![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
no, regulace není plynulá ale skoková (2 polohy)
viz také recenze v dobovém AR
Moderátor: Moderátoři
U té fólie v tom problém nevidím - já se ale (obou) dotazoval, jak to bylo s tím sklem (to jsem v reálu nikdy nikde neviděl):Hill píše:Na Ameysta se ta fólie dala zastřihnout podle skla a zasunout se sklem zpět do drážky, nějaká vůle tam byla, zbytek zatáhly šroubky držící zdola mřížku.
Ztrátu kontrastu obvykle totiž vyřešilo vyjmutí skla a umytí. Největší závoj se totiž hromadil tam, kam se normálně hospodyňka nedostala - na sklo stínítka obrazovky a vnitřní plochu ochranného skla.
Ano, nejvíce prachu, či cigaretového dýmu, se nausazovalo v horní části obrazovky (díky vypouklosti stínítka)kokun píše:Nwm, jak bylo provedené to barevné sklo jestli jen obyčejné (okenní) a připevněné před to ochranné, anebo byl nástřik udělaný na skutečné ochr. sklo - těmito výrobci zakoupené jako ND a nastříkané. Potom by se jen jednoduše zaměnilo za to čiré.
Píšou, že těch 1027 řádek bylo určeno pro přenos map, takže bych čekal menší počet snímků, než je potřeba pro TV. Tehdy technologie pro HDTV prostě nedospěla. Neexistovala komprese obrazu, takže k přenosu bylo potřeba značně široké pásmo. Francouzi měli 819 řádkový systém, ale s nástupem barvy ho zrušili. Paradoxně k tomuto HD přenášeli zvuk AM.Crifodo píše:Němci měli v Tanvaldu nakročeno k špičkovým parametrům, kromě normy 625 řádků na tehdejší dobu dost HD rozlišení, se píše i o systému s 1027 řádky. Prof. Šafránek se svým pojízdným 30řádkovým cirkusem byl hodně pozadu. Velká škoda, že tento vývoj byl pirátstvím ruské armády vzápětí přerušen.
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download ... 0/?lang=csR. Faukner v článku popisuje technické podrobnosti televizního vysílání. Informuje čtenáře, na jakém principu vlastně televize funguje: „...Jestliže nyní na obrázku v jediném řádku vedeme svazek elektronů, proudících z rozžhaveného kovového vlákna, jedna kapička za druhou se opět nabíjí, přijímá elektrony, které z ní světlo vybavilo. Černá ploška přijme elektorů méně, bílá více. Druhá strana desky je povlečena kovovou folií, staniolem. Tato folie tvoří s přední stranou kondensátor a následkem toho se také různě nabíjí. Tyto proměnlivé náboje pak modulují elektromagnetické vlny vysílané televisní anténou.
Francouzi ale také na to potřebovali kanál široký 13 MHz, se šířkou pásma rostl i šum. V příhraničí byla poptávka po dvounormových televizích, tak diváci měli možnost srovnání. Na obrazovkách do úhlopříčky 55 cm, větší před rokem 1960 byly tak drahé, že je málokdo koupil, nebyl rozdíl mezi 625 a 819 řádky nijak rušivý, řekl bych, že to často nepoznal ani ten, kdo o tom něco věděl.xsc píše:...Neexistovala komprese obrazu, takže k přenosu bylo potřeba značně široké pásmo. Francouzi měli 819 řádkový systém, ale s nástupem barvy ho zrušili. Paradoxně k tomuto HD přenášeli zvuk AM.
Šafránek se už před válkou zabýval konstrukcí plně elektronického přijímače. 30 řádek bylo demo z poloviny 30. let.
. . . podobnost se současností je jen čistě náhodná . . .Hill píše:A také za tiché vyšumění systémů i lepších, ale nějakým způsobem nekompatibilních. Samozřejmě - ve všem hrály roli prachy a známosti podnikatelů s politiky. A, protože prachy jsou oběživo, musely běhat. Napřed jen mezi nimi, ale hlavně od diváků, kteří museli přezbrojit na nový systém několikrát v historii...
Možná to poskytovalo lepší výchozí kvalitu při záznamu pořadů telerecordingem, ty speciální obrazovky měly dost vysoké rozlišení a 16mm film jakbysmet.Hill píše:Na obrazovkách do úhlopříčky 55 cm, větší před rokem 1960 byly tak drahé, že je málokdo koupil, nebyl rozdíl mezi 625 a 819 řádky nijak rušivý
Ano. Byl to článek v AR, nadepsaný "Odborníci žádají PAL" z konce r. 1968. Z toho je jasné, že zavedení SECAMu u nás byl přímý důsledek "internacionální pomoci" z 21. srpna 1968.Hubert_79 píše:Tak tak. Kdesi jsem četl, že když se u nás mělo zavádět barevné vysílání, tak byl na stole nejprve systém PAL; později se rozhodlo, že ne a měli jsme SECAM.