autovidlice na 12 v

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#16 Příspěvek od Mirda »

Mám kuchnutou nabíječku k noťasu (120W) do auta či letadla a ta má v zástrče termistor a hlídají oteplení či možnost požáru (měnič snižuje proud dle teploty). Jeden poctivej konektor jsem viděl na autokomresoru v dodávce MB Sprinter.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#17 Příspěvek od masar »

samec píše:Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.
Pleteš hrušky s jabkama.
:wink:

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#18 Příspěvek od samec »

Neviem o tom, žeby s autochladničkou z Tesca, Lidla, alebo Kauflandu mal niekedy niekto taký problem.

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#19 Příspěvek od samec »

masar píše:
samec píše:Nová zástrčka má prechodový odpor nevyhovujúci maximálnemu prúdu isteného obvodu?
To má být další tvoje "perla"? Přechodový odpor není přece vlastnost zástrčky, ale vlastnost elektrického spojení mezi dvěmi kontaktními plochami. Když bude vysoký, bude zdrojem tepla i při podstatně nižších proudech, než je proud pojistky.
Pleteš hrušky s jabkama.
:wink:
Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od Michal22 »

A zkoušels koupit někdy takovou vidlici nebo zásuvku někde v Číně?
Já ne, protože bych měl strach to namontovat doma, natož někde u cizích.
Ty sis nikdy nevšiml, že ti Číňan (Pákistánec, Laosan, prostě kdokoliv, kdo bydlí daleko) napíše (vylisuje, vyrazí, natiskne atd.) cokoliv, co si budeš přát?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#21 Příspěvek od masar »

samec píše:Prečo je asi na jednofázových zásuvkách a zástrčkách uvádzaný maximálny prúd 16A? načo by ti bol obvod istený na nejaký prúd, ak neexistuje zásuvka a zástrčka, ktoré by ten prúd dokázali bezpečne preniesť?
A kdo tady psal "Tá zásuvka je predsa istená nejakou poistkou. Takže sa nemôže preťažiť."? Ještě si za tím stojíš?
Žádná pojistka nemůže zachránit konektory (spoje), topící vlivem zvýšeného přechodového odporu. :wink:

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#22 Příspěvek od Celeron »

Já teda nevím, co používáte za šmejdy autozásuvky a zástrčky ale v C4 Pikaču na zásuvku, co je v zavazadlovým prostoru (jako jedinná se nevypíná) běžně připojuju na letišti dvoukanálovej nabíječ LiPol. Nabíjím s ním najednou dva čtyřčlánky (max 16,8V) proudem 4A. Nabíječka tedy musí běžet přes vnitřní zvyšovací měnič, takže odebíranej proud přes zásuvku je cca 1,8 násobek nabíjecího. Takže 4 x 2 x 1,8, to je přes 14 ampér po dobu cca 45 - 60 minut. No a nic se nehřeje. Ale nesmím to přehánět, abych z toho letiště odjel. :)
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
alkom01
Příspěvky: 244
Registrován: 20 bře 2006, 01:00
Bydliště: Brno

#23 Příspěvek od alkom01 »

samec píše:Neviem o tom, žeby s autochladničkou z Tesca, Lidla, alebo Kauflandu mal niekedy niekto taký problem.
Tohle snad nechat zarámovat ...
Pivo v přírodě ničím nenahradíš!

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#24 Příspěvek od mi-ro »

Jirko (Celeron), tobě se ty zástrčky nemůžou roztavit. Ty máš určitě celokovové. :D
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
vasilceral
Příspěvky: 380
Registrován: 09 led 2011, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#25 Příspěvek od vasilceral »

Přátelé díky za rady. Musím najít takovou co nejde zátěž přes pružinu. Jištění v Audy 8 je dostačující takže ty 3 ampéry není nic moc. Budu to chvíli honit mimo auto jen z batérky a hlavně měřit přechoďáky. Vasil.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#26 Příspěvek od Celeron »

mi-ro píše:Jirko (Celeron), tobě se ty zástrčky nemůžou roztavit. Ty máš určitě celokovové. :D
Tak Ti ji zejtra kolem 9 přijdu ukázat. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#27 Příspěvek od sinclair »

Taky mám přidělávanou zásuvku v kufru, pro měnič na 230V/300W a externí pracovní světlo, teď už LED.
Zásuvka je origo, feldová z bouračky.
Zástrčky /celkem asi 7ks/ do ní ale používám důkladně upravené, protože se mi jedna běžná plastová už roztavila, druhá od kompresorku k tomu neměla moc daleko, žere jak najatej.
Pérko vevnitř nich je překlenuté kouskem kartáčové licny, uštíplé ze silnějšího uhlíku, pojistka je pryč a nahrazená o to delším pružícím kolíkem. Ten je měděný /udělaný z instalační CY10mm2/. Čtyři boční, původně Fe niklovaný mínusový péra, jsou nahrazený fosforbronzovými pery ze svazků starších německých výkonových relé.
Nový přívod k téhle zásuvce je samozřejmě dodělávaný taky, přes 30A pojistku přímo od akumulátoru, je společný i pro jeden stabilní autozesilovač k rádiu.
Vedený je to drátem CYA6 v PE spirále. Fičí přes to v případě potřeby krátkodobě i 30A a nic se nepálí. Ty zástrčky jsem koupil ve zlínském Officialu, jsou z bakelitu a líbilo se mi na nich, že mají ta čtyři boční pera, třebaže jsem je musel vyměnit z poniklovaných za FB. Ten nikl se s vnitřní plochou zásuvky neměl moc rád, hřálo to, to samý ten niklovaný kolík.

Přes standardní prodávaný provedení bych se neodvažoval prohánět víc, než asi 5A. A i to jen pár desítek minut.
Akumulátor z vozu vůbec nevytahuju, dobíjím přes přídavnou zásuvku.

Standardní tovární zásuvky mají pojistky stejně max.10A, ale častěji jen 7,5A a vlastně chrání jen proti zkratu instalaci. Přívody k zásuvkám jsou ve většině vedené jen drátem AWG16, nebo 1,5mm2.
Původní zásuvku používám jen pro zapalovač, na těch pár desítek sekund přívod stačí, ale na nabíjení či trvalý odběr ani omylem.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#28 Příspěvek od sr71 »

zeptám se na nìco ohlednì autovidlic - je normální že mi vìtšina autovidlic do zásuvky zapalovaèe vyjíždí ven? (a￾ už to je adaptér k NB, usb nabíjeèka, nebo tøeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže pøíèina bude èásteènì tam, zkoušel jsem ve více autech a je to vìtšinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#29 Příspěvek od Celeron »

No mě teda v C4 nic nevyjíždí, právě naopak to drží zasunutý jak helvetská víra. Dokonce se mi už párkrát stalo, že při vytahování kolíku to šlo ven i s kovovou "miskou" zásuvky. Tak jsem to zajistil vteřiňákem. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#30 Příspěvek od PixelOrgy »

sr71 píše:zeptám se na něco ohledně autovidlic - je normální že mi většina autovidlic do zásuvky zapalovače vyjíždí ven? (ať už to je adaptér k NB, usb nabíječka, nebo třeba usb voltmetr). Je mi jasný že kolík vidlice je odpružený takže příčina bude částečně tam, zkoušel jsem ve více autech a je to většinou stejný. Nebo je to blbým typem vidlice?
Nejspis budou mekky ty perovy kontakty po stranach, taky se me to parkrat delo, ale na vine byla zastrcka, s jinou to to tam pak drzelo.

toto taky nebude fungovat? https://www.conrad.cz/autozastrcka-proc ... -a.k851809

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“