Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#46 Příspěvek od EKKAR »

Davidus píše:Tepelná elektrárna Mělník napájí 30 km dlouhým teplovodem sever Prahy
Jaderná elektrárna Temelín napájí teplem Týn nad Vltavou
Tepelná elektrárna Opatovice nad Labem napájí teplem Hradec Králové, Pardubice a Chrudim
Holešovická elektrárna býv. Elektrických podniků hl. města Prahy již při svém vzniku na začátku 20. století dodávala teplo do pražské čtvrti Holešovice-Bubny
Tepelné elektrárny Prunéřov napájí teplem města Klášterec nad Ohří, Chomutov a Jirkov.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kogenerace

a je jich více..
A všecky cos vyjmenoval spalujou fosílie nebo jedou na jádro, "obnovitelný" zdroje nespotřebovává ani jedna z nich. Prostě nepopřeš, že tvoje tak výrazně ekologická elkoběžka spaluje fosílie prostřednictvím komína někde 200 kiláků od tebe vzdálenýho. A to jsem ještě nevytáhnul otázku ekologickýho zatížení způsobenýho její výrobou, výrobou jejího akumulátoru a celkovou recyklací po ukončení životnosti. Prostě ekologie za každou cenu, ať to stojí co to stojí, že ju?

Prostě ekologickej jseš jen navenek při zběžným pohledu obou zcela zamhouřenejch očí, ve skutečnosti jseš jedinec úplně stejně zasírající životní prostředí jako my ostatní, co se snažíme jen slušně žít. A nevokecáš to.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#47 Příspěvek od Davidus »

smazáno
Naposledy upravil(a) Davidus dne 18 úno 2022, 02:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#48 Příspěvek od EKKAR »

Jenže furt ta tebou spotřebovaná energie není tak "čistá", jak vy ekofašouni tvrdíte. Prostě až si ji budeš nabíjet natáčením klikou, běháním v kolečku jako křeček nebo z fotopanelu jen na svý vlastní střeše, budiž. Dokud ji ale dobíjíš ze zásuvky, furt ji nabíjíš ze stejnýho "spinavýho čmoudícího" zdroje jako my ostatní. A to pomíjím takový věci, jako vlastní bezpečnost v provozu (v autě jsem neporovnatelně víc chráněnej než ty na tý splašený trubce se 2 kolečkama) a komfort cestování na jakoukoliv vzdálenost větší jak pár kilometrů bez ohledu na počasí (dtto). To koneckonců zjistíš sám, až nabereš ještě trochu věku nebo až tě na tý tvý splašený trubce někdo nabere jiným, těžším dopravním prostředkem a zpřeláme ti pár kostí - nepřeju ti to, ale pak poznáš sám, kolik máš v těle kostí a kloubů, který tě můžou zdánlivě bezdůvodně ale přitom nesnesitelně bolet při sebemenším podnětu typu změna počasí nad Biskajským zálivem. Pak budeš rád, že budeš moct jezdit něčím jiným, než suprduprekologickým vozidlem - protože tě v něm aspoň nebude tvoje tělo tolik bolet ... A to jsem pominul situaci rodina + děti a z toho plynoucí otázka dopravy víc jak 1 člověka jedním vozidlem. To taky poznáš jiný požadavky, než výhradně co nejmenší uhlíkovou stopu. Neboj, i to přijde.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#49 Příspěvek od p32 »

Srovnávat koloběžku s fábkou je dost divné. Když už tak bych srovnával elektrokoloběžku s koloběžkou se spalovacím motorem. A chtělo by to výpočty spotřeby dané energie a její ceny na 1 km.
Také je vhodné si uvědomit to, že u normálního auta si PHM celé platí řidič sám. U elektrifikovaného mu určitou část dotují ostatní. Stačí se podívat na vyúčtování za elektřinu na položku eko či jak tomu nadávají.

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#50 Příspěvek od microlan »

Proč by to mělo být divné? V 80% aut jezdí jen řidič a vozí jen portmonku. Navíc na vzdálenost většinou ze sídliště do práce. Jen ta pohodlnost a cena PHM tomu nahrává.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#51 Příspěvek od Crifodo »

každý zde napsaný názor je neúplný, subjektivní nebo zavádějící. Je zbytečné se tu hádat o princip natož o ekonomiku, tu ovlivňujou a nakonec nasměrujou velcí hráči resp. ti, co tahají za kormidlo v téhle čím dál víc fašistické totalitě. Ceny a složení paliv neurčujou ekonomické/ekologické aspekty, ale světoví hegemoni případně zájmové mafie.
Elektromobilita je v principu pokročilejší řešení, ale její výhodnost zničí předem připravení stávající hráči. Stačí se podívat, kdo se chystá na sítě dobíjecích stanic a s jakým záměrem.
Spalovací motor + nutné mechanické části se svou 30% účinností, v milionech exemplářů uvolňuje ztrátové teplo bez užitku do okolí nevyužitelně během jízdy. Když výroba elektřiny s poněkud lepší účinností toto teplo uvolňuje centrálně, dá se využít ale přesto se prosazuje pálení lesů což působí dalekosáhlé vedlejší škody.
Nemá smysl si vyčítat přenesení nákladů na ten či onen druh trakce, v tak složité ekonomice ještě kur.vené mafiánskými dotacemi vždycky někdo bude doplácet a někdo se poveze. Obyčejně ti chudí platí těm čím dál víc bohatým.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#52 Příspěvek od fredis »

Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#53 Příspěvek od Brozicek »

Našel jsem tento článek o nabíjení elektromobilů
https://www.ecofuture.cz/clanek/jak-na- ... ktromobilu
a z něho cituji:
"Cena elektřiny v průměrné domácnosti (bez speciálního tarifu) se pohybuje kolem 4,5 Kč/kWh, spotřeba vybraného elektromobilu za průměrnou pořizovací cenu 700 000 Kč včetně DPH je 18 kWh/100 km. V takovém případě stojí provoz elektromobilu na 100 km průměrně 81 Kč, což je až dvakrát méně, než stojí provoz podobně velkého vozu s pohonem na benzin."
a dále
"Během hodiny nabíjení ze zásuvky se dojezd elektromobilu zvýší přibližně o 14 km."


Z údaje "18 kWh na 100 km" a ze "zvýšení dojezdu o 14 km za hodinu" jsem si odvodil tato další přibližná čísla
- Při nabíjení ze zásuvky 230 V se za hodinu nabíjení zvýší dojezd asi o 14 km. Pro nabití na dojezd 500 km by byla potřebná energie 5 x 18 kWh = 90 kWh.
- Na těch 500 km by se musel auto nabíjet 500km/(14km/h) = cca 35 hodin.
- Aby se do auta nacpalo za těch 35 hodin 90 kWh, musel by se po celou dobu přivádět výkon 90 kWh / 35 h = 2,57 kW.
- Výkon 2570W (2,57 kW) při napětí 230V dává trvalý proud ze zásuvky 2570 / 230 = cca 11,2 A.

Běžná zásuvka v garáži je na ten proud něco přes 10A dimenzovaná. Reálně je však nutno mít v garáži třífázovou zázuvku pro zkrácení doby nočního nabíjení, nebo investovat do tzv "wallboxu čili nástěnné nabíjecí stanice".

V řadových garážích je zjevně nabíjení elektromobilu zcela vyloučeno.

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#54 Příspěvek od Davidus »

smazáno
Naposledy upravil(a) Davidus dne 18 úno 2022, 02:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#55 Příspěvek od fredis »

Jak v které :wink: :lol: .
Rotor rotuje a stator stagnuje...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#56 Příspěvek od p32 »

Davidus píše:p32 koloběžky se spalovacím motorem žerou asi 2.5litru/100km efektivita jak sviňa :lol: ten motor má ve výsledku kratší životnost jak olověná baterka. A dost pochybuju že bys s tím mohl jet lesem po lesní zpevněné cestě...
Ty bys taky jezdil autem v lese? Srovnávej srovnatelné.
Koloběžku jsem tam sice psal, ale doufal jsem, že něco napíšeš k normálnímu skutru porovnatelným s tvým a zatím nic. :wink:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#57 Příspěvek od p32 »

microlan píše:Proč by to mělo být divné? V 80% aut jezdí jen řidič a vozí jen portmonku.
To bys mohl už porovnávat i osobák s náklaďákem. Tam jezdí taky jen řidič s portmonkou. :lol:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#58 Příspěvek od p32 »

Davidus píše:... po naší úžasné D1? Vždyť to je na zabití .. a to samý všude kolony, ucpaný a idiotů plno.. už mě tam několikrát málem sejmuli idioti s vozejkem s omezením na 80 jedoucí 140
Ty s tím jezdíš po dálnici? A to můžeš?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#59 Příspěvek od Nakadah »

Abdulům asi těžko. Ivanům. Jedno jestli jejich ropu pro rafinérie nebo jejich plyn pro paroplynové elektrárny. Tak stejně palivo do JE. Jediné co podpoříš je těžba lignitu pro UE. Akorát Dětmarovice jedou na černé uhlí - to nevím jestli na naše nebo na polské.

Je třeba si přestat lhát do vlastní kapsy. Že to nesmrdí a nemá výfuk, neznamená že to je ekologické.

Ekologická doprava jsou vlastní nohy nebo samohyb na živou sílu. Bohužel pochybuju že kdokoliv z nás bude chtít slevit ze životní úrovně a žít jako Amišové. Celý ten humbuk kolem elektro-samohybů jsou jen pokrytecké kecy a snaha vybudovat nové průmyslové odvětví na brutálních dotacích.

Námořní a ani letecké dopravy se to nedotkne, tam je všem jasné že kontejnerová loď nebo dopravní letadlo na baterky je prostě opravdu nesmysl.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#60 Příspěvek od fredis »

A co to "odpadní" teplo?! :wink:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“