Epson Perfection V370 Photo. Vložka do víka pro kinofilm, extra prosvěcení zvrchu proti skenovací optice. Při volbě "transparentní předloha" automaticky nabízí možnost inverze barev a ani se nezadejchá. Na ukázku sem upnu pár fotek - předloha inverzní kinofilm KODAK 24DIN, foceno kompaktním poloautomatem Nikon s předvolbou clony, skenováno na zmíněným Epsonu. Obrázky jsou z roku 1995, kdy se v Třebové slavilo 150. výročí zprovoznění dráhy Olomouc-Praha a v depu se konala velká šotoušská SHOW. Fotky jsem musel samozřejmě zkomprimovat kvůli maximální velikosti příloh. Naskenovaná do souboru má jedna přibližně 1-1,3MByte.Hill píše:...
Nějaký další model z této řady má i EKKAR, může to potvrdit....
Tak trochu o mašinkách (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
Tak trochu o mašinkách (odděleno)
Jako OT odděleno z vlákna o odstranění masky barevného negativu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.
Všechny jezdí u SD.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Jj, asynchron vznikl opravdu jen jeden.
Jeho kastle ještě možná existuje v plzeňské škodovce.
A nedivím se, že se ti to popletlo, mají stejný design skříně, jen 169 byl Bo'Bo', 184 je Bo'Bo'Bo'.
Jeho kastle ještě možná existuje v plzeňské škodovce.
A nedivím se, že se ti to popletlo, mají stejný design skříně, jen 169 byl Bo'Bo', 184 je Bo'Bo'Bo'.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
A když to tady teda ještě žije, tak bych tě Huberte upozornil na to, že z nového označení už o mašině nic moc nepoznáš - třeba ty 184.XXX - tam poznáš, že je to mašina na SS proud, ale vlastně nic víc.
Ale podle původního značení podle návrhu ing. Kryšpína (cca z roku 1923!) se dalo poznat leccos.
Třeba taková běžná parní lokomotiva pro vedlejší tratě řady 423:
4- čtyři hnané nápravy
2- max. rychlost 50 km/h (2 + 3 x 10)
3- max. nápravový tlak 13 t (3 + 10)
Číslo za tečkou byla konstrukční podskupina, další čísla už značila konkrétní vyrobený kus.
Něco novějšího - třeba T478.XXX:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 100 km/h (7 + 3 x 10)
8- max. nápravový tlak 18 t (8 + 10)
Za tečkou platilo zase to stejné, co u parních mašin.
Toto označení ale narazilo na limity - třeba Kyklop řady T499 by měl znamenat:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 120 km/h (9 + 3 x 10) - reálně ale uměl 140 km/h
8- max. nápravový tlak 19 t (9 + 10) - reálně ale měl cca 21,3 t
Označení podle ing. Kryšpína vydrželo do roku 1987, potom se zavedlo to novější, které známe dnes, důvodem byl hlavně nástup výpočetní techniky, s tím souvisela i snaha o celoevropský jednotný systém.
Ale podle původního značení podle návrhu ing. Kryšpína (cca z roku 1923!) se dalo poznat leccos.
Třeba taková běžná parní lokomotiva pro vedlejší tratě řady 423:
4- čtyři hnané nápravy
2- max. rychlost 50 km/h (2 + 3 x 10)
3- max. nápravový tlak 13 t (3 + 10)
Číslo za tečkou byla konstrukční podskupina, další čísla už značila konkrétní vyrobený kus.
Něco novějšího - třeba T478.XXX:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 100 km/h (7 + 3 x 10)
8- max. nápravový tlak 18 t (8 + 10)
Za tečkou platilo zase to stejné, co u parních mašin.
Toto označení ale narazilo na limity - třeba Kyklop řady T499 by měl znamenat:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 120 km/h (9 + 3 x 10) - reálně ale uměl 140 km/h
8- max. nápravový tlak 19 t (9 + 10) - reálně ale měl cca 21,3 t
Označení podle ing. Kryšpína vydrželo do roku 1987, potom se zavedlo to novější, které známe dnes, důvodem byl hlavně nástup výpočetní techniky, s tím souvisela i snaha o celoevropský jednotný systém.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Pravda, systém "Kryšpín" vydržel hodně dlouho. Dokonce byla vozidla, která nové označení musely dostávat zpětně a málokdo je pod tím zná. Třeba Hurvajs, M131 obdržel označení 801.
Ono někdy v osmdesátých letech (mám pocit že od GVD 1984/85) se ze stejného důvodu přečíslovávaly tratě. Třeba trať 17 -> 170 a třeba 16b -> 162. Ono se to mění i nyní, dřívější 120 byla do Chomutova, nyní je do Rakovníka a tak dál.
Kyklop je ošklivý až je pěkný; je ale fajn, že po letech hibernace zas jezdí!
Ono někdy v osmdesátých letech (mám pocit že od GVD 1984/85) se ze stejného důvodu přečíslovávaly tratě. Třeba trať 17 -> 170 a třeba 16b -> 162. Ono se to mění i nyní, dřívější 120 byla do Chomutova, nyní je do Rakovníka a tak dál.
Kyklop je ošklivý až je pěkný; je ale fajn, že po letech hibernace zas jezdí!
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Taky jsem Lužnou prolezl.
Tady je unikát Velká škoda, že už nikdy nevyjede.
Tady je unikát Velká škoda, že už nikdy nevyjede.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
V Lužné jsem nebyl asi 15 let, hergot. To bych se tam měl vypravit.
Tu velkou laminátku jsem viděl v Plzni, majestátní stroj.
Už nyní se těším na srpen, jezdívám do NP Poloniny, vlakem. No a v Košicích se přepřahá, kdy elektriku nahradí brejlovec (ačkoli dráty jsou dál, až do Bánovců nad Ondavou) a to je pak pěkný koncert. Přijde mi, že se s těmi šesti sedmi vozy co to vozí moc nezadýchá.
Tu velkou laminátku jsem viděl v Plzni, majestátní stroj.
Už nyní se těším na srpen, jezdívám do NP Poloniny, vlakem. No a v Košicích se přepřahá, kdy elektriku nahradí brejlovec (ačkoli dráty jsou dál, až do Bánovců nad Ondavou) a to je pak pěkný koncert. Přijde mi, že se s těmi šesti sedmi vozy co to vozí moc nezadýchá.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!