Výpočet hodnoty rezistoru 78xx

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.

Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#17 Příspěvek od breta1 »

Já to měřím DC klešťákem bez rozpojení - dá se tím měřit s chybou několika jednotek mA.

Uživatelský avatar
Iroot
Příspěvky: 83
Registrován: 13 čer 2014, 02:00
Bydliště: kósek od Prostějova

#18 Příspěvek od Iroot »

rnbw píše:Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.

Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.
Přesně to je to co nechcu, že když přijedu zaparkuju a pak odpojovat baterku a znovu ji připojovat přes ampérmetr. Všechny změřený hodnoty pak můžou bejt k ničemu. Snad jedině použít odpojovač baterie a ten před odpojením přemostit ampérmetrem..... snad jedině tak.

2 Breta: Nevím jak moc se můžu spolehnout na hodnoty změřené klešťákem kterej umí DC. Jakej máš typ klešťáku?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od rnbw »

Ked to chces merat opakovane, tak je ten kliestovy ampermeter najlepsie riesenie. Presnost na jednotky mA nepotrebujes.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Iroot píše:
rnbw píše:Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.

Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.
Přesně to je to co nechcu, že když přijedu zaparkuju a pak odpojovat baterku a znovu ji připojovat přes ampérmetr. Všechny změřený hodnoty pak můžou bejt k ničemu. Snad jedině použít odpojovač baterie a ten před odpojením přemostit ampérmetrem.....
Ale on ti to rnbw popsal správně, když připojíš jeden fous A-metru na vývod baterky a druhej na zatím pořád ještě připojenou káblovou svorku a potom ten kabel stáhneš z vývodu baterky, obvod se nepřeruší, protože A-metr zůstane připojenej paralelně k tý vzniklý mezeře mezi vývodem baterky a kabelovou svorkou. Tak se to dělá, pokud nemáš k dispozici stejnosměrnej klešťák nebo A-metr s dostatečně velkým rozsahem, abys ho moh připojit k autu v ještě neuspaným stavu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Iroot
Příspěvky: 83
Registrován: 13 čer 2014, 02:00
Bydliště: kósek od Prostějova

#21 Příspěvek od Iroot »

a jak to prakticky uděláš ?, když povolím šroub na objímcen u kabelu není místo abych připojil přemostění aniž by nedošlo k přerušení napětí do vozidlové sítě. Obvod se přeruší...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Musíš si to předem připravit. Normálně odpojíš baterku kostřicí svorkou a pod svorku na ten špalkovej vývod baterky umístíš obtočenej holej měděnej drát. - prostě ho obtočíš a konce mu zkroutíš k sobě = utáhneš ho k vývodu. Konce necháš čouhat do strany, kde nehrozí kontakt s ničím dalším. Tím si učuníš pomocnou vývodní svorku samotný baterky - nad ni znovu nasadíš tu origo šroubovací, abys baterku normálně ukostřil. Když tu opatrně utáhneš o kousek nad původním místem, můžeš normálně startovat a všecko - a přitom pod ní máš kus drátu, na kterej se můžeš cvaknout měřicí svorkou A-metru. A když druhou svorku A-metru připojíš na šroubovací svorku kostřicího káblu a pak ji stáhneš z vývodu, A-metr zůstane zapojenej mezi vývodem baterky a tou pomocnou svorkou z drátu - a hlavní kostřicí svorkou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hape
Příspěvky: 353
Registrován: 08 úno 2010, 01:00
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Hape »

Někde musí být odbočené napájení palubní sítě. Při měření proudu až za odbočením se logicky vyhneš nutnosti měřit vysoké proudy startéru a budeš měřit jen co si vezme palubní síť.
Já to mám odbočené přímo na akumulátorové svorce (Dacia Logan I). A třeba u starších traktorů Zetor to je odbočené až na přívodní svorce startéru.

Uživatelský avatar
Iroot
Příspěvky: 83
Registrován: 13 čer 2014, 02:00
Bydliště: kósek od Prostějova

#24 Příspěvek od Iroot »

Nějak to splichtím a naměřené hodnoty pak porovnám s DC klešťákem. Výsledky pak tady zveřejním...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Hape píše:Někde musí být odbočené napájení palubní sítě. Při měření proudu až za odbočením se logicky vyhneš nutnosti měřit vysoké proudy startéru a budeš měřit jen co si vezme palubní síť.
Já to mám odbočené přímo na akumulátorové svorce (Dacia Logan I). A třeba u starších traktorů Zetor to je odbočené až na přívodní svorce startéru.
Většinou je to odbočovaný na multisvorce umístěný hned na kladným pólu baterky. Dávají to tam snad všecky automobilky - důvodem týhle standartizace je třeba i to, že při hašení auta po nehodě je nutný odpojit baterku - takže hasiči po celým světě mají přesně určený postupy, kde mají baterky odpojovat.

Ale to sem nepatří, důležitý je JAK ZMĚŘIT VEŠKEREJ ODBĚR AUTA V KLIDU.
Než se s odpojováním pro změření prplat na tý multisvorkovnici, je daleko jednodušší odpojit kostřicí kabel od baterky - ten je jen jeden a navíc přes něj teče veškerá spotřeba, takže se při měření v klidu zachytí i nežádoucí svody třeba právě v cívce startéru nebo v proraženejch diodách alternátoru. I proto se to měří právě tam.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Poradna“