Desulfatace autobaterie Optima Red

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vytahar2019
Příspěvky: 9
Registrován: 28 srp 2019, 02:00

Desulfatace autobaterie Optima Red

#1 Příspěvek od vytahar2019 »

Da se prosim regenerovat i tento druh autobaterie nebo ne protoze nema kapalny elektrolyt?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Nakadah »

Je to AGM baterka, jenom má elektrody smotané do ruličky. Desulfátor mi zabírá i na běžné AGM baterky, takže bych věřil že bude fungovat i tady. Otázka je stav a stáří té baterie, jestli to má smysl. Desulfátor zázraky neumí.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

Skoda, ze "vdaka" tvaru nadoby tej baterie nevidiet pripadne nafuknutie (ktore znamena, ze baterii uz nic nepomoze a je na vyhodenie).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Potvrzuju Naka, desulfátor má cenu, nejdůležitější je výchozí stav před započetím desulfatace. Jsou totiž baterky, který před pokusem o desulfataci jejich uživatel nejdřív dovedl do stavu, ve kterým je desulfatace naprosto spolehlivě zabije - něco jako kdyby se těžce raněnýmu místo morfia píchnul adrenalin.

Ale počkej, až tohle vlákno objeví Burnzerant, ten ti sem nanese 10 lopat argumentů proč desulfátor ne, proč vůbec olověný baterky ne a nacpe ti důrazný doporučení jít do "ajron-fosfátu" (LiFePO₄), kterej "jest zaručeně nejlepší" ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#5 Příspěvek od Kremik »

No, tak to jsem zvědavý na výsledek, u AGM akumulátorů jsem moc úspěšný nebyl, ale moc skušeností s nimi nemám, protože se jim vyhýbám jak jen můžu. Jedinê, že by se do nich něco dolilo, destilka, ale to se nedoporučuje...
Nakadah by mohl víc prozradit, co že to využívá za zázrak.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Nakadah »

Kupoval sem ted nove AGM aku do UPS. 12V 9Ah. Vybral sem ty pro velkou proudovou zatez. Jeden mel datum vyroby 2018/07 a druhy 2019/02. Napětí naprázdno 12,8V oba. Nicméně při nabíjení v UPS sem hned zjistil že se napěťove rozjely a dost (13,6V a 15,1V). Takže oba prvně samostatně nabít. No připojil sem i desfulfátor (postaven podle návodu na mypower) a koukal jak prvně nabíjecí proud klesal, pak stoupal a pak už jenom klesal. Z toho usuzuju že vliv měl. Oba sem je pořádně nabil a v UPS si už drží rozdíl do 0,1V.

(omluva za pravopis, zvykám si na nový notebook)

Uživatelský avatar
vytahar2019
Příspěvky: 9
Registrován: 28 srp 2019, 02:00

#7 Příspěvek od vytahar2019 »

pred zapocetim pokusu mela 9,45V, proud brala asi 1,5A nabijeci, 150mA vybijeci, po 3 dnech bere 500mA nabijeci, 50mA vybijeci proud, naprazdno mela po 24h 11,65V, ted na desulfatoru ma 13,26V, pujdu asi na 2,3 az 2,4V na clanek, pak dam test kapacity a poreferuju, ma neznamou historii, byla u kontejneru...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Po tom testu kapacity ji vybitou na 1,8V/čl. znovu nech připojenou na regenerátor až do napětí 2,4V/čl. A pak ji změř znovu. Z rozdílu kapacity naměřený po prvním a po druhým cyklu (pokud nastane přírůstek využitelný kapacity) můžeš usuzovat na to, jestli se ti vyplatí ji nechat regenerovat ještě potřetí, nebo jestli "už má dost".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od Nakadah »

Včera jsem zkoušel oživit baterii Fu(j)kawa 12V7Ah. Výroba 2013, loni jsem ji vytáhnul mrtvou ze zařízení. Mohl jsem do ní pustit klidně 30V a proud to odebíralo 0mA. Vypadala na vyschlou. Nalil jsem do článků destilku, nechal vsáknout a dal ji nabíjet se zapojeným akumulátorem. Po dni nabíjení články plynovaly, ale baterie se ohřála tak na 40°C. Nabíjel jsem zdrojem nastaveným na 14,5V a 1,5A (desulfátor bere 1A). Nechal sem to vychladnout a teď ráno změřil. Bez zatížení 10,6V, se zatížením 50W napětí drží >9V. Mě z toho vychází že jeden článek má svod, zkrat nebo tak něco. Ostatní se přibíjely a proto byla baterie tak horká.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Tak když vytáhneš z márnice mrtvolu a budeš ji ohřejvat a dávat jí elektrošoky, píchat adrenalin a dávat umělý dejchání, tak ti taky začne spíš smrdět než aby obživla ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od Nakadah »

Hele skoro se chytla :lol: 8-)

Uživatelský avatar
Zbynek_
Příspěvky: 132
Registrován: 19 zář 2008, 02:00

#12 Příspěvek od Zbynek_ »

Zhruba někdy asi tak od Vánoc se pokouším desulfátovat autobaterii voltforce 55ah 460a. Když jsem začínal tak jsem ji měřil takovým tím čínským analyzátorem, který ukazoval zhruba 44%kapacity. Napojil jsem ji na zařízení podle schématu od Ekarra, které jsem nalezl v podobném vlákně zde na fóru. Kapacita baterie postupně vzrostla až na 68% kapacity a hustota vystoupala z 1.20 na 1.25 . Poté jsem se baterii rozhodl připojit na vybíječ, abych zjistil jaká je skutečná kapacita. Vybíjel jsem jí proudem 2,7A a po vybití na 10,5V to ukázalo 41Ah což by odpovídalo zhruba těm 68%. Potom je baterka ihned připojená na nabíječku a do plna nabita. Čínský analyzátor nyní ukazuje 65% a hustota elektrolytu spadla na pouhých 1,18 :roll: ... chtěl bych se zeptat jak je toto vlastně možné, když už jsem se dostal předtím na těch 1,25?? To se ta baterka zase tak rychle za sulfatovala, nebo vznikla nejaka chyba měření hustoty? Používám klasický hustoměr s balónkem. :idea: [/quote]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Hustota 1,18g/ml je málo. Po desulfataci by měla vylézt nahoru. Zkus dát baterku nabíjet na normální nabíječku a kontroluj jak hustotu, tak napětí. Rozhodně ji nenechávej ležet ani v částečně vybitým stavu. Hustota 1,15 je úplně vybitá = neudrží ani klidový napětí o moc vejš než 12V, spíš dá míň, 1,18 slabě nabitá (asi tak 25-30%) - ta už udrží 12,3-12,5V v klidu, ale do zatížení moc nedá, další vyšší hodnoty napětí už dosahuje Pb baterka jedině s připojeným nabíječem - při zhruba 13,8V je nabití asi 50%, hustota by měla bejt kolem 1,22-1,23g/ml, při 14,5V je nabití 85-90% a hustota by už se v tenhle moment měla pohybovat kolem 1,27g/ml S PŘIPOJENÝM NABÍJEČEM. Zároveň je to stav, na kterej baterku nabíjí dobře seřízený auto. Maximální hodnoty jsou 16,8V a 1,28g/ml, to už ale baterka "plně vaří" a veškerá dodaná energie akorát rozkládá vodu a rozstřikuje kyselinu = v autě bys ji do takový fáze vůbec neměl dostat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#14 Příspěvek od Kremik »

Zbynek > Nabíjej dál, dokud hustota poroste, baterka ještě není nabitá. Jinak takto prudký pokles hustoty oživované baterie ukazuje na svod článku.

Musím opravit své tvrzení z roku 2019. Oživil jsem dvě baterky 6V 4,2Ah ze svítilen. Jak dlouho byly odloženy nevím, obě měly 0V a tekly do nich jen mikroampéry. Nespěchal jsem na ně, snažil jsem se na nich držet jen o něco větší napětí než měly naprázdno. Vzpamatovávaly se asi dva týdny. Už je to asi víc než rok, drží, i když se jim nevěnuju úplně tak jak by si zasloužily a sáhnu po nich jen občas.
Třetí taková se nepovedla, pravděpodobně byla již přerušená.
Při těch malých proudech to zpočátku nejde poznat, výrazně kolísá a skokově se mění u všech.

Uživatelský avatar
Zbynek_
Příspěvky: 132
Registrován: 19 zář 2008, 02:00

#15 Příspěvek od Zbynek_ »

Od včerejška byla na automatické nabíječce a dneska ráno už nenabíjela a byla přepnutá do udržovacího stavu, kdy to drželo baterku na 13V. Po přečtení zde, jsem jí teda ještě připojil na klasickou nabíječku ( domácí výroba trafo s usměrňovačem) a zde se ještě do dobíjela několik hodin, přičemž elektrolyt již bublal, ale hustota se drží stále kolem 1,20. Po odpojení od nabíječky ukazuje voltmetr napětí asi 14V, které pomalu po stovkách klesá. Je to zvláštní poněvadž ještě před vybíjecím cyklem(tedy hned po desulfataci) byla hustota v tom samém článku 1,25. (1,20 bylo před desulfatací). Mohlo by hrát v tomto případě nějakou roli to, že baterka prodělala s autem ke konci roku převrácení a obsah zespoda se dostal mezi desky? :?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“