El.zapalování pro VELOREX typ 601-oprava.
Moderátor: Moderátoři
Ale ne ti s motorem z typů 634 a pozdějších - právě proto, že tam už nebylo dynamo, ale alternátor, kterej tak jednoduše na startér přepojit nejde. A navíc spousta těch nejstarších původně dvěpade hadráků byla samodomo přestavěná na třipade výměnou motoru - a protože u těch původních kejvačkovejch motorů dynamostartér nebyl, používali je majitelé s původní mechanickou "nakopávačkou" zapojenou dokonce u některejch na ruční táhlo (viděl jsem na vlastní bulvy, měl to maník, co přišel o nohu pod kolenem a hadráka měl jako skutečnej invalida). Myslím že kdyby se daly dohromady všecky úpravy, který kdo na hadráku sobě i jinýmu udělal, asi by se lidi divili, kolik verzí by to dalo ... Viděls třeba hadráka s valníkovou nástavbou nad motorem? Ten maník ji měl dokonce manuálně sklopnou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Velorex 16/350 byl od začátku s 12 V instalací - 12 V dynamostartér, 12 V, 35 Ah akumulátor (původně), 12 V, 150 W regulátor dobíjení, 12 V indukční svíčky apod.
Hřídel pro pohon nuceného chlazení je vyvedena z levé strany, přímo od klikovky. Na pravé straně je rotor, tam by toho moc připojit nešlo.
Autorádia a CB jsem viděl ve spoustě hadráků, jak jsem už psal, typ 16/350 měl od začátku výroby 12 V výzbroj.
Předělávky 16/250 na 16/350 jsem nějak nezaznamenal.
A žádný Velorex se nedělal s motorem z Jawy 633 nebo pozdějším- tyto motory byly vyvinuty až po ukončení výroby Velorexů.
S Mojmírem Stránským jsem několikrát osobně hovořil, nikdy nějak nežehral na ty "tuzéry", kteří si to upravují různými vyfikundacemi. On sám do vysokého věku hýřil různými nápady.
S posledním odstavcem veskrze souhlasím. Zlepšením zapalování se zlepší chod motoru, který paradoxně nedostává tak zabrat, líp využije palivo, životnost zůstane stejná.
Hřídel pro pohon nuceného chlazení je vyvedena z levé strany, přímo od klikovky. Na pravé straně je rotor, tam by toho moc připojit nešlo.
Autorádia a CB jsem viděl ve spoustě hadráků, jak jsem už psal, typ 16/350 měl od začátku výroby 12 V výzbroj.
Předělávky 16/250 na 16/350 jsem nějak nezaznamenal.
A žádný Velorex se nedělal s motorem z Jawy 633 nebo pozdějším- tyto motory byly vyvinuty až po ukončení výroby Velorexů.
S Mojmírem Stránským jsem několikrát osobně hovořil, nikdy nějak nežehral na ty "tuzéry", kteří si to upravují různými vyfikundacemi. On sám do vysokého věku hýřil různými nápady.
S posledním odstavcem veskrze souhlasím. Zlepšením zapalování se zlepší chod motoru, který paradoxně nedostává tak zabrat, líp využije palivo, životnost zůstane stejná.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Trochu se vrátím k původnímu dotazu na začátku vlákna. Na 99,9% ten odkouřenej IO bude CD4093 To odbrušování názvu IO je asi okoukané od jiných výrobců ?
Mám tu schema,kde je také použit,jen je to pro jedno válec. Velká škoda,že se neuvádí návrh dps.
Jinač se to hezky čte. Co kde kdo viděl či neviděl
Mám tu schema,kde je také použit,jen je to pro jedno válec. Velká škoda,že se neuvádí návrh dps.
Jinač se to hezky čte. Co kde kdo viděl či neviděl