Nedávkuje AdBlue

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#16 Příspěvek od Nakadah »

A co snímač NOx? To taky umí ojebat?

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#17 Příspěvek od davemh »

Snímač NOx visí na stejném CANu jako celá řj močoviny, takže předpokládám že ano. Ale emulátor jsem naživo neviděl.

Krystaly ve filtru můžou být, to močovina dělá. Jde to lehce umýt teplou vodou. Mastnota může znamenat naftu, záleží co tam kdo nalil. Občas se někdo splete, stává se to.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#18 Příspěvek od Crifodo »

Přikládám foto mechanických částí. Větší čidlo s vlnovcem; menší čidlo, zřejmě NTC, odpor 2k7 při 18°, tam problém nepředpokládám. Ta věc mezi vývody Backflow inlet a Backflow outlet je topný odpor? Dále motorek a ventil ovládaný elektromagnetem.
Vývody backflow inlet/outlet jsou volně průfučné, vývod inlet pod solenoid je poněkud průfučný (do filtru) v klidu, líp průfučný při částečném stlačení ventilu, zcela uzavřený při plném stlačení elektromagnetu. Otáčení čerpadlem nemá vliv na průchod z inletu do filtru.
Z výše zjištěného nemám potuchy, jak zjistit jestli je chyba v řídicí jednotce nebo v průtoku toho svinstva.
Přílohy
photo 331.jpg
photo 330.jpg
photo 329.jpg
photo 323.jpg
photo 322.jpg

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#19 Příspěvek od davemh »

Já mám nějak zafixované že je to topení, v chytré knížce píšou že chlazení, a jinde že nepoužito. Tak nevím. Ale je to na zpátečce, takže na vytvoření tlaku to nemá vliv. Že by odešlo čerpadlo (nebo jeho driver) se mi nezdá, a nějakou mechanickou překážku nemá kde nasát. Spíš je to někde ucpané, nebo mechanik něco přehlédl.
Přílohy
scr_3.jpg
scr_2.jpg
scr_1.jpg

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#20 Příspěvek od Crifodo »

Nevím, nic o tom nevím. čerpadlo rozebírat nebudu.
vidím to tak, že někde je teda flusanec v hadičce nebo trubičce, což servisák vítá, protože klient si kvůli tomu připraví z kasičky 550 dolarů na nový blok a ještě ranec na výměnu a přeprogramování té kokotiny.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#21 Příspěvek od davemh »

Nechce se mi věřit, že by to někdo chtěl dobrovolně měnit, pokud to může být jen ucpané. A jestli to někde na ebay stojí 550 usd, tak jako origo ND to tady bude dvoj až trojnásobek.
Kdyby majitel byl trochu odvážný, tak ty hadičky zkontroluje/profoukne sám. Je to jen nádrž-modul-vstřikovač, když se odpojí všechny konce, není tam co zkazit. Pokud tam problém nebude, pak zbývá netěsný vstřikovač nebo chyba v tom dávkovacím modulu. Přes diagnostiku se dá udělat kompletní tlaková zkouška, bohužel to už doma nejde.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#22 Příspěvek od Crifodo »

Majitel je pokud vím, závislý právě na verdiktu servisáka, který diagnostikoval nedostatečný tlak. S řešením = nová dávkovací jednotka.

To membránové čerpadlo má být schopné dopravovat vodu aspoň náznakově při ručním otáčení motorkem? Je možné že by byla děravá membrána?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#23 Příspěvek od Nakadah »

Může být děravá, náhradní membrány do Bosch čerpadel se dají koupit. Neznám konstrukci, tak nevím jak mají těsněný píst co hýbe membránou, aby kapalina která by se přes ní dostala netekla ven. Čerpat by to mělo už od malých otáček - klidně bych na nástavec v akučce nasadil nějakou gumovou koncovku a zkusil to roztočit.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#24 Příspěvek od Crifodo »

to je dobrý nápad, zkusil jsem to s gumou z vývodky na vrtačku. už od malých otáček to cvrká, asi 1ml/ot., s přibývajícími otáčkami to napřed dává víc, pak ani ne, jako by už ventilky nestíhaly. Nejvíc tak 100 ot/min. Protože tam nemám to výstupní šroubení s filtrem, kape to jen tak volně do sklenice a nepoznám, jestli to je schopné dát nějaký tlak.
https://www.autokelly.cz/Product/BO-F00BH40204/8445572

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#25 Příspěvek od Nakadah »

Neboj se ho rozdělat, není tam nic co by se ti rozsypalo.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#26 Příspěvek od davemh »

Ještě jsem koukal do manuálu, a čerpadlo má provozní otáčky 2500-3000 rpm. Netuším ale, jestli to není nějak zpřevodované nebo jestli nesnímají nějaký "vícepólový" rotor. Rozebrané jsem to nikdy neměl, takže už asi víc neporadím.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#27 Příspěvek od Nakadah »

Rpm jsou Rpm. Zcela jistě jsou brány otáčky hřídele. Rozeber ho :)

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#28 Příspěvek od Crifodo »

já jsem s tím točil jen tou aku vrtačkou, převod byl ještě navíc mírně do pomala.
už jsem to vrátil, majitel zatím jezdí s novou jednotkou, s tou to prý nechodilo taky, pak servisáci našli přicpanou trysku kterou se to dávkuje do katalyzátoru nebo kam. takže je otázka jestli se mu pod nějakou záminkou pokusí vnutit i nový dávkovač nebo tam vrátí ten starý, asi dobrý.

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#29 Příspěvek od Bastlfanda »

:D Njn, AdBlue krystalizuje a často je nejlepší a nejlevnější (i dobře zaplacenej...) proplach...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“