El.zapalování pro VELOREX typ 601-oprava.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Ale ne ti s motorem z typů 634 a pozdějších - právě proto, že tam už nebylo dynamo, ale alternátor, kterej tak jednoduše na startér přepojit nejde. A navíc spousta těch nejstarších původně dvěpade hadráků byla samodomo přestavěná na třipade výměnou motoru - a protože u těch původních kejvačkovejch motorů dynamostartér nebyl, používali je majitelé s původní mechanickou "nakopávačkou" zapojenou dokonce u některejch na ruční táhlo (viděl jsem na vlastní bulvy, měl to maník, co přišel o nohu pod kolenem a hadráka měl jako skutečnej invalida). Myslím že kdyby se daly dohromady všecky úpravy, který kdo na hadráku sobě i jinýmu udělal, asi by se lidi divili, kolik verzí by to dalo ... Viděls třeba hadráka s valníkovou nástavbou nad motorem? Ten maník ji měl dokonce manuálně sklopnou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#32 Příspěvek od Michal22 »

Velorex 16/350 byl od začátku s 12 V instalací - 12 V dynamostartér, 12 V, 35 Ah akumulátor (původně), 12 V, 150 W regulátor dobíjení, 12 V indukční svíčky apod.
Hřídel pro pohon nuceného chlazení je vyvedena z levé strany, přímo od klikovky. Na pravé straně je rotor, tam by toho moc připojit nešlo.
Autorádia a CB jsem viděl ve spoustě hadráků, jak jsem už psal, typ 16/350 měl od začátku výroby 12 V výzbroj.
Předělávky 16/250 na 16/350 jsem nějak nezaznamenal.
A žádný Velorex se nedělal s motorem z Jawy 633 nebo pozdějším- tyto motory byly vyvinuty až po ukončení výroby Velorexů.

S Mojmírem Stránským jsem několikrát osobně hovořil, nikdy nějak nežehral na ty "tuzéry", kteří si to upravují různými vyfikundacemi. On sám do vysokého věku hýřil různými nápady.

S posledním odstavcem veskrze souhlasím. Zlepšením zapalování se zlepší chod motoru, který paradoxně nedostává tak zabrat, líp využije palivo, životnost zůstane stejná.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#33 Příspěvek od milous2 »

Trochu se vrátím k původnímu dotazu na začátku vlákna. Na 99,9% ten odkouřenej IO bude CD4093 To odbrušování názvu IO je asi okoukané od jiných výrobců ?
Mám tu schema,kde je také použit,jen je to pro jedno válec. Velká škoda,že se neuvádí návrh dps.
Jinač se to hezky čte. Co kde kdo viděl či neviděl :lol:
Přílohy
tr.zapalování - schema - učeň..JPG

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“