Blbnutí elektroniky u Citróna C4 Picasso

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Blbnutí elektroniky u Citróna C4 Picasso

#1 Příspěvek od Celeron »

Včera jsem musel nechat stát auťák celej den v tý "krájecí" mlze. Večír přijdu, nastartuju, dám automat řazení a na palubovce svítí místo A1 jenom 1, příznak manuálního řazení pádly pod volantem. Přepínání z polohy manuál na automat a naopak žádnej efekt. Ujel jsem asi 5 km na manuál, zastavil, chcípnul motor, nastartoval a najednou bylo vše OK. Ujel jsem ještě asi 40 km a vše dobrý. Před touhle příhodou se to nikdy nestalo.
Před měsícem bylo taky podivno, po celonočním stání v mlze, která ráno namrzla. Po rozjezdu od baráku, kdy jsem víc přišlápnul plyn se najednou rozsvítily snad všechny kontrolky na displeji a motor chcípnul. Normálně jsem znova nastartoval, všechno zhaslo a normální chování asi 150 km.
Má to opravdu spojitost s velkou vlhkostí. Jenže kde to hledat? Rozdělat všechny konektory a něčím je prostříkat? Nebo se dostala vlhkost do nějaký krabice elektroniky? Nebo je někde prošoupaná izolace na kabelovým svazku a vlhkost dělá svod? Opravdu netuším, kde začít. :( Kór teď v zimě se pod tím někde válet...
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od p32 »

Ano, v první řadě zkontroluj všechny kontakty. Prostříkat a přihnout, aby měly jistej kontakt. To je tak první a nejlevnější, co můžeš udělat. V druhé řadě projít desky a zkontrolovat studenty a to i pomocí pájky.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#3 Příspěvek od Celeron »

To jsou radosti. Víš, kolik toho v tom je? Co je na to sušení/čištění nejlepší?
Student vy se asi neprojevoval jen za vlhka.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od p32 »

Student v autě se může projevovat kdykoliv nebo různě. Já ho myslel jako dodatečnou vadu k té první. Kontakty jsou problémové vždy jako první, takže se klidně bav, protože ti tam mohou vzniknout ještě další závady a původce budeš jen hádat. Já bych to taky řešil jako první problém. :wink:
Pokud do auta leze nadměrně vlhkost, tak je dobré si tam dát něco se Silikagelem.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#5 Příspěvek od xmurgi »

Ako pri každom aute s nejakou tou elektronikou by som začal diagnostikou. Hľadať na slepo je dlhý a hlavne drahý proces...Neverím, že tam nebude aspoň nejaký chybový kód aby sa bolo od čoho odpichnúť..

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#6 Příspěvek od Soemtron »

OT: Blbý bylo, když si u mého R Scenic II v zimě při -10°C začala okna žít vlastním životem. Těch cca 12 km se nakonec dalo dojet i se staženými okénky.
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#7 Příspěvek od DELONG »

Mohol si napísať aspoň rok výroby a typ motorizácie a počet ubehnutých km :roll: takto by bolo lepšie.
V prvom rade diagnostika niečo napovie. Len pozor všetko nemusí byť pravda ak toho vykecá veľa :wink: .
V druhom rade kedy sa menil olej v automatickej prevodovke ?
Niektoré autá majú už vrodenú chybu ktorá sa prejavuje po pár rokoch aj tým že im uhnívajú káblové zväzky .
Podobné prípady som mal práve z koncernom PSA konkrétne Peugeot Citroen :wink: .
V plastovej trubke bol vedený káblový zväzok do ktorého sa dostala voda. Vplyvom počasia pod -10C voda zmrzla a dotrhala vodiče ktoré sa v danom priestore v trubke nachádzali . Na začiatku sa to tvárilo ako blbnutie elektroniky ale časom sa vodiče utrhli celé. Problém bol aj v tom že tam bol blbý prístup :evil: .
Možno to bude aj tvoj prípad. No nemusí ale aj taký akumulátor a zlé kostry dokážu potrápiť :lol: .
Niekedy pomôže aj dáta na diagnostike logovať alebo napojiť paralernú diagnostiku .
Hmmm a dobrá rada je aj to predať to a kúpiť si AUTO :lol: .

Ja som to tiež urobil a neľutujem to dodnes :lol: :wink: .

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#8 Příspěvek od TomasX »

Chlapi na CITclubu říkali, že to dělá ta páčka na řazení (alias řadící páka).
Sám ti to nepotvrdím, mám Citronka manuál. Diagnostiku doporučují v každém případě.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
zouzel1
Příspěvky: 360
Registrován: 04 čer 2007, 02:00

#9 Příspěvek od zouzel1 »

Než silikagel může být zajímavější toto
Foggystop
Nemám vyzkoušeno, ale asi to zkusím. zouzel

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#10 Příspěvek od Celeron »

to Delong: Je to 1,6 HDI z roku 2009, 130 tisíc. Tohle je poprvé, co se na něm něco z elektriky začalo srát. Mimo spotřebky (olej, nafta, baterka, filtr nafty, voleje, vzduchu a klimy, brzdový destičky, gumy) jsem za těch 10 let měnil pouze tyčky s kulákama svislýho stabilizátoru přední nápravy.
Před tím jsem měl Xsaru Pikaču 2 HDI 2000. Po 8 letech jsem ji prodal kámošovi a ten s ní denodeně jezdí 25 tam a 25 zpět do práce. Kromě těch spotřebkových věcí, co jsem vypsal, dělal akorát rozvody a podruhý ty svislý stabilizátory. Má najeto 320 tisíc. Takže když slyším ty kecy, že si mám koupit AUTO, tak jsem docela nabroušenej.
Možná bych si i koupil, ale muselo by to mít vevnitř dýlku od palubovky k zadním dveřím 2,7m, venkovní dýlku maximálně jako ta moje C4, zadní sedadla jednotlivě sklopit do podlahy, rovnej kufr s nárazníkem a nějakej "normální" motor, co málo žere a vyrdží víc než škůdkovejch 120 tisíc. Takový hledám už 2 roky a bohužel nenacházím.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#11 Příspěvek od Mysteri »

Kolega nedávno riešil na 10 ročnom Picasse tiež zblbnutú elektroniku. Po otvorení riadiacich jednotiek (najmä na ovládanie okien) to bol des a hrôza. Dokonca odpadnutý elektrolit - SMT plecháč. Po premeraní elytov (4 boli už mimo) sa rozhodol vymeniť všetky a má od vtedy pokoj. To je jedna z možností. Ostatné možnosti tu už boli spomenuté.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#12 Příspěvek od DELONG »

Celeron píše:to Delong: Je to 1,6 HDI z roku 2009, 130 tisíc. Tohle je poprvé, co se na něm něco z elektriky začalo srát.
No ono to vždy raz začne blbnúť a potom to nemá konca :lol: .
Elektronika v aute nie je až taká spotrebka ako brzdy filtre a podobne.
Tá začne žiť svojím životom časom alebo nepredvídateľnými udalosťami.
Napríklad keď nejaký komponent elektro sa rozleptá alebo uhnije.
A jej jedno či je to vodič ,kontakt, spoj (priamo v káblovom zväku) alebo samotný komponent nejakého členu.

Závadu musíš lokalizovať sám mi nie sme pri tvojom aute :wink: nejaké rady pomôžu určite. Možno aj nejaké Citroen fórum poradí.
Ak budeš v budúcnosti s niečím pomôcť rád poradím . Ak vlastníš diagnostiku ale nie čínsku tak kľudne daj EOBD chyby sem.
A dobré je mať aj elektro schému tvojho vozidla. Najlepšie mať program zo servisným manuálom. Meracie prostriedky a hlavne znalosť problematiky je to najdvôležitejšie :lol: .

Ale ak sa nechceš trápiť ostáva ti dať to len do servisu. No žiaľ ani oni však niekedy nič nezmôžu. Vymenia x komponentov však to platí zákazník
:lol: a po čase zákazník zistí že ten servis už radšej ani nechce vidieť a skúsi druhý ale niekedy ho nenájde už vôbec :lol: .
Nie je majster ako majster česť výnimkám . A niekedy šikovný elektrikár z garáže urobí viac ako elektrikár zo servisu . Zase česť výnimkám.
A zase ale platí aj to že neučený majster hotový kat :lol: .

No ono nájsť dnes dobré auto je už problém . A nové tiež :lol: napríklad taká Skoda Rapi* už nová neprejde emisnou kontrolou STK :wink: .

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#13 Příspěvek od Celeron »

Zážitek z 30.12. Vyrazili jsme na oslavu příbuznýho se jménem David. Je to cca 2,5 km. Za tu cestu jsem 3 x stál, C4 1,6 HDI chcípla. Rozsvítilo se červeně asi 5 kontrolek, rozblikal nápis SERVICE! a na displeji hlášky Antipollution fault, ESP Fault, Parking Brake Fault. Po nastartování to jelo asi 200 m a znova. No a nastartovat už nešlo. Tak jsem odpojil na chvíli baterku. Nastartovat šlo ale za 5 sekund bez jízdy to zase chcíplo ale nóvum, zůstal svítit žlutej symbol motoru a při dalším startu zase ta hláška Antipollution fault. No aspoň že ta,m je trvalá chyba pro diagnostiku. O tý doby asi 30 km pokoj.
Koukal jsem na net a je to dost profláklá věc. Jenže někomu pomohlo vyměnit BSM, někomu čidlo tlaku paliva, někomu vyčištění jímky a cedníku v nádrži, někomu stačilo vyměnit filtr paliva, někomu nepomohlo nic a zmizelo to na tisíce km. Obyčejná diagnostika prý ani žádnou závadu v logu nenajde, musí být Lexie.
Jo naftovej a vzduchovej filtr je měněnej před cca 300 km.
Až se servisáci vzpamatujou po 6.1. tak to někde zkusím.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
AlesALF
Příspěvky: 206
Registrován: 16 pro 2010, 01:00
Bydliště: mezi HK a JC

#14 Příspěvek od AlesALF »

Taky na nich dost hnijou vodiče co jsou ve svazku hned vedle autobaterie - kyselina sežere nejdřív izolaci a potom i měď. Akorát že to není vidět neboť svazek je pro jistotu omotán páskou , nutno rozbalit a zkontrolovat.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#15 Příspěvek od Celeron »

Tak jsem koukal, co Lexie vše vyčetla proti čínský univerzální diagnostice. Jenom načtení úplně všeho trvalo skoro 5 minut. Na Číně asi 30 sekund. Mraky se opakujících chyb, dokonce to i zjistilo, že mám na H7 odporový předřadníky.
První a dost zásadní problém byl podpětí v rozvodu, pouze 11,4V. Dobíjení ale maká správně, startuje to normálně. Přímo na baterce bylo 12,8V. Zasyflený kolíky baterky a svorky na nich. A taky zoxidovanej kostřící přechod kabelu mínus pólu. Takže to chcípání motoru bylo nejspíš velkým nahodilým poklesem napětí v rozvodu.
Vypadá to, že ten Antipolution Fault byl od naprosto prázdnýho pytlíku s aditivem. Nebyl jen prázdnej, dokonce v něm byl podtlak. :oops:
Najel jsem s tím po znovu naplnění skoro 600 km a zatím nic a diagnostika čistá. Tedy ne tak úplně, hlásí to ještě chybu žhavení ale startuje to stále na první škrtnutí i při -5 stupních.
Kabelovej svazek u baterky je bez problémů.
Příští týden to mám dát servisákovi ještě jednou na kontrolu logu a koukne ještě na to žhavení aby mě to někdy za mrazu (tedy pokud ještě někdy bude mrznout) někde nevypeklo.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“