Rázový utahovák 230V - výběr
Moderátor: Moderátoři
Rázový utahovák 230V - výběr
Pánové, máte prosím někdo reálnou zkušenost s nějakým rázovým utahovákem na 230V? Mám několik let pneumatický Güde, ale A) na to nemám pořádný kompresor B) začíná se už zasekávat.
Přezouvám v rodině celkem 4 auta, takže dělat to ručně je fakt záběr. Kola utahuju vždy momenťákem na 120Nm, ať už plechové nebo lité ráfky. Ale tím pneumatickým to fakt nikdy povolit nešlo. Leda sem si s ním tak trochu zrychlil práci při vyšroubování/našroubování šroubů.
Mám předpoklad cenově do 3000Kč, ale otázka je jestli se za tu cenu dá sehnat něco co bude fungovat.
díky...
Přezouvám v rodině celkem 4 auta, takže dělat to ručně je fakt záběr. Kola utahuju vždy momenťákem na 120Nm, ať už plechové nebo lité ráfky. Ale tím pneumatickým to fakt nikdy povolit nešlo. Leda sem si s ním tak trochu zrychlil práci při vyšroubování/našroubování šroubů.
Mám předpoklad cenově do 3000Kč, ale otázka je jestli se za tu cenu dá sehnat něco co bude fungovat.
díky...
zatiahnutie monzo nie, ale povolenie srub rovno na zdvihaku pneu srubovackou by potesilo (moja pneu srubovacka to tiez nevie povolit - nejaka sracka z Lidla, pritom kompresor mam dost dobry na to). V pneuservisoch to povolia razovym utahovakoma a tiez to aj tym zasrubuju (maju nastaveny moment na spravnu hodnotu). Zrejme tie lepsie razove utahovaky maju aj viacej sily aj umoznuju nastavit moment. Co sa tyka elektrickych neviem poradit.
Koupil jsem na aukru otlučený tento podobný 800Nm za 1.600,- Kč .
Utahuji na čtvrté klepnutí .... https://www.eshopnaradie.sk/razove-utah ... ch-gds-30/
půlcoulovou švovou trubku na přechodu z 1" na 1/2" to ukroutilo jako mrkev ....
Utahuji na čtvrté klepnutí .... https://www.eshopnaradie.sk/razove-utah ... ch-gds-30/
půlcoulovou švovou trubku na přechodu z 1" na 1/2" to ukroutilo jako mrkev ....
Dávnejšie som si zakúpil uťahovák z Anglicka neviem už značku ale vydržal rok . Motor sa porúčal . Potom som kúpil vzduchový tuším PowerTool (nie z Lidla ten je nanič) ten funguje dodnes.
Potom som si zakúpil Milwaukee a ten je super . Len sa treba naučiť s ním robiť lebo silu má jak slon 16 šrób odtrhne ako nič .
Pre mňa ostalo poučenie elektrický na 230v už nikdy . To radšej poriadný vzduchový . Ale najlepší aj tak ten milwaukee . Je malý a strašne mocný .
Len troška stojí viac € ale v dielni sa nezastaví . Je to fakt šikovný pracant.
U mňa je zamestnaný štvrtý rok a stačí keď mu dám raz za mesiac papať 230V z misky .
Potom som si zakúpil Milwaukee a ten je super . Len sa treba naučiť s ním robiť lebo silu má jak slon 16 šrób odtrhne ako nič .
Pre mňa ostalo poučenie elektrický na 230v už nikdy . To radšej poriadný vzduchový . Ale najlepší aj tak ten milwaukee . Je malý a strašne mocný .
Len troška stojí viac € ale v dielni sa nezastaví . Je to fakt šikovný pracant.
U mňa je zamestnaný štvrtý rok a stačí keď mu dám raz za mesiac papať 230V z misky .
Vzduchový kompresor sá dá s troškou šikovnosti zbastliť aj doma . Poctivý kompresor sa dá zohnať aj na bazároch. Len treba striehnúť občas sa nájde dobrá ponuka.
Kamarát mal 60L nádrž a do nich mu vháňali vzduch 4 kompresory zapojené paralerne z vyradených chladničiek .V pohode tam mal tlak 8 bar len to troška dlhšie trvalo kým to znova dobilo .
Ten pneumatický uťahovák zas tak toho moc necucne na štyri skrutky .
Kamarát mal 60L nádrž a do nich mu vháňali vzduch 4 kompresory zapojené paralerne z vyradených chladničiek .V pohode tam mal tlak 8 bar len to troška dlhšie trvalo kým to znova dobilo .
Ten pneumatický uťahovák zas tak toho moc necucne na štyri skrutky .
Jaký je princip rázového utahování? Vždyť madlo je skoro v ose rotace, hmotnost taky nic moc. Jaktože to neukroutí ruku místo matky?
EDIT: Tak už jsem to našel.
EDIT: Tak už jsem to našel.
Princip zařízení spočívá v kombinaci rotace a úderů. Ty na rozdíl od příklepových vrtaček a kladiv nepůsobí v ose nástroje, ale ve směru jeho rotace. Při povolování šroubu dochází k intenzivním úderům nástroje doleva. Vibrace se přitom nepřenášejí do tělesa přístroje a zpětný ráz je minimální, takže se můžete při práci s utahovákem spolehnout na jeho značnou účinnost v kombinaci s minimální námahou.
Naposledy upravil(a) PavelFF dne 28 bře 2019, 12:48, celkem upraveno 1 x.
Kolo se má utahovat vždy ručně a na to stačí bohatě i ten kříž, co je k autu, ale může se použít i momentový klíč. Jestli dělám něco hodinu nebo tři, tak je výsledek ten, že mám stejně zabité celé dopoledně ci odpoledne, protože s tím souvisí nejen přehození kol, ale kontrola všeho kolem kol jednou za půl roku. Ke každému autu z rodiny bych k té práci přizval toho, co s tím jezdí, ať je v obraze. Točit volantem umí každej, ale když se něco stane, tak jen "Já jsem nevěděl(a)." To je jak se psem, kterého by každý chtěl jen na hraní, ale starat se o žrádlo a posranej dvorek či trávu, tak to už ne.
Taky jsem řešil koupi utahováku. Nejdříve jsem si koupil ten z lídlu na aku, neměl výkon a nebo do šroubu mlátil strašně dlouho, něž ho povolil. Šel jsem ho vrátit a místo něho si vzal ten jejich pneumatický a připojil jsem ho na svůj jednopístový kompresor s kapacitou 24 litrů! Výsledek byl ten, že to šroub utažený na 120Nm po sezoně nepovolilo. Utahovák jsem vrátil a smířil jsem se s tím, že s tak malým kompresorem a tak levným utahovákem se prostě síly při utahování a povolování nedočkám.
Po nějaké době mi známý dal starý no name pneumatický utahovák, ktery propuštěl vduch. Jelikož byl zdarma, celý jsem ho rozebral, koupil pár O kroužku a zrepasoval jsem jej. I po repasi měl však podobný výkon jako ten z Lidlu, prostě bylo třeba šrouby povolit ručně a pak teprve vytočit utahovákem. Ten známý mi pak ještě poradil, že hodně záleží na hadici. Já měl u toho utahováku tu klasickou, tuším s vnitřním průměrem 6mm. Zkušmo jsem koupil 5m hadice s vnitřním průměrem 8 nebo snad 10 mm. Světe div se, už tři roky se mi nestalo, že bych nepovolil s tím starým utahovákem nějaký šroub na kole. Připomínám, že stále používám ten svůj malý přenosný kompresor na kolečkách s kapacitou 24 Litrů. Je sice pravda, že na povolení pěti šroubů na jednom kole musí motor kompresoru jednou dofukovat ale za tu pohodu to stojí. Sorry kecám, nepovolilo mi to šroub na poloose, ale ten šel až 2metrovou trubkou s trhákem.
Po nějaké době mi známý dal starý no name pneumatický utahovák, ktery propuštěl vduch. Jelikož byl zdarma, celý jsem ho rozebral, koupil pár O kroužku a zrepasoval jsem jej. I po repasi měl však podobný výkon jako ten z Lidlu, prostě bylo třeba šrouby povolit ručně a pak teprve vytočit utahovákem. Ten známý mi pak ještě poradil, že hodně záleží na hadici. Já měl u toho utahováku tu klasickou, tuším s vnitřním průměrem 6mm. Zkušmo jsem koupil 5m hadice s vnitřním průměrem 8 nebo snad 10 mm. Světe div se, už tři roky se mi nestalo, že bych nepovolil s tím starým utahovákem nějaký šroub na kole. Připomínám, že stále používám ten svůj malý přenosný kompresor na kolečkách s kapacitou 24 Litrů. Je sice pravda, že na povolení pěti šroubů na jednom kole musí motor kompresoru jednou dofukovat ale za tu pohodu to stojí. Sorry kecám, nepovolilo mi to šroub na poloose, ale ten šel až 2metrovou trubkou s trhákem.
Já si nakonec před rokem koupil Parkside rázový utahovák 20V se 4Ah baterkou. 120Nm je nic, šroub povolí ani ne během vteřiny. Zpětně si nastavím moment utažení jen 105Nm a na 120Nm to dotáhnu momenťákem. Horší je povolovat to po prasatech z pneuservisu, kde to utahují naplno co jde. Jejich kontrolování momenťákem jsou jenom opičky...