Nedávkuje AdBlue
Moderátor: Moderátoři
Přikládám foto mechanických částí. Větší čidlo s vlnovcem; menší čidlo, zřejmě NTC, odpor 2k7 při 18°, tam problém nepředpokládám. Ta věc mezi vývody Backflow inlet a Backflow outlet je topný odpor? Dále motorek a ventil ovládaný elektromagnetem.
Vývody backflow inlet/outlet jsou volně průfučné, vývod inlet pod solenoid je poněkud průfučný (do filtru) v klidu, líp průfučný při částečném stlačení ventilu, zcela uzavřený při plném stlačení elektromagnetu. Otáčení čerpadlem nemá vliv na průchod z inletu do filtru.
Z výše zjištěného nemám potuchy, jak zjistit jestli je chyba v řídicí jednotce nebo v průtoku toho svinstva.
Vývody backflow inlet/outlet jsou volně průfučné, vývod inlet pod solenoid je poněkud průfučný (do filtru) v klidu, líp průfučný při částečném stlačení ventilu, zcela uzavřený při plném stlačení elektromagnetu. Otáčení čerpadlem nemá vliv na průchod z inletu do filtru.
Z výše zjištěného nemám potuchy, jak zjistit jestli je chyba v řídicí jednotce nebo v průtoku toho svinstva.
Já mám nějak zafixované že je to topení, v chytré knížce píšou že chlazení, a jinde že nepoužito. Tak nevím. Ale je to na zpátečce, takže na vytvoření tlaku to nemá vliv. Že by odešlo čerpadlo (nebo jeho driver) se mi nezdá, a nějakou mechanickou překážku nemá kde nasát. Spíš je to někde ucpané, nebo mechanik něco přehlédl.
Nechce se mi věřit, že by to někdo chtěl dobrovolně měnit, pokud to může být jen ucpané. A jestli to někde na ebay stojí 550 usd, tak jako origo ND to tady bude dvoj až trojnásobek.
Kdyby majitel byl trochu odvážný, tak ty hadičky zkontroluje/profoukne sám. Je to jen nádrž-modul-vstřikovač, když se odpojí všechny konce, není tam co zkazit. Pokud tam problém nebude, pak zbývá netěsný vstřikovač nebo chyba v tom dávkovacím modulu. Přes diagnostiku se dá udělat kompletní tlaková zkouška, bohužel to už doma nejde.
Kdyby majitel byl trochu odvážný, tak ty hadičky zkontroluje/profoukne sám. Je to jen nádrž-modul-vstřikovač, když se odpojí všechny konce, není tam co zkazit. Pokud tam problém nebude, pak zbývá netěsný vstřikovač nebo chyba v tom dávkovacím modulu. Přes diagnostiku se dá udělat kompletní tlaková zkouška, bohužel to už doma nejde.
Může být děravá, náhradní membrány do Bosch čerpadel se dají koupit. Neznám konstrukci, tak nevím jak mají těsněný píst co hýbe membránou, aby kapalina která by se přes ní dostala netekla ven. Čerpat by to mělo už od malých otáček - klidně bych na nástavec v akučce nasadil nějakou gumovou koncovku a zkusil to roztočit.
to je dobrý nápad, zkusil jsem to s gumou z vývodky na vrtačku. už od malých otáček to cvrká, asi 1ml/ot., s přibývajícími otáčkami to napřed dává víc, pak ani ne, jako by už ventilky nestíhaly. Nejvíc tak 100 ot/min. Protože tam nemám to výstupní šroubení s filtrem, kape to jen tak volně do sklenice a nepoznám, jestli to je schopné dát nějaký tlak.
https://www.autokelly.cz/Product/BO-F00BH40204/8445572
https://www.autokelly.cz/Product/BO-F00BH40204/8445572
já jsem s tím točil jen tou aku vrtačkou, převod byl ještě navíc mírně do pomala.
už jsem to vrátil, majitel zatím jezdí s novou jednotkou, s tou to prý nechodilo taky, pak servisáci našli přicpanou trysku kterou se to dávkuje do katalyzátoru nebo kam. takže je otázka jestli se mu pod nějakou záminkou pokusí vnutit i nový dávkovač nebo tam vrátí ten starý, asi dobrý.
už jsem to vrátil, majitel zatím jezdí s novou jednotkou, s tou to prý nechodilo taky, pak servisáci našli přicpanou trysku kterou se to dávkuje do katalyzátoru nebo kam. takže je otázka jestli se mu pod nějakou záminkou pokusí vnutit i nový dávkovač nebo tam vrátí ten starý, asi dobrý.
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó