Rázový utahovák 230V - výběr
Moderátor: Moderátoři
Kedysi v autoškole sme sa učili, že koleso má byť utiahnuté tak, že v prípade defektu ho dokáže povoliť žena kľúčom z výbavy. No je nová doba. Treba k tomu momentový kľúč, alebo rázový uťahovák, alebo metrovú trubku na kľúč
Raz mi menili olej v servise. Za pár dní kvapkal olej okolo vypúšťaku z vane. Tak som ho vybral a našťastie len na skrutke strhnutý závit. Určite ho dorvali uťahovákom.
Raz mi menili olej v servise. Za pár dní kvapkal olej okolo vypúšťaku z vane. Tak som ho vybral a našťastie len na skrutke strhnutý závit. Určite ho dorvali uťahovákom.
taky jsem ho měl a s více než polovinou šroubů utáhnutých na 120 Nm měl problém. Je diskomfortní, když zvedneš auto na hever a pak zjistíš, že musíš s kolem dolů, protože ti utahovák šroub nepovolí a ty to musíš dělat na zemi klíčem. To se mi te´d se vzduchem nestává.
Jinak když utáhneš kolo z lehkých slitin po nasazení momentem 120 Nm, tak se ti za sezonu ten šroub do hliníku zažere a zpět to musíš povolovat vetší silou. A to se ani nebavím o tom, že po utažení kol by se po cca 200 km měly šrouby znova překontrolovat, eventuelně dotáhnout. Hádám, že tady na ten úkon do servisu už nikdo nejezdí a každý to dá podle citu.
Jinak když utáhneš kolo z lehkých slitin po nasazení momentem 120 Nm, tak se ti za sezonu ten šroub do hliníku zažere a zpět to musíš povolovat vetší silou. A to se ani nebavím o tom, že po utažení kol by se po cca 200 km měly šrouby znova překontrolovat, eventuelně dotáhnout. Hádám, že tady na ten úkon do servisu už nikdo nejezdí a každý to dá podle citu.
v jednom pneuservise kde som chodil, momentak nepoznaju vobec
v druhom, frajeri, maju momentak ale... , skrutky najprv dorvu pneumatickou utahovackou na max a nasledne uz len prilozi momentak a cvakne uz bez pootocenia skrutky.
na jar som mu povedal ze na mojom aute to spravi tak ako sa to ma robit, ubral som pneumatiku na minimum, nasledne uz momentakom skutocne zatiahol skrutku na moment ale ked to cvaklo tak sa mu to zdalo malo a tahal dalej, v zime sa postup opakoval, zas som ho upozornil ze je 🤐 a zas nic. Kupil som si momentak a budem si kolesa menit sam.
v druhom, frajeri, maju momentak ale... , skrutky najprv dorvu pneumatickou utahovackou na max a nasledne uz len prilozi momentak a cvakne uz bez pootocenia skrutky.
na jar som mu povedal ze na mojom aute to spravi tak ako sa to ma robit, ubral som pneumatiku na minimum, nasledne uz momentakom skutocne zatiahol skrutku na moment ale ked to cvaklo tak sa mu to zdalo malo a tahal dalej, v zime sa postup opakoval, zas som ho upozornil ze je 🤐 a zas nic. Kupil som si momentak a budem si kolesa menit sam.
Pøipojím se do tohoto vlákna když už je tady øeè o momentových klíèích - co si myslíte o tomto:
https://www.aliexpress.com/item/4000165 ... 2e0ewd1aQz
vidìl jste takovýto momenák nìkdo naživo?
Pøesnost by podle mì mìla být slušná (pøi dnešních pøesnostech a cenách tenzometrù), ale nevím zda pak v praxi nepøekáží ta "krabièka" nasazená na ráènì.
https://www.aliexpress.com/item/4000165 ... 2e0ewd1aQz
vidìl jste takovýto momenák nìkdo naživo?
Pøesnost by podle mì mìla být slušná (pøi dnešních pøesnostech a cenách tenzometrù), ale nevím zda pak v praxi nepøekáží ta "krabièka" nasazená na ráènì.
Jasnì že takto pøesnì mìøit moment nepotøebuju. Teï jsem mìl pùjèený malý mechanický momenák se kterým jsem si prošel doma vìtšinu jízdních kol v rodinì které obhospodaøuju a pøekvapilo mì že dost spojù bylo dotaženo málo (u cyklosouèástek bývají utahovací momenty pøímo natištìny na komponentu), tak jsem zvažoval že bych si nìjaký malý momenák primárnì na cyklo poøídil a tento digitál z èíny (rozsah 0,3-30Nm) vychází cenovì lépe než mechanický tady v Èr