@EKKAR: je pravda, ze vacsinou otvaram kapotu na autach co maju motor pozdlz a nejaky citroen (motor napriec) mal ten valec vpredu (skor na pravej strane), len vychadzam z toho ze u motorov napriec je prevodovka napravo a valec musi byt niekde na rozmedzi prevodovka/motor, ale je pravda, ze moze byt v zasade aj zo zadnej strany..
Vidíš?A já mám u auta pracovní spojkovej váleček tam, co je spojkový ložisko.Je to jeden kus.Jmenuje se to centrální vysouvač a nedejbože když z něj začne chcát kapalina.Musíš pak trhat převodovku od motoru.Už jsem to dělal na svym autě 3x
Má to fůra nových aut, kolegyně s Oplem Astra GT taky zjistila co to je centrální hydraulický vysouvač spojky. Udělali jí spojku, ale tohle nevyměnili. Hovada. Po 5tkm to začalo chcát a finíto spojko. V záruce to dělali znovu.
Nejlepší je mít v autě jen plyn, brzdu a volant. Ani ruční brzda a šaltpáka tam není.
Mám to tak 11 let a už bych neměnil, řídit auto mě dávno nebaví ale musím.
Takže jedna až dvě řídící jednotky, nějaké servomotory, elektroventily, kabely, nezbytný software a všudypřítomná možnost poruchy. Přeji ať to ještě dlouho slouží.
No musím to zaklepat, zatím vše 11 let, 150 tisíc maká jak má. C4 Pikaču. Jedinný, co jsem do toho vrazil krom provozních kapalin, filtrů, žárovek a gum byly ramínka stabilizátorů ale ty se na českým silničním tankodromu vymlátí na všem. Dokonce se ještě nehlásí močovina a ty kraviny kolem.
Až se podělá něco nad 30 tisíc, tak má odsloužíno a půjde do kopřiv.
To vy to máte už "vychytaný". To já mám u Feldy 1,9D ke spojce jen 3mm lanovej náhon. Eště se za těch 20 let nikdy neucpal na rozdíl od těch novejch sráčů z koncernu WV.
Ta spojka u favořitě/felichčije systém bowden + páka s excentrem byla fakt něco idiotensichr und bombenfest. Nechápu, proč tuhle superhyperjednoduchou a soldáten- und trottlfest mechaniku fokswágni nezachovali a místo ní nasrali hydrauliku, která je při vzdálenosti pedál-spojka u agregátu vpředu proti koncepci "všecko vzadu" úplně zanedbatelná. U "vše vzadu" jsem hydraulickou spojku chápal, natáhnout 5 metrů trubičky je funkčně daleko spolehlivější než 5m bowdenu, ale když je ovládací vzdálenost menší než 1 metr a ovládací sílu lze krásně zredukovat pákou, nechápu důvod k hydraulice ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zřejmě zvýšení komfortu. Když jsem přesedl z Partnera 2.0 (lanko) na něco s hydraulikou (Caddy, Ducato) měl jsem pocit že tam je něco špatně, pedál neměl téměř žádný odpor. Něco jako s tím roomsterem.