zadní kotouèová brzda - mechanismus ruèní brzdy

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#16 Příspěvek od Sandal »

vasekpetr1 píše: Vím, kecá do toho ABS
Nemusí, stačí na vyzkoušení vyndat pojistku.Podle mně to má zavzdušněný.To znemožní samostavu doseřídit ruční brzdu.Třmen nezatlačí dostatečnou silou a neposune samostav.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od p32 »

Sandal píše:A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#18 Příspěvek od sr71 »

vasekpetr1 píše:Dávals nové destièky pøi výmìnì tømenu nebo jsi osadil pùvodní? Lanovody chodí lehce?
destièky jsem nechal pùvodní, lanovody se zdají ok, asi to teda zkusím ještì jednou odvzdušnit tak jak píše "Sandal"

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#19 Příspěvek od sr71 »

ještì se zeptám jaký je vlastnì obecnì správný postup odvzdušòování u moderních aut s ABS systémy (každý totiž øíká nìco jiného):
- klasicky s vypnutým zapalováním (tak to dìlám já)
- se zapnutým zapalováním (snad aby byly v èinnosti akèní èleny ABS??)
- s nastartovaným motorem aby byl v èinnosti posilovaè
anebo je to jedno který z výše uvedených postupù se použije?

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#20 Příspěvek od Sandal »

V případě že se ti zavzdušní kostka ABS, tak zásadně se zapnutým zapalováním a přes akční členy si otvíráš jednotlivý ventily ABS a řídíš se tím co píše diagnostika.Ta ti napovídá který kolo odvzdušňuješ.Někdy nejde kostka ABS odvzušnit bez toho, abys pral kapalinu tlakem a už je jedno jestli od nádobky nebo od kola.Řekl bych že od kola se to odvzdušní rychlejc.
Odvzušňuje se vždy bez zapnutýho mororu, protože krásně cítíš jestli je pedál tvrdý.
V případě že se ti nezavzdušní kostka ABS, třeba když vyndáš třmen a dáváš hned nový, tak necháš kapalinu vytékát než namontuješ novej, tak odvzdušníš klasicky bez zapalování.
Někdy je to peklo na několik hodin a něklok litrů kapaliny a někdy je to za 15minut odvzdušněný.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#21 Příspěvek od Sandal »

p32 píše:
Sandal píše:A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.
Myslel jsem to tak že pokud dojde k závadě, tak se s tim nechá dojet domu, nebo po opravě když to jedeš projet, tak taková situace, kdy nejsou brzdy zcela OK může nastat.
Jinak na autě si dělám všechno sám.Když vidim práci některejch servisů, tak bych střílel.No řekněte, je normální když pán dal do opravy Škodu 130 aby vyměnili kulový čepy na řízení a místo závlaček byla na jedný straně vražená dvaapůlka elektroda a na druhý straně namotanej měděnej drát?
Zajímavý je, že když jdu opravovat nějakou pastičku, tak vždy opravuju po dementech, co to předenmou "opravili".
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#22 Příspěvek od p32 »

Tak to jsem tě hned nepochopil. Taky si raději spravuji na autě vše sám, protože už takových 10 let nejsou v servisech mechanici, ale měniči.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#23 Příspěvek od Sandal »

No a lepší to nebude.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#24 Příspěvek od MiraSt »

Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?

marshal
Příspěvky: 1009
Registrován: 05 zář 2004, 02:00
Bydliště: UL

#25 Příspěvek od marshal »

Nevím jak je to u oplu, já jsem to nedavno řešil u mazdy. Tam je vzadu v ose pístku šroub pod kterým je nastavovací šroub ručky a je to imbus. Zatočil jsem to na doraz, destičky se opřou o kotouč, pak kousek povolil a ručka chodí ok.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#26 Příspěvek od Sandal »

MiraSt píše:Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?
Zpravidla při rozpojení potrubí mechanikem, poškození HBV nebo těsnění třmenů.Někdy třmen nebo váleček nasaje vzduch sám vlivem zarezlého mechanizmu nebo prosakuje kapalina až dojde v nádobce.
Někdy ale asi velmi zřídka kdy vlivem vroucí kapaliny.Nevim co by musel šofér v běžnym provozu s tim autem dělat aby ji uvařil.Neni to ale klasický zavzdušnění protože po schladnutí kapaliny se páry změněj opět v kapalinu.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#27 Příspěvek od vrky »

Tento systém se jmenuje BENDIX. Ve třmenu je mechanizmus který převádí pohyb páčky ruční brzdy na pístek, tam je šroub. V pístku je matice s rohatkou. Při zatažení ruční brzdy se pootočí šroub a povysune pístek. Při sešlápnutí pedálu vytlačí kapalina pístek. Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek který dovolí tlak toho okroužku. Vůli opotřebení destiček kompenzuje mechanizmus ruční brzdy. Proto je potřeba občas používat ruční brzdu. Po výměně destiček je potřeba ruční brzdou vymezit vůli destiček a kotouče.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#28 Příspěvek od Jodr »

vrky píše:... Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek ...
Kroužek není v profilu úplně čtvercový, ale má lehce kosoúhelníkový profil. Právě jeho deformace pomáhá vrátit po ztrátě tlaku ve válci píst zpět o oněch pár desetin. Pokud se brzdy nevrací a písty mají čistý povrch, není nutné měnit celé brzdiče. Stačí hadrákem přeleštit povrch pístů, vyměnit zmiňované těsnicí kroužky, brzdovou kapalinu i prachovky, které bývají v sadě s kroužky.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#29 Příspěvek od vrky »

Opravná sada cca 500,-

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#30 Příspěvek od Jodr »

Ano. Na mé posunovadlo sada gumiček 670Ká, ale zadní brzdič vč. motoru skoro 7 litrů... :(
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“