Cena STK

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

Cena STK

#1 Příspěvek od dvorak »

Příští týden mám jít opět na pravidelnou STK a jak jsem zjistil, opět si připlatém víc, a to zhruba o 500 Kč, především podražily emise.
Přikládám zajímavý článek odborníka, podle něho by se cena za tyto služby měla pohybovat mnohem níže - kolem 500 Kč . V zahraničí je navíc zvyklostí, že domovský servis stálého zákazníka poskyytuje toto zdarma, jako věrnostní bonus.
Další důkaz, že si z ciziny přebíráme jen to špatné, o dobré věci není zájem.

https://autoroad.cz/zajimavosti/89116-c ... si-sousede

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

Nedávno jsem byl na STK s traktorem(TK a ME) a vlekem(TK) a nechal jsem tam 3150,-
Ještě že je to na 4 roky.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#3 Příspěvek od witt »

pětikilo je hodně, zkusil bych jinou STK. Hlavně emise se dost liší cenou

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jenys »

Já byl teď z kraje června s Fábkou na kontrole a celá STK mě stála 1650Kč. To zdražení prý má být kvůli tomu focení, které jde rovnou do PC, fotí to ze všech stran a celé to sleduje kamera. No je to tedy docela darda :(
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

dvorak píše:...V zahraničí je navíc zvyklostí, že domovský servis stálého zákazníka poskyytuje toto zdarma, jako věrnostní bonus.
Další důkaz, že si z ciziny přebíráme jen to špatné, o dobré věci není zájem.
Tak černě to nevidím, ale uznávám, že buď z nadměrné iniciativy (blbosti) našich volených zástupců se dostane do našich předpisů a zákonů méně toho dobrého, než špatného. Opravdu nevím: je to úmysl, nebo jen nenažranost?
Schválně si srovnejte:
- o den propadlá občanka je v ČR nepoužitelná
- o den propadlý řidičák se v ČR trestá jako hrdelní zločin
* v Německu a Rakousku se sice vydávají stejné občanky a řidičáky, jako u nás, ale platnost těch vydaných před rokem 2002 není časově omezená, a to ani těch se znakem NDR. Kdo má pas a nepotřebuje k cestám po EU euroobčanku, nebo si nerozšiřuje řidičské oprávnění, aby musel dostat nový řidičák, má tyto doklady stále platné.
Řidičák (tím myslím ten nový s omezenou platností) propadlý o celý měsíc je pokládaný za platný, při silniční kontrole policista jen upozorní řidiče, že má ještě měsíc na jeho výměnu. Propadlý řidičák přece neznamená, že řidič ztratil schopnost řídit!
Podobně rakouský cestovní pas (těch, kdo nejedou na občanku), se v Německu uznává ještě 5 měsíců po skončení platnosti bez postihu.
Ovšem úřady upozorňují cestující držitele těchto dokladů, že v ČR je platnost definitivní, čili u nás jde už o neplatné doklady.
Rakousko ani Německo nemá zájem sjednotit tyto předpisy podle nás, bylo by to omezování práv občanů, kteří jsou na nějaký systém zvyklí.
- o den propadlá lhůta emisí a STK je u nás rovněž takřka hrdelní zločin, zatím, co v Německu můžete na STK přijet o měsíc dříve a až o měsíc později po termínu uplynutí celých roků od registrace, do papírů napíšou právě ten datum, aby provozovatel vozidla nebyl ani o den zkrácený na platnosti STK.
V Rakousku platí pro soukromá vozidla až tři měsíce předem a dva měsíce po termínu, firemní vozidla smí na technickou dva měsíce předem a měsíc po. Prostě až měsíc propadlá technická je jen důvod k upozornění od policejní kontroly, že je nejvyšší čas na technickou zajet. V této době není propadlá technická ani přestupkem.
Zkuste se nechat chytit u nás s STK propadlou o jediný den a pokutu budete dlouho splácet, řidičák v čistírně.
Zkuste si u nás přijet na technickou o tři dna dřív a trvat na tom, že končí až popozítří, ať tam napíšou datum, který odpovídá těm přesně dvěma rokům... co myslíte, že udělají?
Zákon u nás přímo nutí řidiče, aby státu odpustili z dvou-, tří- nebo čtyřleté lhůty (podle téhož zákona) "dobrovolně" i více dní, podle toho, kdy se jim povede na STK objednat. Ale nedá jim za to ani den navíc, ačkoli by i při o pár dní pozdější STK stačilo napsat den, kdy měla být, tak, jak to dělají v Rakousku i Německu.
Mimochodem - v Beneluxu se teprve od loňska zavádějí emisní kontroly pro diesely. Tvrdí, že jejich řidiči jsou zodpovědní a technický stav vozidla je starost jejich servisu, proto technickou, jak ji známe my, neznají.
Čili o přebírání a sjednocování předpisů, které mají být pro lidi, u nás nemůže být ani v této oblasti řeč.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#6 Příspěvek od dvorak »

Abych to upřesnil - STK 900 Kč + emise 790 Kč. Mimochodem naše STK je pod DEKROU.
Vzpomínám si, že jsem jednou přišel na STK místo v září v červnu a dívali se na mne poněkud podezíravě, co tím asi sleduji.... Přitom to bylo pouze z praktického hledska - od září jsem nastupoval do jiné práce mimo bydliště a auto jsem nutně k dojíždění potřeboval, chtěl jsem tudíž případný problém řešit v klidu v době, kdy jsem byl doma.
Nebo mne před časem z STK vyhodili, protože jsem neměl na zadních sedadlech opěrky hlavy (auto je ani nikdy nemělo), investoval jsem tedy do montáže opěrek a za dva roky je to už nezajímalo - prý se změnily předpisy.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Co jsem koupil Drobka (prosinec 2009), jezdím pořád na jednu a tu samou STK - taky DEKRA. Poprvé jsem tam byl začátkem prosince 2009 kvůli tzv. "evidenční kontrole", kterou je nutný podstoupit před přihlášením vozidla na svý jméno - jako by si to ti lumpové ouřednický placený z našich daní nemohli jít k autu před barákem ověřit sami? No nic, koncem roku 2011 dobíhaly 4 roky věku auta, jelo se na STK. Prošla OK, vše v pořádku. Další byla 2013, pak 2015, 2017 - a teprve na tý si technik (mimochodem pořád jeden a ten samej člověk!!!) všimnul, že mi nesouhlasí údaje o rozložení provozní hmotnosti na přední a zadní nápravu, uvedený na samolepce vylepený výrobcem auta na B-sloupek u spolujezdce - a vypsaný ve velkým techničáku, kterej je mimochodem duplikátem, vystaveným původnímu vlastníkovi vozidla (firmě ŠkoFin) v srpnu 2008 (!!!!) = ještě dávno před tím, než jsem auto koupil já. A začala buzerace - on tvrdil, že mám auto neschopný provozu, protože mi nesouhlasej údaje, já argumentoval tím, že na Velkým Techničáku jsou jeho podpisy z několika kontrol zpátky všetně tý evidenční, takže je to jeho chyba, že si toho nevšimnul, respektive že mě neupozornil už při tý první kontrole, že tam je nesouhlas, abych tlačil na Odbor evidence motorovejch vozidel k provedení opravy údajů atd. Nakonec jsem ho doslova uřval, protože jsem trval na tom, že moje povinnost to není, zatímco jeho ano - on je kontrolní technik zaměstnanej u kontrolní organizace vykonávající zákonem danou kontrolu, takže je to jeho zákonem daná povinnost - a že ho okamžitě dám k soudu. Nakonec se spokojil jen s tím, že mi vystavil "protokol o dodatečném zjištění nesouhlasu údajů na vozidle a v TP" a že si mám jít nechat ty změny zapsat do TP na Odbor evidence - je to jen přes dvůr, naštěstí, bejt to někde do druhýho města, asi bych někoho zastřelil, protože na ouřadě proběhl obdobnej výstup kvůli poplatku za změnu údajů v TP - ouřada tvrdil, že já jsem povinnej jim ten poplatek zaplatit, já tvrdil, že ne, protože je to jen náprava chyby, kterou udělal (jinej) ouředník tenkrát místně příslušnýho ouřadu při zápisu údajů do duplikátu TP, navíc v době, kdy já nebyl vlastníkem vozidla, takže pokud chtějí něco zaplatit, musejí se s tím obrátit na příslušněj ouřad, kde tu chybu spáchali - zase, skončilo to u vedoucího Odboru dopravy, kterej nakonec milostivě odsouhlasil, že ano, skutečně, chyba nastala ještě před vznikem mýho vlastnictví vozidla a ano, udělal ji nejspíš pracovník úřadu v BLABLABLA, takže já jsem zproštěn povinnosti tento poplatek zaplatit ... Trhal bych jim ruce a nohy a rval jim je do análu, bestiím nenažranejm inkoustovejm - žijou z našich daní a ještě nemají dost ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Hubert_79 »

Jezdit na STK a emise je záležitost nehodná gentlemana. Vozím auto na prohlídku a servis, tak když je termín, tak jim řeknu ať to zařídí oni a je to.
Nikdy s tím nebyl problém :) Asi se na STK chovají jinak k servisu než k běžnému hejlovi z ulice.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#9 Příspěvek od Hill »

Své auto nechávám servisu zrovna tak. Trochu se to sice prodraží, protože si tam započítávají nadmořskou výšku, jen, co zastavím na dvoře (naštěstí Hradec není moc vysoko), ale ve stejném dvoře mají i emise a technickou.
Se služebáky ale termíny servisu nevycházejí, tak s nimi na STK jezdím. Samozřejmě těch aut je víc, tak jsem tam často, ale je mi poněkud nepříjemné, když třikrát za rok strávím na emisích místo půlhodiny třikrát delší dobu, protože nad technikem stojí kontrolní kravaťák od Dekry a trvá na tom, aby provedl celý předepsaný postu. Technik vyklepaný z kontroly, všechno mu padá z ruky, takže měření skutečně trvá trojnásobek doby. Zatím roste fronta objednaných na emise a vedle na STK se šťourají v nose, neodsejpá jim to a jsou nevrlí, což pocítím pak i já, jakkoli jsem tam už starý známý... pochopitelně další auto na emisích trvá podobně dlouho, tak stejnou věc kontrolují hned dva, aby se zabavili, místo půlhodiny jsem tam hodinu. To už jejich šéf vyskakuje z kůže a obvolává objednané, že je z technických důvodů už dnes nevezmou... a atmosféra houstne.
Nevím, jak moc je běžná dohlídka z Dekry třikrát za rok, jestli to losují, nebo chodí na udání, ale celkem ty techniky chápu, že v takové atmosféře roste chuť z nedobrovolného zákazníka udělat hromosvod a o vlastní otrávenost se s ním podělit.

Uživatelský avatar
pajap
Příspěvky: 226
Registrován: 16 bře 2007, 01:00
Bydliště: Kousek od Plzně

#10 Příspěvek od pajap »

Já jsem byl na ME a STK v pétek 7. 6. 2019 a za obojí jsem zaplatil dohromady 1400,- Kč (osobní auto benzin). Nevim, jestli je to hodně nebo málo... Strávil jsem tam celkem 2 hodiny, což je dnes asi běžné... Ale samotný průběh a přístup techniků velmi dobrý. Plzeň Domažlická ul. (snad neporušuji žádné pravidlo fóra)
Zdraví Pája...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od p32 »

Cena je normální. Rozlišuje se to cenou na benzíny a ropáky a taky podle toho, kde ta STK je.

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jenys »

Jak jsem psal výše o mé technické, tak mi teď najednou našlel technik, že mám na autě špatné disky (niikdy jsem to nezkoumal, co tam kdo dal ), které nejsou zapsané v techničáku. Mám tam ALU disky Dezent a fakt tam nejsou zapsané. Fábku mám od roku 2013 a zatím s tím na technických nikdo nic proti nim neměl, až teprve teď.
Říkal jsem to tomu technikovi, že jsem s tím tady byl už dvakrát předtím a že nikdo nic, tak se šel pozeptat šéfa a zjistil, že jsem tam s tím už byl dřív, díky fotkám co dělají, bylo vidět, že tam disky byly už dřív, tak mě s tím nechal projít. Ale doporučoval, že bych si měl obstarat od firmy Dezent typový list a nechat to napsat do TP. Jak jsem tak koukal na tu cenu za typový list, tak nevím, zda si to mám nějak dávat do pořádku. Na silnici to nikdo nepozná a na STK bych to musel nějak řešit.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

Teď jsem si ověřoval u nás ceny a nějak se všichni sčuchli na ceně 1000,- (TK) + 800,- (ME). A sjednotili to pro všechny typy, předtím rozlišovali ME pro benzín a pro ropáka.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#14 Příspěvek od tomasjedno »

Jenys píše:zda si to mám nějak dávat do pořádku. Na silnici to nikdo nepozná a na STK bych to musel nějak řešit.
Já na STK jezdím na letních kolech, mají originální disky :D

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jenys »

tomasjedno píše:Já na STK jezdím na letních kolech, mají originální disky :D
Tohle jsou taky letní kola a ty se technikovi nelíbí. Asi to nebudou originál, s těmito jsem to koupil a ani na prvnií STK při koupi to nikdo neřešil.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“