Kolik Vám to v zimě žere ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#46 Příspěvek od msar »

Psal jsem o konkretním případu, kdy plynulou jízdou (přizpůsobováním rychlosti situaci) projedu daný úsek ve výsledku rychleji, než ti co jedou brzda-plyn (0-60-0-60). Šnečí jízdou bych označil jet 60 mimo obec na rovné přehledné silnici.
Druhý příklad jízda v souvislé koloně: je lepší rozjet se, hned zastavit a tak stále dokola, nebo jet plynule stálou pomalou rychlostí?

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#47 Příspěvek od dvorak »

Ty staré nafťáky z 80.-90.let bez turba zas o moc nižsší spotřebu oproti benziňákům neměly, ale byly oblíbené z důvodu poměrně výrazného rozdílu v ceně benzinu a nafty.
Dnes se cena srovnala a rozdíl je minimální, dříve to dělalo až 3-5 Kč/litr.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#48 Příspěvek od rnbw »

U nas su namiesto zelenej vlny cervene vlny. Napriklad jedna krizovatka na mestskom okruhu je nastavena tak geni(t)alne, ze tam je vzdy cervena. Vzdy. Este sa mi nikdy nestalo, ze by nebola. Bez ohladu na to, ci na predchadzajucej krizovatke som sa rozbehol ako prvy alebo ci som presiel ako posledny na oranzovu. Je to nastavene bud na 20 alebo na 90 km/h :roll:

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#49 Příspěvek od termit256 »

msar píše:. Šnečí jízdou bych označil jet 60 mimo obec na rovné přehledné silnici...
Nezlob se na mne, ale ty ses naprosto ukazkovej priklad sneka :-)
Jedes celou dobu pomalu, ale na prehledne rovince kde by ses dal konecne v pohode predjet lidmi ktere vsude jinde brzdis, na to slapnes. K nasrani. Ja kdyz jedu za nekym takovym, radeji na chvili zastavim a zajdu si treba koupit cigara, nez bych se nervil a nadaval nad takovym hloupym chovanim...
Zkus se nad tim zamyslet i z pohledu ostatnich, nejsi na silnici sam, tak bud trochu ohleduplnejsi.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#50 Příspěvek od pepik9 »

Zajímavá náhoda. Všichni známí, co v práci jezdí s náklaďákem nebo dodávkou, mají soukromý nafťák. Asi síla zvyku

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#51 Příspěvek od msar »

termit256 nemáš pravdu, obvykle jedu lehce nad limit 50 (60 tacho, cca 55 v reálu), psal jsem o jednom konkréntním případu tj. vidím červenou na semaforu před sebou a silnice má dva pruhy v každém směru, takže rychlejší může jet nezbržděn v levém pruhu...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#52 Příspěvek od rnbw »

Nafta sa v praci kradla kedysi a pravdepodobne sa stale kradne...

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#53 Příspěvek od Hill »

Je zajímavé, kam se diskuse o zimní spotřebě dostala...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#54 Příspěvek od MetalGod »

msar píše:Psal jsem o konkretním případu, kdy plynulou jízdou (přizpůsobováním rychlosti situaci) projedu daný úsek ve výsledku rychleji, než ti co jedou brzda-plyn (0-60-0-60). Šnečí jízdou bych označil jet 60 mimo obec na rovné přehledné silnici.
Druhý příklad jízda v souvislé koloně: je lepší rozjet se, hned zastavit a tak stále dokola, nebo jet plynule stálou pomalou rychlostí?
Logický je s ohledem na řidiče za sebou rychle se rozjet a předvídat. Když vidím, že budu muset zastavit/zpomalit, taky na brzdu nedupu, já totiž umím brzdit motorem.
A mimo obec? Jedu minimálně tak rychle, jako okolní provoz, NIKOHO NEBRZDÍM (ale pomalý předjíždím)! Když přede mnou jedou 110km/h, taky tak jedu, nečumím jak 🤐 do kapličky, abych náhodou nepřekročil, protože se co? Protože se má čumět především před sebe na silnici a občas do zrcátek.
Jestli jseš z řízení posranej, tak tý činnosti zanech, není pro každýho.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#55 Příspěvek od PixelOrgy »

Presne tak! Hlavne plynule, jestli je to 90, nebo 99 je uplne jedno... S tema rozjezdama na semaforech taky - nekteri si neuvedomujou, ze kvuli jejich usetreni malyho panaku nafty neprojede krizovatkou 20 aut, ale treba jen 10.

Jo, neni to pro kazdyhjo a ve meste je to hodne videt (velky vzorek k pozorovani) - vidam bezne problem zaparkovat s malym autem podelne, v zatacce se udrzet ve svym pruhu apod :-/ A ne, nejsou to jen mladosi s cerstvym ridicakem (tam se to da pochopit, to je jasny)..

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#56 Příspěvek od Michal22 »

Už před dlouhou dobou nějaký teoretik popsal ideální dopravu na pozemních komunikacích.
A tato ideální doprava je definována tzv. sloty, ve kterých jede více prostředků konstatní rychlostí.
Pokud někdo tyto sloty neumí dodržovat (spí při rozjezdu na semaforu, telefonuje, bojí se), tak vznikají mezery a ty snižují propustnost dané komunikace.
A ještě teda přišel na to, že největší kapacity přepravy jde dosáhnout při rychlosti 80 km/h (jedná se o to, že při nižších rychlostech se v daném čase přepraví méně vozojednotek, při vyšší se musí udržovat větší rozestupy, takže zase paradoxně kapacita klesne).
A ještě bych přidal jeden svůj postřeh - doprava ve větších sídlech je z principu koncipována do hvězdy, takže pro menší ucpanost je potřeba, aby při výjezdu ze sídla ven auta zbytečně nezavazela, nýbrž co nejrychleji opustila prostor s vyšší koncentrací dopravy.
Což mě vrací třeba k tomu, že na ucpanost měst může mít vliv i věc, která se některým zdá nedůležitá - včasné používání blinkrů.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#57 Příspěvek od p32 »

Při větším provozu by měly být blinkry povinné. Zase je zbytečné blikat jak cvičená opice, když před i za není v 30 metrech žádné vozidlo.
A ty borce, co se na křižovatce rozjíždějí skoro jak posraní, tak ty ničemu jinému nenaučíte. To jsou většinou ti, co prolezli autoškolou za ten větší poplatek a ne, že se to tam naučili. Taky nechápou, že na těch 50 m rozjezdu spotřebují stejnou dávku paliva, ať jedou jak chtějí.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#58 Příspěvek od robo »

U mé renault Laguny 2 1.9 dCi jem měl přes léto spotřebu 5.4l, pak přišla první zima s tímto vozem. Nasazeny zimáky a jsem na 6.2l Přišlo jaro a protože zimáky už nic moc tak jsem je tam nechal a spotřeba stále 6.2l. Na léto jsem koupil moto a jezdil většinou na něm. Přišel podzim a protože jsem přes léto houby najel tak budou dobrý ještě na zimu. Jeden den v prosinci hodlám někam jet a auto jako by nechtělo jet. Po pár metrech jsem zjistil píchlé kolo které mě nikdo nechtěl opravit, poničené jízdou. Zakoupena nova sada zimních gum. Spotřeba je teď stále 6.2l. Až přijde jaro nahodím letní nové gumy a jsem zvědav zda spotřeba spadne na na letní hodnotu 5.4l/100 Většina zimních cest je po městě a blízkém okolí.
U mého auta je fajn že ať jedu pomalu nebo po dálnici 130 spotřeba je stejná. Asi to bude pro diesel platit obecně.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#59 Příspěvek od MetalGod »

PixelOrgy: Jestli při rozjezdu lechtáš plyn, nebo mu dáváš céres, je úplně jedno, na jednotku vzdálenosti bude mít auto stejnou spotřebu. Tam není rozdíl ani maličkýho panáka.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
usporka
Příspěvky: 87
Registrován: 29 lis 2010, 01:00

#60 Příspěvek od usporka »

Zbytečná citace celého předchozího příspěvku vymazána. Používej konečně tlačítko Obrázek nad a pod vláknem!
Hill


No to zase není až tak úplně pravda. Při prudkém rozjezdu protopíš více energie na spojce, každý motor má navíc jinde optimální otáčky (diesel/benzín).

A mimoto, jak tak koukám tak skoro nikdo neví co je to defenzivní jízda.
Se šnečí jízdou nebo brzdou provozu to má pramálo společného, víceméně s úsporou PHM to nemá společného nic. Defenzivní = bezpečná.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“