Koupit Oktávku s motorem 1.4?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Osmdesat
Příspěvky: 1497
Registrován: 19 led 2016, 01:00
Bydliště: Liberecko

Koupit Oktávku s motorem 1.4?

#1 Příspěvek od Osmdesat »

Mám takový auto-moto dotaz, snad mě neodkážete na automotofórum, nejsem tam registrovaný. Řešíme teď koupi nového starého auta. Nabízí se nám Octavia combi 1.4 benzín, r.v. 2008, naježděno poctivých 110 000 km. Cena 100 tisíc korun. Plus nějaká ta roční "záruka" a čerstvé bezkorupční STK.

V podstatě půjde jen o pravidelné přesuny jednoho či dvou kusů zadků z bodu A do B na nevelké vzdálenosti, s vyloučením amatérského závodění a jiných pubertálností.

Máme teď dosluhující Astru 1.6 r.v. 1998, s mírně nižším výkonem, zato vyšší hmotností. Takže si od byť takto slabé Oktávky slibuji přece jen určité zlepšení jízdního požitku oproti našemu stávajícímu autu. Kdyby Astra nerezla a jinak se nekazila, jezdili bychom s ní vesele dál.

Myslíte si, že za tuto cenu je toto auto dobrá koupě i s přihlédnutím k našim požadavkům? Co kvalita těchto Oktávií II. gen.? Slýchám zvěsti, že kvalitativně šly dolů oproti I. gen. ("snižování nákladů, však lidi si to stejně koupějí, protože jsme si udělali jméno na Oktá. I. gen.")?

Uvažujeme totiž také opět o (nějaké novější) Astře. Jistěže Oktáfka má v Českostánu spoustu uctívačů a Opel je považován za odpad, ale je třeba brát věci racionálně. Astry se prý zlepšily od časů té naší.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Hubert_79 »

Oktáfka je nejvíc, hlavně v tédéíčku s vyrubaným DPF a na hlínách, voe.
Teď vážně. Benzín průser nebude, OII taky ne. Rok 2008 slibuje ještě poměrně triviální technické řešení bez moderních fíčur. Ten motor má kolik? 55 kW? Pojede to normálně, pokud nebudeš chtít polykat kilometry na autobahn při přesunech přes půl Evropy. To bych asi sáhl po silnější, ta 1,4 by tě sežrala.
Nájezd se mi zdá málo, snažil bych se to pořádně prověřit. To je nákup z CZ, nebo dovoz?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#3 Příspěvek od petrfilipi »


Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#4 Příspěvek od sr71 »

Jasnì že to pojede normálnì pokud s tím nechceš závodit - toho bych se nebál.
Jinak s tou Astrou - minulý týden jsem odvezl na ekolikvidaci mojí Astru F 1,6 r.v.1998, kterou jsem mìl 14 let a taky v podstatì jen kvùli korozi. Jinak sloužila celou dobu bez zásadních problémù. Poslední 2 roky s ní jezdil syn. Já mám už pøes 2 roky Astru H 1,6 (2008) a zatím jsem spokojen (pokud by jsi ji chtìl kupovat tak mohu poskytnout zkušenosti tøeba pøes SZ)
Astru by jsi asi koupíl za lepší peníze než Octavku a rozhodnì si nemyslím že by byla kvalitativnì a užitnou hodnotou horší.
Jinak k tìm nájezdùm km - mì pøipadá nájezd 110000km/10let úplnì normální. V mém okolí vìtšinou všichni normální uživatelé rodinného auta (vèetnì mì) najedou roènì cca 7-10tis km.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hubert_79 »

K tomu nájezdu, jestli to (ověřeně) mělo jednoho majitele, tak jo. Ale jestli auto měli čtyři lidi nebo je to dovoz, tak je to ke zvážení. Jinak - na svém soukromém vozu mám najeto od 5/2009 do dnešních dní 117 tis. km. Nedojíždím tím do práce, jen nákupy, výlety a takové to běžné ježdění.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od p32 »

Obrázek
Jezdím teď v Hyundaii i30 ve stejné barvě a předevčírem ukazoval tachometr přes 100 000 km. Je to v benzínu 1.4, r.v. 2012 a vypadá opravdu jak nový. :lol:

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

A o Astře H si nepřemejšlel?Pořídíš ji rozhodně levnějc než koncern.
Koukni, neni hezká? https://auto.bazos.cz/inzerat/112113993 ... vigace.php
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#8 Příspěvek od mi-ro »

Škodovky jsou dobrý auta. Jen si dej pozor na rozvody, co se tak často se.ou. Ty ti dokážou na první dobrou ustřelit ventily nebo celej motor. Pak taky spojkový systém a to jak válec u pedálu tak na spojce a taky ložiska co se tak často se.rou. Taky pozor na přelámaný kabely elektriky všech dveří. Odejdou dřív nebo o něco později. No a taková spotřebka jako tlumiče, brzdový kotouče, o tom ani nemluvím. Jen do toho.
..to bude jen ňákej odpůrek

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od p32 »

Nestraš, mohl na to přijít až po výhodné koupi. :lol:

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

Musíš to brát tak že se jedná o 12let staré auto. Tam proste nějaká ta ztráta kytičky vždy bude. Jinak ta 1.4 proč ne kolem baráku. Podle mě jsou obecně Škodovky neuvěřitelně drahé na to co nabízejí.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

TSi motory nebrat ani náhodou.To co píše mi-ro je pravda.Těžko někomu něco radit dokud se sám nespálí.FSi motory jsou na tom už líp.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#12 Příspěvek od rezis »

On nepíše nic o TSi který jsem osobně zabil krátce po 100tis km a z druhým mi došly nervy v podobných kilometrech :D Nicméně i 1.4Tsi není úplně špatná motorizace
Internet - metla lidstva

ok1in
Příspěvky: 141
Registrován: 06 kvě 2010, 02:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od ok1in »

Měl jsem ji - nikdy více. Ten motor měl sice všechny válce, ale taky problém to auto aspoň pořádně rozjet ve 4 lidech. Nedej bože do toho kufru něco těžšího dát (např. vercajk).
To je vše co k tomu můžu říct...
Automatizace - PLC, HMI, měniče, pohony...

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#14 Příspěvek od Kvicala_r »

Mám OCII (2011) a to auto slušně kvete. Nevím jak dvojka před faceliftem, ale to po měla ochranu zinkem fakt k ničemu. Mrkni na páté dveře okolo osvětlení spz a taky na lemy. Hodně to napoví o stavu kastle. Prý jak to kvete zvenčí už je to shnilé komplet. já teď nechal udělat nezbytné opravy (někde dovařování) a dutiny..

Uživatelský avatar
Osmdesat
Příspěvky: 1497
Registrován: 19 led 2016, 01:00
Bydliště: Liberecko

#15 Příspěvek od Osmdesat »

Nabízí to jeden autoservis v Německu (bydlíme blízko). Někdo si koupil nové auto a tohle staré přenechal prodejci. Prodejce to sám nepovažoval za rentabilní, tohle ještě prodávat, tak to přeprodal tomuhle servisákovi.
Koukám taky, že jsem se uklepl v ceně, tak oprava, je to v přepočtu 125 tisíc.

Nemám důvod nevěřit deklarovaným údajům, v Německu není mezi lidmi taková slintačka po ojetých Oktáfkách, aby tam recyklovali a retušovali různé bouraniny a kraksny na pokraji smrti, jako se to děje u nás.

Na Oktáfku jsme se tedy dnes dojeli podívat, trochu se s ní projeli a i když je to auto myslím v dobrém stavu, nemile nás překvapila hlučnost. Hlavně při rozjezdech to znělo jako ty vylágrované transportéry, co s nimi jezdí typicky ti různí OSVČ v zaflákaných montérkách. Navíc ten motor měl v akustice interiéru takový hnusně dutý zvuk. Hlučnost je prý typická vlastnost Oktáfek, asi u 1.4 ještě větší.
Výbava naprosto minimální, ale s tím jsem počítal a ani mě to tak moc nepálí, my stejně nic extra nepotřebujem, jenže byla v podstatě horší než u té naší 20leté Astry. I když bezfičúrové vybavení ve stylu starého klasického auta oceňuji.
Co bylo taky divné, že při rozjezdech se snažil motor jít do toček a řval, i když jsem plyn dráždil jen lehce. Možná nějaká automatická regulace, nevím, nebo se v odlehčeném stavu choval jako nezatížený komutátorový motor, hrozící odletem na oběžnou dráhu.
Suma sumárum by nešlo o zlepšení, tak Oktáfku nejspíš nevezmem.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“