autovidlice na 12 v
Moderátor: Moderátoři
To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.samec píše:Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
Pleteš hrušky s jabkama.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?masar píše:To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.samec píše:Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
Pleteš hrušky s jabkama.
A zkoušels koupit někdy takovou vidlici nebo zásuvku někde v Číně?
Já ne, protože bych měl strach to namontovat doma, natož někde u cizích.
Ty sis nikdy nevšiml, že ti Číňan (Pákistánec, Laosan, prostě kdokoliv, kdo bydlí daleko) napíše (vylisuje, vyrazí, natiskne atd.) cokoliv, co si budeš přát?
Já ne, protože bych měl strach to namontovat doma, natož někde u cizích.
Ty sis nikdy nevšiml, že ti Číňan (Pákistánec, Laosan, prostě kdokoliv, kdo bydlí daleko) napíše (vylisuje, vyrazí, natiskne atd.) cokoliv, co si budeš přát?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
A kdo tady psal "Tá zásuvka je predsa istená nejakou poistkou. Takže sa nemôže preťažiť."? Ještě si za tím stojíš?samec píše:Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?
Žádná pojistka nemůže zachránit konektory (spoje), topící vlivem zvýšeného přechodového odporu.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já teda nevím, co používáte za šmejdy autozásuvky a zástrčky ale v C4 Pikaču na zásuvku, co je v zavazadlovým prostoru (jako jedinná se nevypíná) běžně připojuju na letišti dvoukanálovej nabíječ LiPol. Nabíjím s ním najednou dva čtyřčlánky (max 16,8V) proudem 4A. Nabíječka tedy musí běžet přes vnitřní zvyšovací měnič, takže odebíranej proud přes zásuvku je cca 1,8 násobek nabíjecího. Takže 4 x 2 x 1,8, to je přes 14 ampér po dobu cca 45 - 60 minut. No a nic se nehřeje. Ale nesmím to přehánět, abych z toho letiště odjel. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- vasilceral
- Příspěvky: 380
- Registrován: 09 led 2011, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
Taky mám přidělávanou zásuvku v kufru, pro měnič na 230V/300W a externí pracovní světlo, teď už LED.
Zásuvka je origo, feldová z bouračky.
Zástrčky /celkem asi 7ks/ do ní ale používám důkladně upravené, protože se mi jedna běžná plastová už roztavila, druhá od kompresorku k tomu neměla moc daleko, žere jak najatej.
Pérko vevnitř nich je překlenuté kouskem kartáčové licny, uštíplé ze silnějšího uhlíku, pojistka je pryč a nahrazená o to delším pružícím kolíkem. Ten je měděný /udělaný z instalační CY10mm2/. Čtyři boční, původně Fe niklovaný mínusový péra, jsou nahrazený fosforbronzovými pery ze svazků starších německých výkonových relé.
Nový přívod k téhle zásuvce je samozřejmě dodělávaný taky, přes 30A pojistku přímo od akumulátoru, je společný i pro jeden stabilní autozesilovač k rádiu.
Vedený je to drátem CYA6 v PE spirále. Fičí přes to v případě potřeby krátkodobě i 30A a nic se nepálí. Ty zástrčky jsem koupil ve zlínském Officialu, jsou z bakelitu a líbilo se mi na nich, že mají ta čtyři boční pera, třebaže jsem je musel vyměnit z poniklovaných za FB. Ten nikl se s vnitřní plochou zásuvky neměl moc rád, hřálo to, to samý ten niklovaný kolík.
Přes standardní prodávaný provedení bych se neodvažoval prohánět víc, než asi 5A. A i to jen pár desítek minut.
Akumulátor z vozu vůbec nevytahuju, dobíjím přes přídavnou zásuvku.
Standardní tovární zásuvky mají pojistky stejně max.10A, ale častěji jen 7,5A a vlastně chrání jen proti zkratu instalaci. Přívody k zásuvkám jsou ve většině vedené jen drátem AWG16, nebo 1,5mm2.
Původní zásuvku používám jen pro zapalovač, na těch pár desítek sekund přívod stačí, ale na nabíjení či trvalý odběr ani omylem.
Zásuvka je origo, feldová z bouračky.
Zástrčky /celkem asi 7ks/ do ní ale používám důkladně upravené, protože se mi jedna běžná plastová už roztavila, druhá od kompresorku k tomu neměla moc daleko, žere jak najatej.
Pérko vevnitř nich je překlenuté kouskem kartáčové licny, uštíplé ze silnějšího uhlíku, pojistka je pryč a nahrazená o to delším pružícím kolíkem. Ten je měděný /udělaný z instalační CY10mm2/. Čtyři boční, původně Fe niklovaný mínusový péra, jsou nahrazený fosforbronzovými pery ze svazků starších německých výkonových relé.
Nový přívod k téhle zásuvce je samozřejmě dodělávaný taky, přes 30A pojistku přímo od akumulátoru, je společný i pro jeden stabilní autozesilovač k rádiu.
Vedený je to drátem CYA6 v PE spirále. Fičí přes to v případě potřeby krátkodobě i 30A a nic se nepálí. Ty zástrčky jsem koupil ve zlínském Officialu, jsou z bakelitu a líbilo se mi na nich, že mají ta čtyři boční pera, třebaže jsem je musel vyměnit z poniklovaných za FB. Ten nikl se s vnitřní plochou zásuvky neměl moc rád, hřálo to, to samý ten niklovaný kolík.
Přes standardní prodávaný provedení bych se neodvažoval prohánět víc, než asi 5A. A i to jen pár desítek minut.
Akumulátor z vozu vůbec nevytahuju, dobíjím přes přídavnou zásuvku.
Standardní tovární zásuvky mají pojistky stejně max.10A, ale častěji jen 7,5A a vlastně chrání jen proti zkratu instalaci. Přívody k zásuvkám jsou ve většině vedené jen drátem AWG16, nebo 1,5mm2.
Původní zásuvku používám jen pro zapalovač, na těch pár desítek sekund přívod stačí, ale na nabíjení či trvalý odběr ani omylem.
zeptám se na nìco ohlednì autovidlic - je normální že mi vìtšina autovidlic do zásuvky zapalovaèe vyjíždí ven? (a už to je adaptér k NB, usb nabíjeèka, nebo tøeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže pøíèina bude èásteènì tam, zkoušel jsem ve více autech a je to vìtšinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?
Nejspis budou mekky ty perovy kontakty po stranach, taky se me to parkrat delo, ale na vine byla zastrcka, s jinou to to tam pak drzelo.sr71 píše:zeptám se na něco ohledně autovidlic - je normální že mi většina autovidlic do zásuvky zapalovače vyjíždí ven? (ať už to je adaptér k NB, usb nabíječka, nebo třeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže příčina bude částečně tam, zkoušel jsem ve více autech a je to většinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?
toto taky nebude fungovat? https://www.conrad.cz/autozastrcka-proc ... -a.k851809