Přísady do oleje

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

Přísady do oleje

#1 Příspěvek od dvorak »

Nemáte někdo zkušenost s těmito přísadamo do olejů :

http://www.remoil.cz/shop/prisady-do-motoru

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#2 Příspěvek od xmurgi »

V krátkosti, na 99percent vyhodené peniaze. Resp. ako posledný zúfalý pokus o záchranu auta pred šrotoviskom alebo väčšou opravou motora.

Keď už motor žerie olej, resp. nemá kompresiu, tak pomôže len rozborka, oprava a zloženie. Zázračnú vodičku ešte nik nevymyslel.

Zdravý motor k úspešnému životu potrebuje pravidelne (rozhodne nie po 30tkm) nový a predpísaný motorový olej bez týchto zázračných vodičiek.

Už som si tým prešiel, spotreba oleja 5w30 bola 1l na 2500km, výmena za 5w40 pridala cca. 500km(1l na 3000km). Doplnenie aditíva znižujúceho spootrebu pridalo ďaľších 500km. Auto išlo následne z domu...opravovať sa mi rozhodne nechcelo..

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#3 Příspěvek od MetalGod »

Stručně: Za hodně peněz málo muziky.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od rnbw »

Do nafty davaju niektori ludia VIF, do benzinu najlepsie nic, ked je motor vporiadku. Ked motor vporiadku nie je, treba ho opravit a nevyhadzovat peniaze na zbytocnosti.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

VIF do paliva není špatná věc - je to i doložený laboratorníma testama. Státní ústav testování paliv prokázal přínosnost - BA95 nakoupenej u nejlacinějšího řetězce pump v republice (TankONO) s domíchaným VIFem byl vyhodnocenej jako druhej nejlepší hned po prémiovým benálu od ÖMV - až o několik míst za ním se umístil Shell V-formula 95 oktanů, při nákupu dražší skoro o bůra na litru než Natural na Onu. Hodnotily se tlaky sytejch par, viskozita při teplotě, mazivost na normovaným testovacím stendu (ochrana vstřikovacích čerpadel a trysek před zadřením), samozřejmě stabilita i rozsah oktanovýho čísla atd. Ten test vyšel ve Světě Motorů, tuším v roce 2015.

Ale do oleje bych nehrabal - s výjimkou výběru značky a druhu, plnícího výrobcem motoru předepsanou specifikaci a četnosti výměny. Pokud motor začne "žrát máslo", má cenu jedině zkusit při výměně použít hustší variantu = místo původně předepsaný 5W-40 nalejt 10W-40 nebo místo předepsanýho 10W-40 nalejt 15W-40. Hustší než 10W-40 se dneska už obvykle do novoty nelejou, nemá proto cenu o něčem podobným uvažovat. Pokud výměna za hustší specifikaci spotřebu másla nesníží, nemá cenu s takovým autem dál počítat - dnešní motorářský výrobky s generálkou už vůbec nepočítají (nikasilový vložky válců zalitý přímo do bloku polomotoru bez možnosti demontáže atp) a udělat aspoň "pologenerálku" = vyměnit okroužkování a přestružit ojniční ložiska případně rovnou "čenžnout" celý sady písty/ojnice a vyměnit/zaškrabat šály na klice většinou stojí raketu, navíc hrozí zborcení polomotoru v případě, že se klika vyjme bez upnutí zbytku bloku do spešl přípravku (následek pnutí v tenkostěnným hnilíkovým odlitku). Ojetin je na trhu dost, motorů na vrakáčích taky - agregát z totálky "střelený na prdel" většinou bejvá OK.

Jediná výjimka o který v posledních 20 letech vím že jí od mlsnosti na máslo pomůže pouhý překroužkování, je koncernová atmosférická "stokoňová" čtrnáctistovka 74kW/101HP montovaná do aut v letech 1997 až 2008 pod kódama AUB, BBZ (Škoda Fábia I), AFH, AQQ, AUB, BBZ (Seat Ibiza II a III) a nejspíš i pod nějakýma dalšíma. Tam byly na vině odfláknutý stírací kroužky ze šajsovýho matroše použitý při prvotní montáži, který se při sebemenším přehřátí motoru popustily, ztratily pružnost a tím i přestaly těsnit. Motor pak začal mlsat klidně i víc než litr másla na 1000km. Kdo ho neuhlídal a včas nedolil, brzo dojezdil = zadřel ho. Oprava je relativně jednoduchá a relativně i ne moc drahá - dá se pořídit za 1 pracovní den "na jámě" a zhruba 10 000 českejch kulatejch. Spočívá ve shození palice a olejový vany, vytahání pístů i s ojnicema, výměně komplet kroužkový sady a po kontrole válcovejch vložek na ovalitu a palice na rovinnost a těsnost celkový zpětný montáži s použitím novýho těsnění pod hlavu. Drtivá většina ostatních motorů jak jednou začnou mlsat, jsou v prdeli.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 17 úno 2020, 21:14, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#6 Příspěvek od xmurgi »

Tá "generálka" vždy beznádejná nemusí byť. Najnovší mor na motory v podobe karbónu na krúžkoch dáva šancu na opravu ... vyčistiť a dať nové krúžky môže byť liekom. U niektorých motorov vedia machri aj nikasil obabrať. Pokiaľ je dosť mäsa, tak sa blok vyvŕta a nahodia sa liatinové vložky. Toto je už samozrejme vyšší dívčí a musí to dávať ekonomický zmysel.... a aj motory ktoré sa nemohli oficiálne rozoberať napr. 1,2HTP sa celkom úspešne hromadne generálkujú, keďže motor z vraku bude stáť za takú istú starú bačkoru ako ten v opravovanom aute..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Jo, "pokial je dosť mäsa" - chtěl bych tě vidět, jak vyvrtáváš z hnilíkovýho tenkostěnnýho bloku tlakově zalitý podélně žebrovaný nikasilový vložky a pasuješ na jejich místo jakýkoliv litinový tak, abys dodržel stejnej přestup tepla a další konstanty, jako u těch původních zalitejch - a taky jak to učuníš, aby se ti ten blok geometricky nezbortil vinou uvolněnýho pnutí v matroši ... Asi jsi žádnej opravdu moderní motorovej blok v životě neviděl - ještě tak možná nějakej favořiťáckej, ale opravdu MODERNÍ blok asi těžko ... protože to je doslova šlupička držená v pevným tvaru právě tou soustavou složitě CAD navrženejch žeber a výztuh. Uštípneš jedno - a jde to do kelu celý ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#8 Příspěvek od MetalGod »

Tak spotřebu oleje klidně můžou výrazně zvednout blbý gumičky kolem ventilů, který časem ztvrdnou a netěsněj. Poznáš to podle toho, že jak auto delší dobu stojí, tak po nastartování trochu kouří. Gumičky jsou sice za hubičku, ale pravděpodobně se musí sundat hlava, ta to s těsněním prodraží.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#9 Příspěvek od Hill »

Taky záleží na tom, jestli máš hydroštely, jak těsní, jak ti těsní vodítka ventilů, a pochopitelně písty ve válcích. Jak to žere víc, než litr na 2500 km, je čas na olej pro starší motory (pod tímto názvem se prodává třeba i některá 10W30). Spotřeba oleje skutečně na další tři čtyři výměny klesne asi na polovinu, pak stejně začne pomalu růst. Jenže ten olej je hustší, zvlášť v zimě s ním má startér co dělat, tak na zimu je dobrá čtvrtlitrovka nějakého medíčku LiquiMoly za 150 korun do oleje, startér to má rád.
Ostatní přísady jsou hlavně na to, aby ti prachy snadněji klouzaly k prodejci, a aby jich doklouzalo co nejvíc. Servisy to nepoužívají, výrobci aut nedoporučují, zkušenosti uživatelů jsou rozpačité. Nejblíž to má k placebu.
Nebo si počti tady...

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#10 Příspěvek od xmurgi »

EKKAR píše:Jo, "pokial je dosť mäsa" - chtěl bych tě vidět, jak vyvrtáváš z hnilíkovýho tenkostěnnýho bloku tlakově zalitý podélně žebrovaný nikasilový vložky a pasuješ na jejich místo jakýkoliv litinový tak, abys dodržel stejnej přestup tepla a další konstanty, jako u těch původních zalitejch - a taky jak to učuníš, aby se ti ten blok geometricky nezbortil vinou uvolněnýho pnutí v matroši ... Asi jsi žádnej opravdu moderní motorovej blok v životě neviděl - ještě tak možná nějakej favořiťáckej, ale opravdu MODERNÍ blok asi těžko ... protože to je doslova šlupička držená v pevným tvaru právě tou soustavou složitě CAD navrženejch žeber a výztuh. Uštípneš jedno - a jde to do kelu celý ...
Neboj, videl som už motorov zvnútra dosť aj relatívne nových.... a myslíš, že by to napr. tu písali len tak zo srandy ak by sa to nedalo funkčne zrealizovať....?!

https://www.motorservis-rejchrt.cz/

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Třeba u favořiti šly dříkový gufírka ventilů vyměnit bez demontáže palice, stačilo shodit kryt rozvodu a vytahat vahadla. Samozřejmě se muselo zajistit, aby ventily po sejmutí pružin a vydloubnutí starejch gufer nespadly dolů do válců - stačilo zvenku protáčet motor tak, aby se uvolněný ventily během demontáže postupně opíraly o píst zvednutej do HÚ a na ventily okamžitě po demontáži nasadit nový gufero a pružinu s talířkem. Kdo se zapomenul, holt sundával hlavu ... :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

xmurgi píše:...
Neboj, videl som už motorov zvnútra dosť aj relatívne nových.... a myslíš, že by to napr. tu písali len tak zo srandy ak by sa to nedalo funkčne zrealizovať....?!

https://www.motorservis-rejchrt.cz/
Jo, ty znám - vyvrtají z nikasilu asi 1,5mm a nalisujou tam předem podchlazenou zabroušenou trubku z šedý litiny - tu pak vyvrtají na původní vrtání válce, aby do ní pasovala originální pístová a kroužková sada. Ohřátím na normální teplotu se trubka roztáhne a zarve se do stěny původní nikasilový vložky tak, že ji mechanicky už jinak než dalším vyvrtáním nejde vyndat. Je to stejnej princip, jako když se píst ohřeje na vařiči a pístní čep zmrazí v mrazáku - a pak se volně zastrčí do sebe nebo jako když se na klikovku nalisovává za tepla dolní rozvodový kolo. I u tý teplem fixovaný litinový "subvložky" ale přetrvává problém s přenosem tepla - prostě ta "subvložka" se hůř chladí právě kvůli tomu, že v cestě tepla z vnitřku válce do bloku stojí ta spára. I když je mikroskopická, prostě tam je. Výsledkem je horší tepelná bilance motoru, vyšší karbonizace másla na stěnách válců, prostě "už to není vono" - sice motor chodí a auto jede, ale novej motor to není a plný výkonový zatížení už taky nikdy dlouhodobě podávat nemůže. Koeficient přenosu tepla z aktivní součástky do monolitickýho a do příčně ke směru proudění tepla dělenýho chladiče ti tady dodají "tabulkáři" - můžeš srovnávat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#13 Příspěvek od Sandal »

EKKAR píše: ... protože to je doslova šlupička držená v pevným tvaru právě tou soustavou složitě CAD navrženejch žeber a výztuh. Uštípneš jedno - a jde to do kelu celý ...
Je to tak.Zrovna jak si psal o tý 1.4 74kW, tak u ní se nesmí povolovat hlavní ložiska kliky, protože se blok zkroutí a při opětný montáži se klika už ani nehne.Je to všechno na hraně pevnosti a pružnosti a někdy i za hranou :lol:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Klika se může povolit - ale jedině když se z ní nejdřív sejmou ojnice, vytáhnou se i s pístama "horem" a do válců se nacpou takový speciální trny přesně vyrobenýho přípravku, drženýho na místě stejnýma šroubama, jako držej hlavu. Tím je geometrie polomotoru držená "shora" a jde vyjmout/vyměnit klika bez rizika, že se celej blok zkroutí. Ale kterej servis má takovej přípravek? Respektive - kterej servis SI TAKOVEJ PŘÍPRAVEK MŮŽE DOVOLIT? Maximálně nějakej závodní mančaft s tovární podporou a silnýma sponzorama, nějakej servis s jedním šaurůmem z okresní polodíry po ruským granátu ze druhý světový nemá šanci ho uživit ... Takže jde to, ale je to extrémně drahý.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#15 Příspěvek od Sandal »

Je to možný.Čerpal jsem info z dílenský příručky.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“