel. Od augusta minulého roku som sa stretol s množstvom takto chybných Tesiel – boli to ARO 667, ARO 689, menšie ARE 467 / 466, ale aj ARN 567, ARN 565, ARZ 669 /668 a ARN 664 z roku 1975 sú ako na bežiacom páse – čo kus, to vada. Existuje možnosť opravy, ale je to nepríjemná a nebezpečná piplačka.

Uživatelský avatar
ciplox
Příspěvky: 18
Registrován: 09 zář 2011, 02:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od ciplox »

Doplním ešte jednu praktickú ukážku, aby bolo jasné, o čo ide a ako vyzerá zle zalisovaný spoj ARN 565 a čo urobila s jeho frekvenčnou charakteristikou oprava spoja.
Přílohy
Od výroby nepresne vylisovaný a zlomený spoj nosiča cievky a membrány.
Od výroby nepresne vylisovaný a zlomený spoj nosiča cievky a membrány.
Prekrytie zmeraných frekvenčných charakteristík toho istého ARN 565: fialová krivka - pred opravou, zelená krivka - po oprave.
Prekrytie zmeraných frekvenčných charakteristík toho istého ARN 565: fialová krivka - pred opravou, zelená krivka - po oprave.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“