Zvýšená spořeba Octavia 1.6 MPI

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#91 Příspěvek od TAKJAN »

Jestli tam bylo tolik oleje, tak je něco hodně špatně. Odlučovač musí odsávat všechen olej. Taky se mi nezdá, že to bere rovnou do sání. To měla 120ka.

Uživatelský avatar
TheLastUnicorn
Příspěvky: 386
Registrován: 17 led 2018, 01:00
Bydliště: Trenčín

#92 Příspěvek od TheLastUnicorn »

Odvětrání u ventildeklu je většinou zavedeno ještě před vzduchový filtr, nebo někde za něj před škrtící klapku. Ale odvětrání klikovky je u vozů s ME Motronic stříkačkou většinou přímo do sacích parohů. U starších vstřikovacích systémů (jako třeba KE-jetronic) bývá odvětrání klikovky spojeno s hadicemu volnoběžnýho ventilu...ale stejně to může být všechno individuální.

danhard: neměj obavy, u třílitrovýho řadovýho šestiválce s řetězovým rozvodem DOHC a proměnlivým časováním sací vačky není to sundání hlavy o nic jednodušší...spíš naopak. :D

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#93 Příspěvek od danhard »

Neboj, mám takovej Mercedes v garáži, sice 4 válec, ale 6 válců se tu taky pár vystřídalo. Je to dcery, exzeťák to sbíral.

Před tím jsem měl samý MBčka, tam jsem si byl jistej.
(MB1000, 2xFavorit, Felicia s LPG) celkem najeto přes 800kkm.
Všechny opravy jsem si dělal sám na ulici (výměna těsnění pod hlavou, výměna poloos), akorát přelágrování kliky u MB u kamaráda co mě to prodal, v garáži.

LPG mi žralo po instalaci u Feldy cca 10L, trochu jsem si s tím pohrál a jezdilo to pod 8L. Měl jsem často cestu do Mnichova a tam jsem jezdil zadarmo. Přes nějakou studentskou organizaci jsem nabral nějaké pasažéry, ty zaplatili 1/2 autobusu a to mě stačilo na palivo tam i zpět.
Kdybych byl vytíženej oběma směry, tak jsem se tím mohl klidně živit :)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#94 Příspěvek od TAKJAN »

Nevím jak tohle, novější mívají separátor, který oddělí olej a vrací zpět do vany. On když ten motor má nějaký ostřiky ap. tak olejová mlha je hodně hustá.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#95 Příspěvek od danhard »

Tak jsem asi našel příčinu.
Jelo to, trochu víc to žralo a občas to pocukávalo, hlavně kolem 2k-3k otáček.
Stavil jsem se v místní značkové prodejně a servisu, jen se zeptat, co by to mohlo být.
Technik, aniž by se na to podíval, mi sdělil, že po 120kkm už může zlobit Lambda sonda a že výměna stojí cca 7k, protože je orig. Lamda drahá a oni dávají jen to nejlepší :)
Že mi řekne víc, když udělá za 2k diagnostiku.
Tak jsem poděkoval a šel jsem udělat do garáže rozborku.
Takhle vypadala zapalovací cívka na 3. válci (C), který byl zaolejovaný.
Na 4. válci to bylo stejné a ten mi to občas hlásí chybu v diagnostice.
1. a 2. válec jsou zcela čisté.
Původně to bylo zelené s neporušeným povrchem, ty škrábance na měď jsem tam udělal až špicema od ohmetru.
Evidentně tam nebyl přímý kontakt a přeskok jiskry přes toto jiskřiště tam rozprašoval měď z kontaktu.
Jiskra na 3. a 4. válci je slabší a to je příčinou všech problémů.
Přílohy
ciivka.jpg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#96 Příspěvek od EKKAR »

A kolik je napěťová pevnost měděnky? Neměl by to vn zapalovací výboj bez problému prorazit? Fakt je, že jestli to udělá izolační bariéru, kde je někde z kraje přeskoková vzdálenost na kostru menší, než ta zprostředkovaná zapalovacím kabelem a svíčkou, tak to pak šlehne bokem - a ty dopadneš v podstatě úplně stejně, jako jsme dopadávali kolektivně coby vlastníci šádyn a pozdějších fáček a první generace felin - prostě všech, co ještě měly rozdělovač. Vypálená cestička po povrchu bakelitu směrem k nejbližší kostře a po ní vesele šlehající svodovej výboj ... Často pomohlo zkusit motor v noci, potmě pozorovanej rozdělovač krásně ukázal zášlehy svodovejch výbojů tam, kde nic takovýho bejt nemělo ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#97 Příspěvek od danhard »

Tady jde o to, že to jde z jedné cívky na dva kabely a když má jeden kabel v serii ještě přídavné jiskřiště, tak mu to ten druhej užírá.
Nejde o to, že by ta měděnka izolovala, ale že se tam vytvořila :)

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#98 Příspěvek od danhard »

Tak vyčištěno, jak cívka, tak koncovka kabelu a napružená pérovka.
Mám nový kabely ale nechtěl jsem je strkat do starý cívky, takže až příště.
Subjektivně to pomohlo, líp to jde do tahu a je to míň traktorovatý :)

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#99 Příspěvek od danhard »

Takže různé příznaky pokračovaly, někdy to bylo ok. někdy zjevně blbě, hlavně studené. Na pojížďkách na nákupy se to projevovalo, na plný plyn na dálnici už méně.
Hlavně to někdy při nějakých režimech pocukávalo.
Diagnostika nic, readings kody ok.
Občas sporadická závada lambdy, časování, nebo vynechávání.
Na to jsem se zaměřil, protože to bylo jen u 4. válce.
Svíčky ok, kabely a cívka vyměněny, tak jsem prohodil křížem vstřiky a sporadická závada se přesunula na 1. válec.
Koupil jsem čínu za 700Kč (za origo chtěli 4000Kč :roll: a když jsem to vyměnil, tak je z toho novej auťák :D

Mám ale teď jiný problém, smazal jsem závady a zpětný vzduch a katylyzátor se mi nechce v readings nahodit.
Na dálnici to žere při 120 asi tak 5l/100 a je to tak účinný, že se mi nechce katalyzátor ohřát na 400C ?
To samý sekundární vzduch, prostě nemá chuť se spustit, protože na to nejsou podmínky.

Zakže s motorem jsem spokojen, jen potřebuji nahodit ty readings kody.
Mám ale jinou závadu, při 150 to tluče do řízení, zkusím prohodit gumy, teď jsou tam křížem původně zadní.
A pak budu bádat, která poloosa, na Feldě jsem to na ulici měnil asi 3x, ne, že by to odcházelo, ale protože jsem to zničil.

Uživatelský avatar
mirku
Příspěvky: 198
Registrován: 15 čer 2006, 02:00

#100 Příspěvek od mirku »

danhard píše: ... teď jsou tam křížem původně zadní ...
... to už minimálně dvacet let výrobci pneumatik nedoporučují !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#101 Příspěvek od danhard »

To je mi jasný, jen jsem to zkusil, přední gumy se točí obráceně a byly hůř vyvážený, samý mínusy, ale teď tam stejně přijdou zimní.
Ps do 120-ti o to nevím a letmá spotřeba na dálnici tam a zpátky 50km, 5,1l/100.
Před tím asi 6,5l.
Ale readings pro katalyzátor se stejně nenastavil :?
Mám tam pověšenou diagnostiku a katalyzátor se neohřeje přes 370C.

ps, na měření spotřeby mám vyježděný trasy, když je zahřátej motor, tak si snuluju čátač a odjedu to (cca5 km) do sousední vesnice tam a zpátky s tolerancí na 0,1l/100km, třeba 5x.
Když mi spadne spotřeba o 0,7l, tak je to pak safra vidět.
Naposledy upravil(a) danhard dne 24 zář 2019, 19:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#102 Příspěvek od EKKAR »

To nic, to že všichni výrobci gum už minimálně 20 let ale ještě spíš delší dobu důrazně doporučujou při přehazování gum zcela bezvýhradně zachovávat směr jejich rotace, tzn. že maximálně jde měnit guma zepředu dozadu nebo opačně, ale už ne z levý na pravou stranu, dědkovi samozřejmě uniklo. Důvodem jsou konstrukční prvky v karkasu pneumatiky, který během používání zaujmou určitý prostorový uspořádání daný momentovým namáháním - a když se směr rotace gumy násilně obrátí, při prudkým záběru během akcelerace nebo brzdění může dojít u už předtím v opačným směru používaný gumy k postupný separaci až odtržení vrstev kordu a běhounu od sebe. U aut, který za svůj život hranici 100km/h mockrát nepřekročily, to zas až tak moc nevadilo - u aut běžně dosahujících rychlost o 50% vyšší a s maximálkou často i vyšší jak dvojnásobnou už jsou ale takový "pneumatický události" docela fatální ... Vony ty vodstředivý síly dávají docela solidní "géčka" a když se k tomu přidá střižně-skluzový namáhání vrstev při akceleraci a brždění vozidla, který je dneska naprosto běžně o polovičku těžší než stejná třída před čtvrt stoletím, potom se o těch silách který musí dnešní moderní guma snášet se rozhodně nedá říct, že by byly nějak zanedbatelný ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#103 Příspěvek od danhard »

EKKAR píše:To nic, to že všichni výrobci gum už minimálně 20 let ale ještě spíš delší dobu důrazně doporučujou při přehazování gum zcela bezvýhradně zachovávat směr jejich rotace.
Vím, udělal jsem to tak úmyslně, abych měl co řešit :D
Nejsem úplně tupé hovado a rád si slepé cestičky sám zopakuji.

Ad. oprava motoru, nabídky v servisech se pohybovaly mezi 20-30k
chtěli měnit lambda sody, katalyzátor, simeringy ventilů a různé jiné věci.
Vstřiky tipoval jen jeden a měnil by je všechny, za 20k.

Měnil jsem tam svíčky, to bylo nutné, 400kč a 500Kč kamárádovi + výměna oleje a brzdových destiček.
Měnil jsem tam kabely a zapalovací cívku, nebylo to sice po očištění nutné, ale 1500K.
Pak docela dobrý a najel jsem asi 5kkm.
Naučil jsem se diagnostiku a hledal příčinu pocukávání, někdy.
Začla se tam vyskytovat sporadicky závada 4. válce.
Naučil jsem se to celý rozebrat, přehodil jsem vstřiky, jiný jsem neměl a závada se přesunula.
Koupil jsem za 700kč náhradní čínu, jinak za to chtěli 4000kč a jede to jak z praku.
Po 50km se to zadaptovalo tak, že mám spotřebu pod 6l/100km. (konkrétně na letmém úseku 150 tam 120 zpátky 5,1).
Jen je to tak dobrý, že test katalyzátoru nechce zapsat do readings ok. :lol:

Prostě jsem s tím spokojen, rozumím tomu líp než experti v servisu, jen to potřebuju nechat projít technickou.
Zajedu zítra na emise, jestli to vadí.
Naposledy upravil(a) danhard dne 25 zář 2019, 13:19, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#104 Příspěvek od danhard »

Tak dobrá věc se podařila, v konektoru diagnostiky byl asi vakl a proto mě to odmítalo pustit do základního nastavení.
Už se zadařilo a Readings jsou všechny o.k. :D
Na emisích bych neprošel, protože je čtou a dávaj do protokolu.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#105 Příspěvek od PixelOrgy »

No vida, dobra prace :-)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“