přesnost měřičů spotřeby
Moderátor: Moderátoři
Na vojne jsem v četě měl jednu Tatru 805, a ta měla furt nadspotřebu. Tak jednou nějaký major od vozového parku přišel s lahví od vína s litrem benzínu, do kabiny nechal vtáhnout hadičku od karburátoru a jeli jsme na zkušební jízdu, dokud benzín nedošel. Netrvalo to dlouho, ona fakt žrala. Tak to byla analogová metoda v odstínu khaki.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
To jsi mě moc nepotěšil. Kolega, co se má starat o auta, tvrdí, že to nic není a mám jezdit normálně dál. Ona k tomu i svítí ta kontrolka servisu. Moc se mi to nelíbí, ale on teď na práci dost sere, tak se tím nezabývá.ZdenekHQ píše:Kámoš to měl u firemního auta taky. Stačilo šlápnout na plyn a letělo to úplně jinam. Ale pak se jednoho dne na dálnici zastavil a byl konec + odtah.
To jste docela dobrodruzi. Jednak opravdu můžeš někde zůstat viset a potom je pravděpodobně zaznamenané v paměti, že jste se vykašlali na údržbu a pokyny ŘJ. Takže případná škoda nevznikla jen tak bez ničího zavinění. Já bych si to netroufnul. Ale záleží, jak to máte v práci s auty nastavené. Aspoň mu o závadě napiš mailem, ať to pak nehodí na tebe.forbidden píše:...Ona k tomu i svítí ta kontrolka servisu. ..... on teď na práci dost sere, tak se tím nezabývá.
forbidden píše:Vrznu sem dotaz, máme firemní Fábii II a už asi měsíc ukazuje zcestný údaje o spotřebě a následně dojezdu atd... Ukazuje asi poloviční spotřebu oproti reálu, takže jezdíme tak za 3 l/100 km. Jen ze zvědavosti, co to může být?
Fábule II 1,4 benzín nemůže bejt jinej motor, než 63kW kód BXW eventuálně po ročníku výroby 2010 kód CGGB. Všecky ostatní typy s obsahem 1400ccm se osazovaly do první generace. Tudíž tam je ŘJ Magnetti Marelli místo Sipmos osazenejch v drtivý většině ostatních škodivek. Tyhle talošský jednotky jsou docela zákeřný z pohledu servisu, mají sice standartní komunikační rozhraní, ale vzhledem k jinýmu základnímu firmwaru na spoustu věcí není radno "šahat", protože buď jejich změna ovlivní jiný proměnný a je potřeba dolaďovat to ještě jinde, nebo v některejch případech změna vede i k úplnýmu zablokování ŘJ. Pokud nevěříš kolegovi, jeď s tím do servisu sám nebo se nejdřív podívej do fóra skodahome.cz přímo do sekce pro tenhle motor, jestli to tam už někdo nepopsal.forbidden později píše:Benzín, 1,4.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Mám devátý rok DUSTER 4x4 DCi (nafta). Neohrnujte nos, je to dobrý pracant bez zbytečné elektroniky.Od koupení mám v EXCEL prográmek k vyhodnocení spotřeby. Stejný prográmek jsem používal dříve pro Felicii a pak pro Fabii.
Krátkodobou spotřebu podle tankování od plné do plné považuji jen za orientační. Ani u stejného stojanu se nepodaří naplnit nádrž při cvaknutí vždy na stejnou hladinu.
Hodnotu spotřeby dle palubního počítače považuji za údaj, který říká, že asi něco není v pořádku s motorem, pokud by spotřeba stoupla proti obvyklé hodnotě. Dlouhodobě již vím, že hodnota spotřeby podle tankování je nižší asi o 0,4 až 0,2 l/100 km než spotřeba podle palubního PC.
Kromně spotřeby od plné do plné mi EXCEL počítá spotřebu za celou dobu od koupení auta. Aktuálně mám tuto hodnotu 5,59 l/100 km.
V příloze mám graf spotřeby od koupení DUSTER. Na grafu je vidět, že se liší spotřeba v zimě a v létě. Údaj o spotřebě dle palubního počítače jsem začal zaznamenávat asi rok od koupení auta.
Druhý obrázek ukazuje výtah z výpočtové tabulky EXCEL. Nemusím vždy tankovat do plné, excel při tankování do plné sečte předchozí dílčí tankování. Při tankování do plně vždy vynuluji spotřebu palubního počítače.
Krátkodobou spotřebu podle tankování od plné do plné považuji jen za orientační. Ani u stejného stojanu se nepodaří naplnit nádrž při cvaknutí vždy na stejnou hladinu.
Hodnotu spotřeby dle palubního počítače považuji za údaj, který říká, že asi něco není v pořádku s motorem, pokud by spotřeba stoupla proti obvyklé hodnotě. Dlouhodobě již vím, že hodnota spotřeby podle tankování je nižší asi o 0,4 až 0,2 l/100 km než spotřeba podle palubního PC.
Kromně spotřeby od plné do plné mi EXCEL počítá spotřebu za celou dobu od koupení auta. Aktuálně mám tuto hodnotu 5,59 l/100 km.
V příloze mám graf spotřeby od koupení DUSTER. Na grafu je vidět, že se liší spotřeba v zimě a v létě. Údaj o spotřebě dle palubního počítače jsem začal zaznamenávat asi rok od koupení auta.
Druhý obrázek ukazuje výtah z výpočtové tabulky EXCEL. Nemusím vždy tankovat do plné, excel při tankování do plné sečte předchozí dílčí tankování. Při tankování do plně vždy vynuluji spotřebu palubního počítače.
Naposledy upravil(a) Brozicek dne 30 zář 2019, 12:41, celkem upraveno 1 x.
Já bych řekl, že dá! Mám konkrétně vyzkoušené u VW - na dvou Passatech, přes 500 tis km za posledních 12 let. Dlouhodobá spotřeba (podle tankování a měsíčních výkazů km) a údaje z displeje se liší tak o 1 deci nafty na 100 km, což je při průměrné spotřebě přesnost kolem 2%.mi-ro píše:Dá se věřit okamžitým nebo zprůměrovaným měřičům spotřeby co ukazují na displayích ve vozech? S jakou přesností?
Něco jiného je okomžitá spotřeba, to bude víc orientační, ale to nemá význam sledovat, leda tak, když se "jede na spotřebu" anebo je potřeba s prázdnou nádrží ještě kus dojet, třeba když se nehodí tankovat o víkendu...
A u toho druhého pašíka (má filtr pevných částic) je dokonce při jízdě po známé trati poznat, kdy se filtr vypaluje - to jde spotřeba tak o 0,3/l /100 km nahoru. Taky je zřetelný rozdíl (až 0,5l) v průměrné spotřebě při výměnách letních a zimních gum. A například za deště a mlhy jde průměrná spotřeba tak o 2 deci na 100 km nahoru.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
A není to spíš jiným rozměrem těch gum? Někdy je vnější průměr gum dovolených pro použití na daném autě jiný i o centimetr nebo více, v autě se to nijak nenastavuje a potom samozřejmě bude u některých gum kecat tachometr a tím pádem i spotřeba. Rozdíl 0,5l/100km mně přijde dost velký na to, aby to bylo způsobeno jen jinou tvrdostí pneumatik.sis2 píše:Taky je zřetelný rozdíl (až 0,5l) v průměrné spotřebě při výměnách letních a zimních gum.