hledám schéma AR Tesla 2113B s předvolbou

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

hledám schéma AR Tesla 2113B s předvolbou

#1 Příspěvek od bu2520 »

jde mi především o schéma zapojení ladění a předvolby. Chtěl bych roztáhnout 87 108, pocelé stupnici. Bohužel jsem na netu našel jen schemata kde jsou přepínače předvoleb využity jako VKV1 a VKV2

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#2 Příspěvek od masar »

Na některých schematech jsou přepínače předvoby P1 a P2 označeny jako VKV2 a VKV3. VKV1 je zapnutí ladícího potenciometru. Schema s předvolbami P1 a P2 je ke stažení např. tady.
:wink:

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#3 Příspěvek od bu2520 »

perfektní moc děkuji to je ono

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#4 Příspěvek od masar »

V podstatě by ta úprava měla vypadat podle následujícího schematu. Zřejmě se ale na ladění bude rušivě projevovat prostřední část, přerušení dráhy potenciometrů.
:wink:
Přílohy
uprava.png

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#5 Příspěvek od MATYCH »

maďaři tam mají i schéma vstupního dílu VKV
http://www.szetszedtem.hu/869teslaautor ... 0-2113.htm

Uživatelský avatar
Mikras
Příspěvky: 471
Registrován: 04 zář 2019, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Mikras »

MATYCH píše:maďaři tam mají i schéma vstupního dílu VKV
Stejná nebo podobná vstupní jednotka byla i ve stolních radiopřijímačích, např. SOPRÁN, nebo SYNKOPA (to byla modifikace s gramofonem) a možná i v dalších zařízeních produkce Bratislavské Tesly. Dělaly se dvounormové nebo jen s CCIR pásmem pro export.

Tato autorádia jsem měl k dispozici ze zrušených ústředen rozhlasu po drátě (TESLA Vráble) v různém provedení. S MBA810 i s TDA1510. Tento IO - dvojitý zesilovač - byl zapojen jako můstkový. To mě inspirovalo k úpravě na stereofonní přijímač. Podařilo se mi sehnat dvojitý potenciometr s vypínačem a vměstnat ho namísto původního. Zesilovač bylo jednoduché rozdělit na dva samostatné zesilovače. Za fm detektor jsem pak zapojil A290D v katalogovém zapojení na malé DPS. LED pro indikaci STEREO jsem dal ma místo světlovodu v okénku napravo. Světlovod indikoval zapnutí, ale to i rozsvícená stupnice :-) Přepínač tónové clony jsem vyřadil v poloze lepších výšek a zapojil ho jako přepínač Mono / Stereo. A měli jsme s kolegou solidní autorádio do služební Felicie. Navíc jsme se nemuseli bát, že by nám ho někdo ukradl, protože na pohled žádná změna vidět nebyla.

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“