Pomůcka v zatáčce

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#31 Příspěvek od sinclair »

Kvůli tomuto:
Přílohy
brnensky sulin.jpg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#32 Příspěvek od EKKAR »

Leoš - 100 bodů !!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#33 Příspěvek od davemh »

Po rekonstruci tratě se tu objevily tyhle sloupky, v nepravidelných rozestupech. To je nějaká přesná nivelace?
Přílohy
IMG_20200405_re1.jpg
IMG_20200405_re.jpg

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Lukas-Peca »

Jsou to značky pro přesné zaměření geometrie oblouku (pro Ekkara "zatáčky").

Uživatelský avatar
Zmije
Příspěvky: 1513
Registrován: 30 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubický kraj

#35 Příspěvek od Zmije »

V Brně občas jezdí vlaky po tramvajových pásech, se divím, že jim ty malé poloměry zatáček a stoupání nevadí. Nejsou po té akci propadlé koleje?
Přílohy
MegaSalina.jpg

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Lukas-Peca »

To není tramvajová trať, ale železniční vlečka, tramvajím by na ní chyběla jedna drobnost. S tramvajovou sítí je spojená výhybkou, ale nevím o tom, že by na tramvajové koleje někdy zkoušeli jet s železničním vozidlem, to by asi daleko nedojeli :)

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#37 Příspěvek od vasekpetr1 »

Tak tak, na té spojce Křížová - Poříčí se vozily kloubáky K2 v rozpojeném stavu, když šly z dolního vlečkou do Pisárek do vozovny a tam se kompletovaly. Později chodily z ČKD po svých tramvajových kolejích z Krpole z nádraží. Naposledy na té spojce pamatuji Karolinku při brněnských slavnostech...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#38 Příspěvek od EKKAR »

Tahají se po tom železniční vozidla na veletržiště. Mám dokonce několik PowerPointovejch prezentací, jak po týhle Šalingradský ulici jede mezi normální silniční dopravou vlak taženej párou nebo "brejlovcem".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Hubert_79 »

Je to vlečka, není to tramvajová trať. V Praze bylo něco podobného, závod ČKD Tatra Smíchov byl napojen vlečkou vedoucí Stroupežnického ulicí, koleje tam byly ještě dlouho poté, co původní závod už nestál. Dnes je místo toho obchoďák.
Fotka je z roku 1995, vlečka se křížila s dvěma tramvajovými tratěmi a ústila do prostoru nákladového nádraží Smíchov; tam byla i výhybka a propojení s tramvajovou sítí. Dnes již (pokud vím) železnice a tramvajová síť propojena není. Jen na nádraží Praha Zličín je jakási rampa, že tramvaj může najet na koleje z železničního vagónu.
Obrázek
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#40 Příspěvek od EKKAR »

Ale tahle jednokolejná trať je osazená tramvajovýma kolejnicema s nižší nosností a oboustranným žlábkem pro kolo se sníženým okolkem = běžný železniční kolo po ní jezdit nemůže, je určená jen pro najíždění novejch tramvají z nádraží na systém MHD. Ta trať v Oltecu je ale kompletně osazená podle drážních standartů pro běžný železniční podvozky, takže unese i vozidla s nápravovým tlakem 20 tun = plný nákladní vagóny nebo balastem kvůli trakční síle dovažovaný lokomotivy. Jediný omezení tam je - rychlost, kvůli hrozící kolizi se silničním provozem ve stejným prostoru.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Hubert_79 »

Skutečně jen pro tramvaje? Mýlíš se. V Tatrovce se sice vyráběly tramvaje, ale měli tam několik lokomotiv (T211 myslím, prase se tomu říkalo; ty na snímku níže jsou myslím T334 "Rosnička") a těmi ty tramvaje tahali sem a tam; ta fabrika byla malá, tak to tahali na kolejiště zmíněného nákladového nádraží. Tahle fotka je rok 1965, celý popis vlečky zde: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2007010901
Obrázek
--
Obrázek
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#42 Příspěvek od EKKAR »

1) kolejnice se za tu dobu mohly 100x vyměnit, já reagoval na předchozí barevnou fotku kde skutečně jsou tramvajový kolejnice;
2) na druhý (černobílý) fotce jsou podle všeho "rosničky" = lokomotivy řady T334.0 (moderní označení 710) = lokomotivy výroby ČKD, určený pro vlečkovej provoz a lehkej posun s hydromechanickým přenosem výkonu 302kW (cca 410HP), maximální rychlostí 60km/h a s nápravovým tlakem 14 tun. Koleje vidět nejsou - ale v tu dobu tam musely bejt klasický kolejnice pro vysokej drážní okolek.

A víš co? Vem metr a změř tam rozchod a šířku hlavy kolejnice. A porovnej to s kolejema kdekoliv jinde po Práglu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#43 Příspěvek od elektrosvit »

EKKAR píše:Ta trať v Oltecu je ale kompletně osazená podle drážních standartů...
Mně se zdá, že vypadá stejně jako dráha na fotce od Huberta, mrkni.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Hubert_79 »

Mno. S největší pravděpodobností tam nikdo koleje neměnil celou druhou půlku 20. století. Mimochodem, ta první barevná fotka je rok 1995 a ta černobílá s hranatými tramvajemi je rok 1988.
Každopádně žlábková kolejnice ≠ kolejnice, na níž nesmí železniční vozidlo. Lokomotivka ve Vysočanech měla vlečku přes Poděbradskou ulici, po níž jezdily Čmeláci nebo Pomeranče a taky se to křížilo s tramvajovou tratí. A kolejnice byly jaké? Modrý ví, ale než by přiznal omyl, bude trvat na svém stůj co stůj :)
Vlečku na Smíchově měřit nemožno, neboť tato zde již není. Kdyby sis přečetl článek s popisem, nebo si prohlédl obrázky, seznal bys to.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#45 Příspěvek od xsc »

Kousek asi stále možné měřit je:
https://mapy.cz/s/cuhojanede

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“