Járovky
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
EKKAR píše:Napětím 60V se pokud vím na dráze napájejí návěstidla ...
Já jen že jsem měl kdysi dávno právě od jednoho "sdělováka" právě tyhle trafa s výstupem 60V - a bylo mi tvrzeno, že jsou "k návěstidlům". Byly různě velký, proud 1 až 5A, všecky ale s výstupem 60V. Mně k ničemu nebyly, nechal jsem je kámošovi a kde skončily, netuším.Lukas-Peca píše:To tedy ne, noční osvětlení mechanických návěstidel je žárovkami 12V/5W, světelná návěstidla mají žárovky 12V/20W. Napětí 60 V se používalo pro elektromagnetické závorníky, ale to je už dávno opuštěná technologie. Ta žárovka k tomu mohla patřit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ne, vozový osvětlení pracuje s nominálem 48V - stejně jako vnější osvětlení lokomotiv. Zářivky v kupátkách měly samozřejmě každá svůj vlastní blokovací měnič s feritovým hrníčkem a kádéčkem šestkový řady, pro těch pár zásuvek "220V pro holicí strojek" na chodbičce resp. v lehátkovejch/lůžkovejch kupátkách byly "na palubě" měniče příslušně výkonnější a s pracovním kmitočtem co nejblíž 50Hz ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
No vidíš, a já měl celý těleso na krátkou (18W) zářivku, kde byl měnič na E jádrech, cívka bez bočnic, dvě výkonový NU-čka a nějaký smetí kolem. Nevím, z čeho to přesně bylo, možná z dálkovýho RTO 706 LUX.EKKAR píše: Zářivky v kupátkách měly samozřejmě každá svůj vlastní blokovací měnič s feritovým hrníčkem a kádéčkem šestkový řady
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Pokud se pamatuju, tak původní Hurvínek měl středem stropu takový panel, ze kterého v pravidelných rozestupech trčely normální žárovky E27 s normální baňkou, ale na 120V, nebo 125V.
Pamatuju si to moc dobře, neboť jsme je coby sopláci kradli do tyristorových barevných hudeb /bez usměrňovačů/, kde běžné žárovky na 225V svítily málo a žluto-podžhaveně.
Tyhle sice svítily jak blesky, ale než jsme přišli na to, že je potřeba dát do každé anody tyristoru 15-22Ω odpor, aby se nepálily tak brzo, tak to holt nějakou dobu trvalo a dost jich zařvalo.
V tom Hurvínku byly většinou 40W a 60W kousky E27 na 120V, někdy Narva 125V a s kratším vláknem. V autoparabolách ze Š100 to svítilo jak blázen
Myslím, že ajznboňáci či fírové z nás museli tehda být dost auf.
Než se fíra v nádražním bufáči nasvačil před jízdou opačným směrem, tak byla celá jedna řada vybílená, vždy tak 20 kousků
Pamatuju si to moc dobře, neboť jsme je coby sopláci kradli do tyristorových barevných hudeb /bez usměrňovačů/, kde běžné žárovky na 225V svítily málo a žluto-podžhaveně.
Tyhle sice svítily jak blesky, ale než jsme přišli na to, že je potřeba dát do každé anody tyristoru 15-22Ω odpor, aby se nepálily tak brzo, tak to holt nějakou dobu trvalo a dost jich zařvalo.
V tom Hurvínku byly většinou 40W a 60W kousky E27 na 120V, někdy Narva 125V a s kratším vláknem. V autoparabolách ze Š100 to svítilo jak blázen
Myslím, že ajznboňáci či fírové z nás museli tehda být dost auf.
Než se fíra v nádražním bufáči nasvačil před jízdou opačným směrem, tak byla celá jedna řada vybílená, vždy tak 20 kousků
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Dej mi to v Kryšpínově řadě, prosím tě - tyhlety modernosti v číslování jsou doslova na h0vn0 ... M262 nebo M296?Lukas-Peca píše:To měla řada 830 neboli kredenc či žhavé trubky. ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!