Geometrie Audi A4B5

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#16 Příspěvek od PeteBurns »

Pokial tam mas MacPherson, tak odklon musi ist nastavit hornym ulozenim tlmica. Uz v tom mam chaos, pri quattre je jasne, ze vsetko ide nastavit na oboch napravach, ale nechce sa mi verit, ze by B5 uz nemala vpredu excentry, co si pamatam vsetky Audiny co som robil ich mali, nemohli byt vsetky quattro 8O

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od Nakadah »

McPherson má A3. A4 má 4-link přední nápravu. Těhlici drží čtyři ramena. Dvě nahoře, dvě dole. Odklon se nedá štelovat, leda vybalancovat obě strany stejně - povolit nápravnici, ustavit ji tyčí na odklon aby na obou stranách byl stejný a utáhnout. To ale nevím kdo by se mi s tím s prominutím na geometrii sral.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#18 Příspěvek od PCmaniac99 »

Jednou jsem to u té mojí zkoušel, povolil jsem celej ten rám na kterým je motor a převodovkou že s ním trošku pohnu abych měl odklon na obou stranách stejnej... O kousek se to sice pohlo ale žádná sláva to nebyla.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Nakadah »

Zkusil sem přehodit kola, levé za pravé a naopak. Beze změny.

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#20 Příspěvek od Bastlfanda »

Debata na dvě strany, ale některý podstatný věci tu úplně nepadly... PCmaniac to i hezky popsal (jo s profi vybavením jako např.ta vyvažovačka se dělá líp než s poloprofi/zastaralým, apod. ... a druhá půlka je o proškolenosti a inteligenci obsluhy...), já teda už několik let geo nedělal, ale zrovna tyhle "víceprvkový" nápravy (to samý "v bledě modrým" má např.Passat) maj jak Nakadah správně zmínil i "proměnlivou sbíhavost při propružení", říká se tomu konstanta sbíhavosti a ta se dokonce nastavuje (asi záleží i jaký má která geometrie data, já mám zběžný srovnání dvou a laserovka vede...) na čepu "hlavice spojovací tyče"/těhlice, což spousta mechaniků bohužel ani neví/neseřizuje... Další věc je třeba ta, že u koncernu jsou/můžou být rozdíly v nastavovaní geo i podle podvozku (PR-kód na dat.štítku - 1BA-standart, pak pro zhoršený cesty, ap.), takže i to správný zvolení přesnýho modelu/podvozku hraje roli... A nejdřív zmínky o puntičkářství a pak prohazování kol (i když to v některých případech - např. tzv. "kuželovitost pneu" - radí i Elsa...), tak snad ne směrových zleva doprava :P

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#21 Příspěvek od Nakadah »

Závada nalezena. Loni jsem nechal měnit silentbloky nápravnice. Nechal jsem tam dát nové Lemförder. Jen tak mě napadlo, jestli ten mechoš vůbec správně dotáhl šrouby, které tu nápravnici přes ty SB drží. Kulový. Snadno jsem je povolil krátkou ráčnou rukou. Na tohle už fakt nevím co říct...

Jsou tam 4 šrouby na 18ku klíč a mají se dotáhnout na 110Nm + 90°. Zvládl sem to po těch 110Nm maximálně o 45° dlouhým trhákem, víc ležmo pod autem ani hovno.

Ejhle, řízení už najednou není gumové a drží to směr.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“