Pomůcka v zatáčce
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Tahají se po tom železniční vozidla na veletržiště. Mám dokonce několik PowerPointovejch prezentací, jak po týhle Šalingradský ulici jede mezi normální silniční dopravou vlak taženej párou nebo "brejlovcem".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Je to vlečka, není to tramvajová trať. V Praze bylo něco podobného, závod ČKD Tatra Smíchov byl napojen vlečkou vedoucí Stroupežnického ulicí, koleje tam byly ještě dlouho poté, co původní závod už nestál. Dnes je místo toho obchoďák.
Fotka je z roku 1995, vlečka se křížila s dvěma tramvajovými tratěmi a ústila do prostoru nákladového nádraží Smíchov; tam byla i výhybka a propojení s tramvajovou sítí. Dnes již (pokud vím) železnice a tramvajová síť propojena není. Jen na nádraží Praha Zličín je jakási rampa, že tramvaj může najet na koleje z železničního vagónu.
Fotka je z roku 1995, vlečka se křížila s dvěma tramvajovými tratěmi a ústila do prostoru nákladového nádraží Smíchov; tam byla i výhybka a propojení s tramvajovou sítí. Dnes již (pokud vím) železnice a tramvajová síť propojena není. Jen na nádraží Praha Zličín je jakási rampa, že tramvaj může najet na koleje z železničního vagónu.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Ale tahle jednokolejná trať je osazená tramvajovýma kolejnicema s nižší nosností a oboustranným žlábkem pro kolo se sníženým okolkem = běžný železniční kolo po ní jezdit nemůže, je určená jen pro najíždění novejch tramvají z nádraží na systém MHD. Ta trať v Oltecu je ale kompletně osazená podle drážních standartů pro běžný železniční podvozky, takže unese i vozidla s nápravovým tlakem 20 tun = plný nákladní vagóny nebo balastem kvůli trakční síle dovažovaný lokomotivy. Jediný omezení tam je - rychlost, kvůli hrozící kolizi se silničním provozem ve stejným prostoru.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Skutečně jen pro tramvaje? Mýlíš se. V Tatrovce se sice vyráběly tramvaje, ale měli tam několik lokomotiv (T211 myslím, prase se tomu říkalo; ty na snímku níže jsou myslím T334 "Rosnička") a těmi ty tramvaje tahali sem a tam; ta fabrika byla malá, tak to tahali na kolejiště zmíněného nákladového nádraží. Tahle fotka je rok 1965, celý popis vlečky zde: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2007010901
--
--
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
1) kolejnice se za tu dobu mohly 100x vyměnit, já reagoval na předchozí barevnou fotku kde skutečně jsou tramvajový kolejnice;
2) na druhý (černobílý) fotce jsou podle všeho "rosničky" = lokomotivy řady T334.0 (moderní označení 710) = lokomotivy výroby ČKD, určený pro vlečkovej provoz a lehkej posun s hydromechanickým přenosem výkonu 302kW (cca 410HP), maximální rychlostí 60km/h a s nápravovým tlakem 14 tun. Koleje vidět nejsou - ale v tu dobu tam musely bejt klasický kolejnice pro vysokej drážní okolek.
A víš co? Vem metr a změř tam rozchod a šířku hlavy kolejnice. A porovnej to s kolejema kdekoliv jinde po Práglu.
2) na druhý (černobílý) fotce jsou podle všeho "rosničky" = lokomotivy řady T334.0 (moderní označení 710) = lokomotivy výroby ČKD, určený pro vlečkovej provoz a lehkej posun s hydromechanickým přenosem výkonu 302kW (cca 410HP), maximální rychlostí 60km/h a s nápravovým tlakem 14 tun. Koleje vidět nejsou - ale v tu dobu tam musely bejt klasický kolejnice pro vysokej drážní okolek.
A víš co? Vem metr a změř tam rozchod a šířku hlavy kolejnice. A porovnej to s kolejema kdekoliv jinde po Práglu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Mně se zdá, že vypadá stejně jako dráha na fotce od Huberta, mrkni.EKKAR píše:Ta trať v Oltecu je ale kompletně osazená podle drážních standartů...
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Mno. S největší pravděpodobností tam nikdo koleje neměnil celou druhou půlku 20. století. Mimochodem, ta první barevná fotka je rok 1995 a ta černobílá s hranatými tramvajemi je rok 1988.
Každopádně žlábková kolejnice ≠ kolejnice, na níž nesmí železniční vozidlo. Lokomotivka ve Vysočanech měla vlečku přes Poděbradskou ulici, po níž jezdily Čmeláci nebo Pomeranče a taky se to křížilo s tramvajovou tratí. A kolejnice byly jaké? Modrý ví, ale než by přiznal omyl, bude trvat na svém stůj co stůj
Vlečku na Smíchově měřit nemožno, neboť tato zde již není. Kdyby sis přečetl článek s popisem, nebo si prohlédl obrázky, seznal bys to.
Každopádně žlábková kolejnice ≠ kolejnice, na níž nesmí železniční vozidlo. Lokomotivka ve Vysočanech měla vlečku přes Poděbradskou ulici, po níž jezdily Čmeláci nebo Pomeranče a taky se to křížilo s tramvajovou tratí. A kolejnice byly jaké? Modrý ví, ale než by přiznal omyl, bude trvat na svém stůj co stůj
Vlečku na Smíchově měřit nemožno, neboť tato zde již není. Kdyby sis přečetl článek s popisem, nebo si prohlédl obrázky, seznal bys to.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Kousek asi stále možné měřit je:
https://mapy.cz/s/cuhojanede
https://mapy.cz/s/cuhojanede