Nemusí, stačí na vyzkoušení vyndat pojistku.Podle mně to má zavzdušněný.To znemožní samostavu doseřídit ruční brzdu.Třmen nezatlačí dostatečnou silou a neposune samostav.vasekpetr1 píše: Vím, kecá do toho ABS
zadní kotouèová brzda - mechanismus ruèní brzdy
Moderátor: Moderátoři
ještì se zeptám jaký je vlastnì obecnì správný postup odvzdušòování u moderních aut s ABS systémy (každý totiž øíká nìco jiného):
- klasicky s vypnutým zapalováním (tak to dìlám já)
- se zapnutým zapalováním (snad aby byly v èinnosti akèní èleny ABS??)
- s nastartovaným motorem aby byl v èinnosti posilovaè
anebo je to jedno který z výše uvedených postupù se použije?
- klasicky s vypnutým zapalováním (tak to dìlám já)
- se zapnutým zapalováním (snad aby byly v èinnosti akèní èleny ABS??)
- s nastartovaným motorem aby byl v èinnosti posilovaè
anebo je to jedno který z výše uvedených postupù se použije?
V případě že se ti zavzdušní kostka ABS, tak zásadně se zapnutým zapalováním a přes akční členy si otvíráš jednotlivý ventily ABS a řídíš se tím co píše diagnostika.Ta ti napovídá který kolo odvzdušňuješ.Někdy nejde kostka ABS odvzušnit bez toho, abys pral kapalinu tlakem a už je jedno jestli od nádobky nebo od kola.Řekl bych že od kola se to odvzdušní rychlejc.
Odvzušňuje se vždy bez zapnutýho mororu, protože krásně cítíš jestli je pedál tvrdý.
V případě že se ti nezavzdušní kostka ABS, třeba když vyndáš třmen a dáváš hned nový, tak necháš kapalinu vytékát než namontuješ novej, tak odvzdušníš klasicky bez zapalování.
Někdy je to peklo na několik hodin a něklok litrů kapaliny a někdy je to za 15minut odvzdušněný.
Odvzušňuje se vždy bez zapnutýho mororu, protože krásně cítíš jestli je pedál tvrdý.
V případě že se ti nezavzdušní kostka ABS, třeba když vyndáš třmen a dáváš hned nový, tak necháš kapalinu vytékát než namontuješ novej, tak odvzdušníš klasicky bez zapalování.
Někdy je to peklo na několik hodin a něklok litrů kapaliny a někdy je to za 15minut odvzdušněný.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Myslel jsem to tak že pokud dojde k závadě, tak se s tim nechá dojet domu, nebo po opravě když to jedeš projet, tak taková situace, kdy nejsou brzdy zcela OK může nastat.p32 píše:Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.Sandal píše:A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.
Jinak na autě si dělám všechno sám.Když vidim práci některejch servisů, tak bych střílel.No řekněte, je normální když pán dal do opravy Škodu 130 aby vyměnili kulový čepy na řízení a místo závlaček byla na jedný straně vražená dvaapůlka elektroda a na druhý straně namotanej měděnej drát?
Zajímavý je, že když jdu opravovat nějakou pastičku, tak vždy opravuju po dementech, co to předenmou "opravili".
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Zpravidla při rozpojení potrubí mechanikem, poškození HBV nebo těsnění třmenů.Někdy třmen nebo váleček nasaje vzduch sám vlivem zarezlého mechanizmu nebo prosakuje kapalina až dojde v nádobce.MiraSt píše:Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?
Někdy ale asi velmi zřídka kdy vlivem vroucí kapaliny.Nevim co by musel šofér v běžnym provozu s tim autem dělat aby ji uvařil.Neni to ale klasický zavzdušnění protože po schladnutí kapaliny se páry změněj opět v kapalinu.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Tento systém se jmenuje BENDIX. Ve třmenu je mechanizmus který převádí pohyb páčky ruční brzdy na pístek, tam je šroub. V pístku je matice s rohatkou. Při zatažení ruční brzdy se pootočí šroub a povysune pístek. Při sešlápnutí pedálu vytlačí kapalina pístek. Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek který dovolí tlak toho okroužku. Vůli opotřebení destiček kompenzuje mechanizmus ruční brzdy. Proto je potřeba občas používat ruční brzdu. Po výměně destiček je potřeba ruční brzdou vymezit vůli destiček a kotouče.
Kroužek není v profilu úplně čtvercový, ale má lehce kosoúhelníkový profil. Právě jeho deformace pomáhá vrátit po ztrátě tlaku ve válci píst zpět o oněch pár desetin. Pokud se brzdy nevrací a písty mají čistý povrch, není nutné měnit celé brzdiče. Stačí hadrákem přeleštit povrch pístů, vyměnit zmiňované těsnicí kroužky, brzdovou kapalinu i prachovky, které bývají v sadě s kroužky.vrky píše:... Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek ...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....