Caute zapojil som ledky do auta ako podsvietenie pomocou PWM regulacie podla tejto schemy:
chcem sa spytat ci ledky takto v impulznom rezime netrpia, lebo predsa v spickach je tam 12V pulz, dal som pre istotu na vystup paralelne k ledkam kondenzator a chcem sa vas spytat ci to staci, ci ledky po nejakom case neodpalim ked budu takto budene pomocou PWM.
Este pridavam obrazok jak to vyzera v aute
LED-ka impulzne
Moderátor: Moderátoři
- jezevec
- Hlavní moderátor
- Příspěvky: 5414
- Registrován: 13 čer 2004, 02:00
- Bydliště: Břeclavsko
- Kontaktovat uživatele:
A kde máš omezovací odpor před těma LEDkama, tak jak to máš zapojené, je rychlý způsob, jak je poslat do křemíkového nebe.zawin píše:Myslim si ze som to napisal jasne tak teda este jasnejsie: na scheme je vyvod "vystup" a vyvod "zem" tam som zapojil 12 Lediek paralelne a k tomu este paralelne kondik
Impulsní provoz ledkám nevadí, velký proud ano.
Integrací výkonu na LED bys měl dostat ekvivalentní oteplení přechodu jako při ss režimu, jde o to aby střída byla rychlejší než tepelná setrvačnost přechodu a podložky.
Nějaká degradace životnosti možná probíhá, ale vzhledem k ceně LED bych ji neřešil.
Jinak je možné ten výkon integrovat pomocí kondu tak, že pak budou ty LED fakticky napájené ss proudem.
Někteří výrobci mají parametry impulsního režimu přímo v datasheetech, hlavně u IR diod.
Okolo teorie se dá najít dost materiálů na webu - v angličtině, průběžně jsem to nacházel ale uloženo nic nemám
Nějaká degradace životnosti možná probíhá, ale vzhledem k ceně LED bych ji neřešil.
Jinak je možné ten výkon integrovat pomocí kondu tak, že pak budou ty LED fakticky napájené ss proudem.
Někteří výrobci mají parametry impulsního režimu přímo v datasheetech, hlavně u IR diod.
Okolo teorie se dá najít dost materiálů na webu - v angličtině, průběžně jsem to nacházel ale uloženo nic nemám