Oprava zapalování centrály Honda.

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

Jo - to platí v situaci, kdy zapalcívku napájíš proudem o nižším napětí. Ale při impulsu z kondíku přes tyristor do primáru skáče jiskra hned po překročení přeskokovýho napětí na svíčce už při náběžný hraně pulsu ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#32 Příspěvek od masar »

yakl píše:Zapaľovacia cievka funguje tak, že iskru dá pri rozpojení (kontaktu, alebo tyristora) teda odpojení napájania primáru. To si mnohí neuvedomujú...
A ty si neuvědomuješ, že neznáš princip kondenzátorového zapalování a zřejmě ani tyristoru. :wink:

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#33 Příspěvek od yakl »

O kondenz. zapaľovaní viem len z dvoch prípadov, keď som ho znovupostavil pre Babetu a keď som ho opravil pre domáci traktorík - v oboch prípadoch bol prerazený zapaľovací kondenzátor. To je pravda, že tento sa vybíja zopnutím Ty do cievky. Napriek tomu tvrdím, že na prekreslenej schéme je zle nakreslené pripojenie primáru zapaľovacej cievky. Netreba upravovať zapojenie Babety pre tento prípad, radšej ho použiť, teda vychádzať z neho bez úprav. Keby to zapojenie zostalo takto, ako je prekreslené, tak by sa nabitý kondenzátor cez zopnutý tyristor vybil cez katódu Ty. aj do obvodu budiaceho impulzu - dostal by sa do magnetického snímača impulzu a tam neviem, či by to izolačne vydržalo napätie do 400 V, ktoré sa naakumulovalo do kondenzátora z asi troch magnetov, ktoré sa realizujú z magnetového venca rotora medzi dvomi zapaľovacími impulzami. Netvrdím, že je to sväté písmo, ale ja si myslím, že si myslím. Keď všetko zlyhá, prečítaj návod, hovorí jedna "múdra" rada.

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#34 Příspěvek od yakl »

Že nepoznám princíp ... a tyristor? O tyristoroch sa možno niečo doučím, keďže mám odrobené započítateľne 26 rokov v oprave televízorov, a to aj Univerzál a C110 (ST) ale hlavne Rubín C202, ktorý nikto z prevádzky RTS nechcel robiť, okrem mňa. :lol: Ale nesľubujem to naisto, lebo na dôchodku mám stále akosi veľa roboty, tak možno nestihnem. :lol:

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#35 Příspěvek od masar »

To bylo jen konstatování na základě toho, co jsi napsal: "Zapaľovacia cievka funguje tak, že iskru dá pri rozpojení (kontaktu, alebo tyristora)". Tyristor, jak známo, se nedá vypnout impulsem do řídící elektrody.
Aby se nestalo, že "...sa nabitý kondenzátor cez zopnutý tyristor vybil cez katódu Ty. aj do obvodu budiaceho impulzu...", k tomu slouží ta červeně nakreslená dioda. Nic osobního, ale ani bohaté zkušenosti nemohou nahradit základy a principy. I v důchodu se musíme učit.
:wink:

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#36 Příspěvek od yakl »

Asi si nerozumieme - ja hovorím o "prekreslenej" schéme CDI.png. Na tej je zle zapojená indukčná cievka a pravdaže aj na tej upravenej babeťáckej, kde pôvodne bola zapojená správne. O učení škoda hovoriť, stále je to potrebné, dokonca musím lúskať aj prípady, ktoré sa dozviem od syna z jeho pracoviska a vysloviť k ním nejaký názor. Ak by som trepal dve na tri, tak by ma vysmial. Zatiaľ stíham.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#37 Příspěvek od masar »

Ale to je originální schema cdi. Jeho vlastností je, že připojuje spouštěcí vinutí k napětí (potenciálu) nabitého kondenzátoru. Na toto napětí je nepochybně navržena izolace tohoto vinutí vůči kostře. Funkčnost zapalování (t.j. vybití kondenzátoru přes tyristor do cívky) tím není nijak dotčena. Je to samozřejmě možné považovat za určitou (relativní) nevýhodu tohoto zapojení. Nicméně i vinutí generátoru musí mít odpovídající izolaci.
Všechny tři prvky (tyristor, Z.C., kondenzátor) jsou přitom zapojeny do série jako jeden obvod, kde zdrojem je nabitý kondenzátor. Takže je jedno, jest-li je kondenzátor na anodě nebo na katodě tyristoru.
Možným důvodem k takovému řešení je snaha vyloučit vliv indukčnosti Z.C. na rychlost nabíjení kondenzátoru. Nabíjecí obvod zde tvoří pouze vinutí generátoru, dioda a kondenzátor.
:wink:

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“