Popisovaný jev se nazývá vinětace, je závislý na zaclonění, obvykle je při "plné díře" (tedy při odcloněném objektivu) nejznatelnější. Dá se říci, že čím širší ohnisko, tím je jev patrnější. Pevné objektivy tímto jevem trpí znatelně méně. A co je hlavní - tento jev nijak nesouvisí se zkreslením. Profily objektivů v editačním software korigují i tento jev.MetalGod píše:a hlavně proto, že obraz z objektivu neosvítí celej čip, takže máš v rozích tmu
Dovolím si nesouhlasit. Sony (pravda, nyní z toho už tak netěží, bajonet A zděděný po Minoltě je už dost Popelka) koupilo s Minoltou (která objektivy taky uměla, jen to neuměli tak dobře "prodat") slušný základ. A myslím, že dost "know how" používají z profi TV techniky.Crifodo píše:Existovalo pravidlo, že optika se kupuje od výrobců kteří prokázali, že optiku umějí. Canon, Nikon, Olympus ...
Jinými slovy, když se Sony pustí do čipů a objektivů, výsledek podle toho vypadá.
A otázka za jednoho bludišťáka. Od koho kupuje např. Nikon čipy, hm?