Kondenzátor paralelně k celému sekundáru mají i vrábelský AUJ635, 636 i 637. Z nějakého dobrého důvodu tam jsou, zvlášť, když je takových rušících 10A diod v jednom 1.000-1.200W výkonovým rámu 40 až 48.
Ty kondy tam jsou od 47n až do 100n, většinou docela drahý teryleny TC276 na 400V. Nebo dávali jogurtovský, hranatý červený MKT KCU2610, taky na 400V.
Kdyby tam byly ty kondy úplně nahovno, těžko by je tam osazovali, při tolika tehdy vyrobených kusech.
Všecky ADJ635 a ADJ636, co sloužily na RPD, ty kondenzátory na sekundáru měly, ač je nemají ve schématech kreslený všecky. V některých schématech není ani primární X2, co v některých fyzicky je.
Mám za to, že je to odrušení diod směrem ven do sítě a že to byla nějaká úlitba EZÚ.
Poslední série AUJ a ADJ637, zvlášť ty, co byly už bez síťového voliče, jen na 220V, mají navíc ještě i na primáru, za pojistkou buď klasický X2 kond TC250 50n/250VAC, nebo žlutý TGL55163 47n/630V a 1000V.
Enderácký typy na 630V se ale dost často probíjely, takže po čase byly všecky jednoduše vyštípaný. Rámy s děleným výkonem, při ovládání sítě do jednotlivých modulů relátkama RP701 z ovládacího pultu, práskaly do výstupních linek při vypínání.
Známý zesilovač AZK052 má už kreslený oba, jak primární, tak sekundární svitek, sekundární je od kraje ke kraji sym. sekundáru.
Asi nevěděli, co s prachama a jak vytížit babosedy, tak do toho cpali dva kondíky navíc...
Jinak odpor TR507 220R/6W má 440uH.
Metaloxid TR225 stejný hodnoty na indukčnost nic, co by šlo změřit neukáže /takže pod 10uH/.
Ty indukčnosti bych vzhledem k tomu, že se jedná o drátový odpor, vinutý poměrně tenkým drátem, uvažoval spíš jako paralelně k ohmické hodnotě, ne sériově.
Takže takový TR507 270R/6W bude mít zhruba 500uH /víc závitů tenčího drátu na danou délku tělíska/.
Naštěstí tam při 2x270R bohatě stačí 2W typy, tak dávám buď TR636, anebo novější TR224, který jsou taky metaloxidový a správně by tam být neměly, rozhodně ne 2x150R v TW40..
Ještě lepší by byly ochlazovací plochou MLT-2, ale ty se sem začátkem 70. let ještě nedovážely. Musely by to být naše TR154, co tehdy ještě Lanškroun jel - a ty v té hodnotě nemám
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)