Čerpadlo Octavia

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
aevn
Příspěvky: 19
Registrován: 27 srp 2005, 02:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od aevn »

zdravím,
to s tím relátkem a 100000 km byl jenom stručný přepis návodu, který jsem četl na nějakém fóru ohledně TDI, rozhodně jsem neměl na mysli, že po 100000 km nepůjdou TDIčka nastartovat naprosto bez rozdílu, ale je fakt, že na volvu pomohla oprava alternátoru, kde při provozu bylo 13,4 - 13,6V a problémy s teplým, ale opravdu jen s teplým, startem se vyřešily na 90%, jenom při hodně teplém počasí teplý motor naskočí po cca 20 min odpočinku, ale i tak je to jak kdy.
Jenže přijelo audi a že nejde nastartovat teplý motor a chlapík projel několik servisů. Výsledek je výměna 2x váha vzduchu, 1x vstřikovací čerpadlo (jenže z vrakoviště, takže nikdo neví jak na tom je, kontrolovat ho teď už nikdo nebude), rejpání se v čerpadle v nádrži, výměna palivového filtru(v každém servisu kde to bylo), výměna různých ventilků a hadiček podlaků na motoru a kontrola+výměna rozvodů.
Souhrn: peněz a času spousta, výsledek nula.
Chlapík už nechce investovat do ničeho, tak radši 30 min počká a motor chytne na brnk, předtím točil tak 20 - 30 sec a teď už ani to nefunguje.
Nakonec jsem sedl k netu, protože mi vadí, když stroj nefunguje a ještě víc mi vadí, když je to všechno podpořený elektronikou, aby to fungovalo líp než motor v avii a všichni krčí rameny i tam kde se za hodinu krčení bere hodně peněz, a našel jsem jenom příspěvek právě s tím relátkem.
U audiny bych to vyzkoušel, abych podal informaci o něčem, co vím, že funguje, ale tam se asi dlouho nic dít nebude.
Tím jsem chtěl říct, že bych radši vyzkoušel verzi s relátkem, kde se směs obohatí oblbnutím jednotky a vím během 30 minut, že je problém ve směsi, než shánět programy a kabely a obohacovat směs softwarově
a nakonec třeba zjistit, že je to k ničemu protože závada je jinde.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#17 Příspěvek od Raptor181 »

No vcelku zaujimavy clanok, ale treba zistit preco to robi a nie cakat 30min. Ja mam na firmu OCTAVIU TDi a keby som mal u zakaznika cakat 30min az motor vychladne tak neurobim ani prd. Kamaratovi to robilo tiez a ked vymenil baterku islo to lepsie.

Aky tam mas starter? Akej znacky?
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#18 Příspěvek od Antony »

Falko ode mě obdržel servisní manuál. Z těchto info by měl zjistit jaká je dávka paliva pak se dá usoudit čím to je. Tento problém se u těchto vozidel opravdu objevuje. Čím jsem si jist že změnou motor.dat se tento problém dá vyřešit. Naposledy chtěl klient načipovat octavii, ale s tímto problémem který po té úpravě zcela zmizel.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#19 Příspěvek od Raptor181 »

Jo...mam tiez komplet dielensku prirucku na Skoda ....
Davku paliva najde vo VAGu a tam ma napisane v akom to ma byt rozsahu....
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
aevn
Příspěvky: 19
Registrován: 27 srp 2005, 02:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od aevn »

zdravím,
ono je mi vcelku jasné, že čekat půl hodiny na další start je poněkud nepohodlné, ale jak jsem psal, auto cestovalo po servisech (i autorizovaných) a nikdo na podstatu závady nepřišel. Baterka se několikrát měřila i měnila bez výsledku. Auto nebylo moje, jaký byl startér už netuším. Ale co poradit člověku, který autům nerozumí, jenom chce jezdit a ono to jezdit nechce, přitom auto snad vyrobili proto aby jezdilo, ne? Mám příště někomu se stejným problémem říct, že se to nespravuje, ale programuje jednotka? Ale kde je ten pravý důvod? V technice jízdy nebo v podcenění materiálu při výrobě, případně ještě jinde? Jak se tedy chovat, aby se interval dalšího případného programování prodloužil? Většina lidí se nespokojí s konstatováním, že to tak prostě je, oni chtějí vědět čím to bylo způsobeno. Koho z těch lidí nenapadne, že to tak nepůjde dělat donekonečna?
Jasně, asi je to postup, který funguje a člověk má na chvíli klid, ale pořád mám pocit, že to není oprava, ale jenom úprava již poničené nebo optřebované části motoru (pokud je problém ve vyběhaném čerpadle).
Nejsem proti postupu s programováním, ale přijde mi, že to není úplně ono.
Takže, ono je asi opravdu pořeba zjistit, kde je problém a ne 30 sec startovat, ale programováním se problém nezjistí.
Já se věnuji jiným značkám, kde motory zatím fungují bez větších problémů, ale přijet auto jiné než koncern VW a Audi s popsaným problémem tak co s tím? Programovat jednotky by byl momentálně trošku oříšek, proto se snažím najít podstatu problému.
Tolik můj názor ovlivněný skutečností, že nemůžu dělat testy se softwarem řídící jednotky. Jinak programování zdar!
Docela bych uvítal názor někoho, kdo jezdí s TDI po takové úpravě, jestli je to ok v poměru s ujetými km, stav sazí ve výfuku nebo co já vím co, prostě pomohlo to bez jiných pozorovatelných následků. Nebo jinak - je to závada vyběhaného čerpadla, která se opakovala nebo se čerpadlo prostě zaběhlo a po přeprogramování je to super už jak dlouho.

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#21 Příspěvek od Antony »

Rozhodně neříkám že je to optimální řešení, ale je to řešení které se mi osvědčilo. Asi se opotřebují díly v čerpadle a tím se změní hodnoty s kterými originální soft nepočítá.

Snad se někdo k tomu vyjádří a popíše tento problém přesněji.

Možná by právě Raptor 181 mohl říct jestli má upravený soft nebo originál.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#22 Příspěvek od Raptor181 »

Zatial mam v aute origo, lebo nemam cas sa pustit do vlastneho auta. Je treba v prvom rade urobit diagnostiku a pozriet sa ci nahodou nieje vadne CIDLO TEPLOTY PALIVA, ktore sa nachadza v vstrekovacom cerpadle. Ja som ho mal vadne a potom ukazuje minusove hodnoty.

Treba diagnostiku a potom sa da dalej radit.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“