Kolik Vám to v zimě žere ?
Moderátor: Moderátoři
Tak když necháš spojku dlouho klouzat, určitě něco protopíš. To ji musíš pustit hned, jak to je možný, a až potom pořádně přidat plyn, pak kvaltovat při obvyklých otáčkách. Taky mysli na to, že při lehkým plynu se otevírá nEGR ventil, takže motor poněkud dusíš, ale když je plná zátěž, nEGR zůstává zavřenej.
Bavme se teď o benzínu, ne o traktorech - u něj platí, že má nejvyšší účinnost při plný zátěži, a dále v rozsahu maximální krouťák (tam je nejvyšší) - maximální výkon (nižší účinnost, ale vyšší jak při nízkejch otáčkách), k čemuž je obvykle uzpůsobená převodovka (při otáčkách na nejvyšším výkonu, když přeřadíš nahoru, se dostaneš na otáčky nejvyššího krouťáku) - jen a pouze při splnění těchhle podmínek je motor nejúčinnější.
Takže když budeš kvaltovat už při 2000ot./min., nedostaneš z benzínu takovej výkon (spálí se neefektivně), budeš za sebou dělat kolony, ale navíc si budeš kurvit motor a spojku.
Defenziva je obrana, ne bezpečnost, ideálně žádný předjíždění, takže i za traktorem budeš muset bejt spokojenej. A myslíš, že taková jízda je bezpečná? Pro Tebe možná, ale když chce ten za Tebou předjíždět, místo toho, aby předjel jenom ten traktor, musí předjíždět Tebe, čímž ho svým jednáním vystavuješ vyššímu riziku čelního střetu.
Jak už jsem psal, jezdím tak, abych nikoho nezdržoval, tak, abych jel plynule a předvídatelně (žádný hysterický brzdy do zatáček), tak, abych byl vidět a slyšet
, ne agresivně (ofenzivně), ne připosraně (defenzivně).
Bavme se teď o benzínu, ne o traktorech - u něj platí, že má nejvyšší účinnost při plný zátěži, a dále v rozsahu maximální krouťák (tam je nejvyšší) - maximální výkon (nižší účinnost, ale vyšší jak při nízkejch otáčkách), k čemuž je obvykle uzpůsobená převodovka (při otáčkách na nejvyšším výkonu, když přeřadíš nahoru, se dostaneš na otáčky nejvyššího krouťáku) - jen a pouze při splnění těchhle podmínek je motor nejúčinnější.
Takže když budeš kvaltovat už při 2000ot./min., nedostaneš z benzínu takovej výkon (spálí se neefektivně), budeš za sebou dělat kolony, ale navíc si budeš kurvit motor a spojku.
Defenziva je obrana, ne bezpečnost, ideálně žádný předjíždění, takže i za traktorem budeš muset bejt spokojenej. A myslíš, že taková jízda je bezpečná? Pro Tebe možná, ale když chce ten za Tebou předjíždět, místo toho, aby předjel jenom ten traktor, musí předjíždět Tebe, čímž ho svým jednáním vystavuješ vyššímu riziku čelního střetu.
Jak už jsem psal, jezdím tak, abych nikoho nezdržoval, tak, abych jel plynule a předvídatelně (žádný hysterický brzdy do zatáček), tak, abych byl vidět a slyšet
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Jo, teoreticky je to uplne jedno, hmota auta je konstantni, a proste potrebujes dany mnozstvi energie na rozjezd, at rychlej, nebo pomalej.MetalGod píše:Od toho tam je oranžová, Míro. Ta poskytuje dostatek času na zařazení kvaltu a přípravu k rozjezdu. To ale vyžaduje pozornost řidiče, ne, že místo toho čumí do blba a škrábe se na koulích, a začne něco dělat, když za ním auta začnou troubit. Jako jestli takhle dává někdo pozor i při jízdě, pak nemá za volantem co pohledávat.
PixelOrgy: Jestli při rozjezdu lechtáš plyn, nebo mu dáváš céres, je úplně jedno, na jednotku vzdálenosti bude mít auto stejnou spotřebu. Tam není rozdíl ani maličkýho panáka.
Jenze v praxi pak vidis, to co vidis, a kdyz takovej nabuzenej zavodnik ve firemnim rapidu nebo fabce zatopi pod kotlem na zelenou, tak jeste 3 sekundy stoji na miste a hrabe prednima
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja ten rozdil o panaka spis psal k tomu, kdyz nekdo dojizdi ty semafory "na slimaka" uz s predstihem pul kilaku...
Kdyz je semafor/krizovatka ve 2 pruzich v kazdym smeru, a hned za krizovatkou se to spojuje do jednoho. Nekteri z tech lidi to zacne brat jako soutez a zip je sprosty slovo. Hlavne se nalepit na toho pred sebou, at neprojde ani mys!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jinak na nejaky hromadny silnicni hratky moc nejsem, takze zadny zdrzovani a vytvareni vlacku, spis "pryc od nich"
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To ale vubec nevadi, oni ti to v EU zmeri za tebe (a asi nejen spotrebu)BOBOBO píše:Tak jste si potahali kšandy . Já nevím , kolik to žere , když mám tak 450km , stavím se pro plyn .
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
bohužel to jsou často ty cenné vteřiny, dotyčný až když skočí zelená hledá fofrklacek, občas ho blbě uchopí a nejde mu tam zařadit kvalt, znervózní nesesynchronizuje spojku plyn poskočí a zhasne motor, než si uvědomí co se stalo najde klíčky a nastartuje v lepším případě projede on sám a dál už nikdo.
Osobně sleduji ještě semafor pro chodce a když tam skočí červená zařadím za jedna a do vteřiny mi skáče oranžová a v klidu se rozjíždím do křižovatky.
Už slyším moudré řeči o tom jak se nemá stát na spojce protože se ničí. Ty dvě tři vteřiny se spojce určitě nic neděje a je rozhodně víc v pohodě při plynulém rozjezdu, než při přískoku vpřed. Taky mé zkušenosti podobným způsobem jsem jen převážně po městě najezdil dobrých sto tisíc kilométrů jak se š1203 nebo Opel Astrou a žídné z aut nemělo problém se spojkou.
Osobně sleduji ještě semafor pro chodce a když tam skočí červená zařadím za jedna a do vteřiny mi skáče oranžová a v klidu se rozjíždím do křižovatky.
Už slyším moudré řeči o tom jak se nemá stát na spojce protože se ničí. Ty dvě tři vteřiny se spojce určitě nic neděje a je rozhodně víc v pohodě při plynulém rozjezdu, než při přískoku vpřed. Taky mé zkušenosti podobným způsobem jsem jen převážně po městě najezdil dobrých sto tisíc kilométrů jak se š1203 nebo Opel Astrou a žídné z aut nemělo problém se spojkou.
Řadit AŽ na zelenou je nebeská pitomost. Na zelenou už se musí pouštět spojka do záběru a přidávat plyn. Kdo neřadí jedničku nejpozdějc na žlutou je právě ten s prominutím D E B I L co nejvíc zdržuje a vytváří zbytečný zácpy. Spojka to vteřinový vyšlápnutí navíc v pohodě vydrží, jsou daleko horší nešvary, který spojku hoblujou a pálej - třeba "vození si nohy na pedálu" je pro spojku mnohem horší než její plný vykopnutí až na podlahu na křižovatce.jimirek píše:Došlo k malému zmatení pojmů. Ten fór je ve sledování semaforu a ne koukání na zadek auta před sebou. Naběhne zelená a řadím. Naučil jsem se to v motorkářských kolonách, které se na světlech rozjíždí jako jeden muž.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Snižuje ji o dobu, po kterou bys stál na křižovatce s motorem na volnoběh. V běžným provozu to je tak odhadem decka na 100.
ALE.
Namísto těch asi tak 3 ušetřenejch korun za každou stovku ujetejch kilometrů ti přinese nemalou porci rozptýlení v podobě hororovejch zážitků způsobenejch sice malým, ale citelným zpožděním při každým rozjezdu, před kterým ti tahle Z A S R A N Á vyjebávka vynucená Bruselí zhasne motor - a to naprosto schválně a vždycky v momentě, kdy se rozhodneš, že mezera mezi po pohlavní blížícíma se autama je dostatečně velká, aby ses do ní vešel i se svým nabušeným (dneska nejčastějc trojhrnkovým) superwágnem, takže místo aby ses dokázal prudce rozjet, motor škytne a když jseš rychlej při pouštění sešlápnutý spojky, mnohdy i úplně chcípne. Bylo exaktně změřený, že aktivní Stop-Start zpožďuje každej rozjezd o zhruba 0,4 vteřiny - a to při rychlosti aut na pohlavní silnici AŽ 90km/h (víc ne, na dálnicích a motorovkách se najíždí připojovacím pruhem "letmo" takže starty z místa tam moc nehrozí) dělá změnu jejich vzdálenosti zase AŽ o 10m - což mnohdy může zapříčinit když ne rovnou kolizi, tak nervyrvoucí situaci pro oba řidiče i členy jejich posádek. Já osobně bych tohle zařízení jako vysloveně ZHORŠUJÍCÍ BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU nechal STRIKTNĚ ZAKÁZAT pokud možno už od předloňska a hlavně se zpětnou platností = fabriky by ho musely při svolávačce na svý náklady trvale každýmu autu vypnout ...
ALE.
Namísto těch asi tak 3 ušetřenejch korun za každou stovku ujetejch kilometrů ti přinese nemalou porci rozptýlení v podobě hororovejch zážitků způsobenejch sice malým, ale citelným zpožděním při každým rozjezdu, před kterým ti tahle Z A S R A N Á vyjebávka vynucená Bruselí zhasne motor - a to naprosto schválně a vždycky v momentě, kdy se rozhodneš, že mezera mezi po pohlavní blížícíma se autama je dostatečně velká, aby ses do ní vešel i se svým nabušeným (dneska nejčastějc trojhrnkovým) superwágnem, takže místo aby ses dokázal prudce rozjet, motor škytne a když jseš rychlej při pouštění sešlápnutý spojky, mnohdy i úplně chcípne. Bylo exaktně změřený, že aktivní Stop-Start zpožďuje každej rozjezd o zhruba 0,4 vteřiny - a to při rychlosti aut na pohlavní silnici AŽ 90km/h (víc ne, na dálnicích a motorovkách se najíždí připojovacím pruhem "letmo" takže starty z místa tam moc nehrozí) dělá změnu jejich vzdálenosti zase AŽ o 10m - což mnohdy může zapříčinit když ne rovnou kolizi, tak nervyrvoucí situaci pro oba řidiče i členy jejich posádek. Já osobně bych tohle zařízení jako vysloveně ZHORŠUJÍCÍ BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU nechal STRIKTNĚ ZAKÁZAT pokud možno už od předloňska a hlavně se zpětnou platností = fabriky by ho musely při svolávačce na svý náklady trvale každýmu autu vypnout ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Měl jsem tu pochybnou čest pojezdit před rokem s fábulí 1,0MPI (55kW) s manuální převodovkou, ve který už samozřejmě tohle kurwítko bylo nainstalovaný - k mýmu štěstí a úlevě vypnutelná varianta. Jen jednou jsem to zapomněl deaktivovat. A pak když jsem v Litomyšli během špičky stál na výjezdu na I/35 a čekal až se udělá škvírka, a v ten moment kdy jsem chtěl zařadit a rozjet se a ten zkurwenej automat mi chcípnul motor, takže jsem následně s tou zlomek vteřiny trvající pauzičkou vyjel prakticky přímo proti mnohatunový Scanii s návěsem, tak v tu chvíli bych s chutí vystřílel celou Brusel i se Štrasburkem, Vlkohradem a přilehlýma rezidenčníma čtvrtěma. Tolik nočních zvířátek, co ze mne lítaly v desetistupech, snad ještě svět neviděl. Kombinace pidimotor + Stop/Start + manuální špajzka + dnešní provoz, to je f u c k t adrenalinovej zážitek, bez kterýho se s naprostým klidem obejdu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)