Vypěnění podběhů je proti legislativě?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Vypěnění podběhů je proti legislativě?

#1 Příspěvek od kulikus »

Za plastovými podběhy předních kol se usazoval písek a bláto, rezivěla karosérie. Vyčistil jsem to, vybrousil, vykytoval a natřel, vyplnil montážní pěnou.
V servisu se ptal chlapík, zda jsem to dělal já, že to (vypěnění) je technický zásah do vozidla ??? (Fabia r.v. 2004)

Je to pravda?

To pak když si přilepím plandající kabel, bude to zásah?

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#2 Příspěvek od witt »

Ano dá se to nazvat "technickým zásahem", stejně jako třeba dofouknutí pneumatik či přetření blatníku. Je to velmi široký pojem....

Se servisákem bych do podobné diskuse vůbec nezabředával, protože o příslušné legislativě bude vědět kulový. Jen si bude něco zaručeně "myslet".

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ona ta pěna taky umí navlhat.

Ale jinak by mě zajímalo, co by řekl třeba vosímu hnízdu ve ventilátoru. Doufám, že by jim to nějak vysvětlil. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#4 Příspěvek od TomasX »

Ono je totiž zvykem tou pěnou nahradit zrezivělé díly karosérie. Pokud mechanik bez bližšího ohledání stavu věci toto považoval za opravu karosérie, tak se mu nedivím. Blíží se doba, kdy bude považováno za nedovolený zásah do konstrukce i použití neschváleného autošamponu při mytí. 8O

P.S. De facto má pravdu, takto vůz vyroben nebyl. To se týká čehokoliv. :evil:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Lukas-Peca »

Hlavně takovéto použití montážní pěny nemá žádný význam kromě toho, že to vypadá, jako že jsi tím opravil díru v prahu, jak je u fabií na tomto místě zvykem. V pěně se drží vlhkost, nikdy to nevyschne a za krátkou dobu už tam opravdu bude jen pěna, plech zmizí. Korektní řešení prostoru za podběhem u fabie je to pravidelně (při každém přezutí kol) čistit, po vyčištění to prostříknout něčím mastným a případnou korozi spravit dříve, než se tam udělá díra, do prahu začne zatékat a sežere jej to zevnitř.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od workhard »

Souhlas, tou pěnou jsi to definitivně zabil.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ZdenekHQ »

Možná nízkoexpanzní pěna by na tom byla trošku líp, ale co jsem viděl klasickou, tak pokud se to neuzavře, je to jak houba.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od p32 »

kulikus píše: vyplnil montážní pěnou.
V servisu se ptal chlapík, zda jsem to dělal já, že to (vypěnění) je technický zásah do vozidla ??? (Fabia r.v. 2004)
Je to zásah do vozidla, ale ne technický v tom slova smyslu. Pokud jsi to dával za ten podběh, ale nenarušil jeho funkci, tak nemá o čem diskutovat. Samozřejmě je vždy lepší tvrdit, že ti to spravovali v servisu atd. a dělat ze sebe raději blba než ho dráždit k další kontrole.
Ale moc sis nepomohl. Jak už druzí psali, tak to bude ještě horší právě kvůli té navlhující pěně, takže ji spíše co nejdříve odstraň a nahraď něčím vodě odolným. Jinak ti to posbírá všechnu vhlkost při deštivém počasí i když to bude jen stát před barákem a až začne mrznout, tak se to "doladí" a budeš dávat celý podběh nový. :wink:

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#9 Příspěvek od dred »

p32 píše: a až začne mrznout, tak se to "doladí" a budeš dávat celý podběh nový. :wink:
a načo... natiahne finálku, čo ostala po zateplení paneláku :D

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#10 Příspěvek od vicious »

kulikus: ja osobne by som to na záver pretrel vazelínou a tú penu nedával. Nevýhodou je, že sa do mastného chytá prach, nečistoty, ale jak je známo, mastná špína nerezne. Na svojom aute to mám takto ošetrené.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od Nakadah »

PUR pěnou mi před 8mi lety zafoukli LPG nádrž do místa v rezervě (toroid). Letos z vnějšku prorezla. Bohužel pod pěnou, nebylo to vidět. Nejdřív jen odér jak kdyby mi smrděl benzín, slabě, vše sem prolízal, měnil hadice a atd. Nepomáhalo. Nešlo identifikovat odkud to zezadu přesně jde. Nebyl cítit merkaptan. Nakonec to skončilo únikem cca 1/2 z plné nádrže LPG během pár hodin a to už ten smrad byl jasný. Že se nic nestalo, to sem měl z prdele kliku.

Stříkat si někde do auta PUR pěnu je 🤐 na n-tou.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#12 Příspěvek od procesor »

Je aj taká PU pena ktorá nenavlhne - s uzavretou štruktúrou, len neviem o tom, že by sa to dalo kúpiť v tých bežných dózach. Čo viem, dá sa pozháňať dvojzložková pena na zalievanie plotových stĺpov do zeme namiesto betónu.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kulikus »

vicious píše:kulikus: ja osobne by som to na záver pretrel vazelínou a tú penu nedával. Nevýhodou je, že sa do mastného chytá prach, nečistoty, ale jak je známo, mastná špína nerezne. Na svojom aute to mám takto ošetrené.
No tak příště.
Naposledy upravil(a) kulikus dne 18 pro 2019, 00:25, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od forbidden »

HTP a najeto 252k? Kolikátej to mělo motor? Co jsme měli ve firmě tyto "motory" tak odcházely zhruba po 100 k. Ale uznávám, že tu máme většinou fakt "experty" řidiče. :D

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od ZdenekHQ »

To šlohl ten technik, protože záviděl.

Jinak chlap říkal, že mu ukradli víčko od nádrže a že je do týdne bez auta. No taky byl.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“