Tesla 2116B (přesunuto)
Moderátor: Moderátoři
Tesla 2116B (přesunuto)
Ahoj,
prořídl jsem toto již při jeho vzniku označené jako mizerné autorádio.
Zjistil jsem, že se mi zřejmě stala sbírka autorádií, protože pár typů už mám.
Rádio mě zklamalo, normálně a vcelku pěkně hraje. Rozhodně lépe než 2113B.
Nicméně měl bych dva dotazy.
1) rádio je bohužel hodně zažloutlé což mě dost vadí má někdo ověřeno něco podobného jako zde : https://www.youtube.com/watch?v=VU7vXMezW_I
Odžlucení plastů pomocí UV hlavně co koupit na českém trhu.
2) nepovedlo se mi zprovoznit onu kontroverzní funkci pro přijímání dopravních zpráv.
předpokládám, že žádná stanice již nepoužívá tento systém. Žlutá led mi svítila jen chvíli když jsem chytli nějaký šum.
prořídl jsem toto již při jeho vzniku označené jako mizerné autorádio.
Zjistil jsem, že se mi zřejmě stala sbírka autorádií, protože pár typů už mám.
Rádio mě zklamalo, normálně a vcelku pěkně hraje. Rozhodně lépe než 2113B.
Nicméně měl bych dva dotazy.
1) rádio je bohužel hodně zažloutlé což mě dost vadí má někdo ověřeno něco podobného jako zde : https://www.youtube.com/watch?v=VU7vXMezW_I
Odžlucení plastů pomocí UV hlavně co koupit na českém trhu.
2) nepovedlo se mi zprovoznit onu kontroverzní funkci pro přijímání dopravních zpráv.
předpokládám, že žádná stanice již nepoužívá tento systém. Žlutá led mi svítila jen chvíli když jsem chytli nějaký šum.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Bylo vůbec to "ARI" tady někdy funkční? - Já měl kdysi z nějaký slevněnky autorádio PHILIPS, který to mělo a fungovalo to pouze s rakouským vysíláním. To rádio stálo 50Kč a bylo celkem zachovalý. Původní majitel buď nevěděl, že je uvnitř nějaká pojistka - byla spálená a proto to rádio nehrálo, nebo se na něj rovnou vyprdl a koupil si už něco lepšího.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
ARI byl systém, kterej fungoval na principu spínacího tónu, namodulovanýho na pomocnou nosnou podobně jako pilot u stereofonního vysílání. Proto to mohlo fungovat jen na VKV, na AM by vadila příliš malá šířka přenosovýho pásma. Těch tónů bylo několik, tuším 6, odlišovaly se tím jednotlivý "oblasti ARI", který měly původně jít na rádiu nastavit. Dokonce si pamatuju, že existovaly informativní značky, na kterejch bylo podobně jako dneska vyznačený, na jakým kmitočtu vysílá místně nejsilnější stanice s dopravním info, tak tenkrát tam byl kmitočet, název stanice a údaj "zóna ARI". Tím mělo bejt zajištěný, že dopravní info vysílaný třeba pro Plzeň nebude na celostátně šířený stanici aktivovat autorádia někde na Moravě nebo v severních Čechách. Ale co vím, tak tohle poměrně spolehlivě fungovalo v 80. letech v Dojčsku, u nás se ten systém nikdy nepodařilo pořádně rozchodit už jen proto, že brzo po Plyšáku přišel i k nám RDS systém a aktivace dopravního vysílání přešla na tuhle digitální funkci. Autorádio s možností volby ARI zóny jsem snad v životě nepotkal ani jedno - i když se o nich různý prameny zmiňovaly. Všecky autorádia TESLA, který uměly ARI, tuhle volbu pokud vím neměly - a ARI snad uměly jen 2 nebo 3 typy, existoval dokonce i návod, jak tuhle funkci do rádia vestavět. Jestli se dobře pamatuju, byla na to dokonce extra sada švábů (něco podobnýho jako třeba bylo na TV hry)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ahoj,
mám jeden problém viz schema v příloze.
U jednoho kusu nelze naladit horní část pásma VKV.
Zdroj ladícího napětí je OK a stabilní 30,2V na emitorovém sledovači je pak
1.4V - 27.2V ( bod 2), ale ladící napětí za sledovačem (v bodě 1) je v rozpětí 1.4V - 20V
Chová se to tak, že nad do 20V napětí V bodě 1 kopíruje napětí v bodě 2.
Od 20V je napětí stahováno do země. Pokud odpojím C označený ve schematu
Napětí stoupne na 22V pokud připojím jiný (ne nový) opět klesne na 20V.
Navíc napětí v bodě 1 kolísá cca o 1 - 2 V pokud je ladící napětí na max.
Může být vadný nějaký varikap ?
Podobnou věc jsem řešil - neúspěšně v Dominantu kde se takhle chovalo napětí pouze na oscilátoru za trimrem. Nepodařilo se mi to odstranit tehdy jsem měnil trimr i kondenzátor a stejně se to vždy zarazilo okolo 20V.
Na začátku po koupi rádio hrálo normálně pak se stanice na vrchu pásma začaly ztrácet.
Ještě jsem porovnal s druhým exemplářem ( kamaráda) a tam napětí v bodě 1 kopíruje napětí v bodě 2 . Odpor 390k je ok.
Omlouvám se za to nečitelné schema nic jiného nemám.
mám jeden problém viz schema v příloze.
U jednoho kusu nelze naladit horní část pásma VKV.
Zdroj ladícího napětí je OK a stabilní 30,2V na emitorovém sledovači je pak
1.4V - 27.2V ( bod 2), ale ladící napětí za sledovačem (v bodě 1) je v rozpětí 1.4V - 20V
Chová se to tak, že nad do 20V napětí V bodě 1 kopíruje napětí v bodě 2.
Od 20V je napětí stahováno do země. Pokud odpojím C označený ve schematu
Napětí stoupne na 22V pokud připojím jiný (ne nový) opět klesne na 20V.
Navíc napětí v bodě 1 kolísá cca o 1 - 2 V pokud je ladící napětí na max.
Může být vadný nějaký varikap ?
Podobnou věc jsem řešil - neúspěšně v Dominantu kde se takhle chovalo napětí pouze na oscilátoru za trimrem. Nepodařilo se mi to odstranit tehdy jsem měnil trimr i kondenzátor a stejně se to vždy zarazilo okolo 20V.
Na začátku po koupi rádio hrálo normálně pak se stanice na vrchu pásma začaly ztrácet.
Ještě jsem porovnal s druhým exemplářem ( kamaráda) a tam napětí v bodě 1 kopíruje napětí v bodě 2 . Odpor 390k je ok.
Omlouvám se za to nečitelné schema nic jiného nemám.