Ta fotka je příšerně malá, ale pokud vidím dobře, došlo pouze k utržení jednoho drátu.
Tak jeho konec oškrab, pocínuj, nadstav jej nějakým dalším drátem nebo lankem tak, aby ti to dosáhlo do otvoru na DPS.
A zapájej to tam.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Trafo komplet demontuj a zkus napojit nové vývody . Pokud z cívky nekouká alespoň 2mm vodiče je trabl . Fotku můžeš dát s klidem 200k , no tvém formátu není vidět nic .
Na tej fotke je to zle vidieť,tak som ju upravil.
Vyzerá to tak,že je ulomený začiatok asi sekundáru.
To sa asi nebude dať nadpojiť.Len odmotať a navinúť znovu.
Tento druh trafa není rozebratelný.
Je vakuově impregnovaný velice tvrdým lakem, co moc nezměkne ani ohřátím na teplotu, při které se už začíná tavit i cívková kostra.
Pokud lze sehnat stejnou nabíječku s poškozením elektroniky a dobrým trafem, tak prostě složit ze dvou jednu funkční.
Jinak zahodit, za tolik práce tento výrobek zase nestojí.
To procento úspěšnosti bych velmi racionálně snížil na symbolické 1%.
Pokud jde o čínské trafo s odbočkami, vinuté nejčastěji drátem s velmi tenkou, samopájitelnou izolací, tak se téměř nikdy nepodaří, dostat zpět do cívky celý potřebný počet závitů, včetně těch odboček.
Pokud se někdo pokusí to znova navinout novým drátem shodného vnějšího průměru, obvykle používaným bílými heteráky, tak se do cívky nevejde ani 80% původního počtu závitů. O odbočkách nemluvě.
Nemáš ani tušení, s čím vším kalkuluje soudruh, aby za danou cenu dosáhl maximální úspory materiálu i práce.
Ani muže ze závodu, ani haléře ze mzdy! Ani zrno nazmar!
Nazdar..
Jde to opravit nemyslím složitě,
To trafo má dvě komory,odělený primár a sekundár.
Ty máš utrženej sekundár, zjisti do které jdou tlusté černé dráty to je primár a na to nesahej. Odstraň na sekci kam vedou utržené lakovaná dráty pásku, a měl bys najít zbytek druhého konce,prodloužit a je to.
To trafo nemá žádné další odbočky má jenom jedno sekundární vinutí,o správnou funkci nabíjení se stará elektronika,která tam je.
Pokud se nepletu, tak u MW traf, přípona GS znamenala, že je uvnitř nějaká elektronika, zpravidla LM317, v Tvém případě něco jiného.
Zdravím všechny.
Souhlas s -kovka- dej info jak to dopadlo. Při případném pokusu o rozebírání trafa dávej pozor. Pod první vrstvou izolace primeru bývá tepelná pojistka a jsou tam přechody z drátu cca0.05 na silnější. Tak ať to neurveš. Když zkouším rozebrat tráfko, tak ho položím na svěrák a kladívkem oklepávám plechy aby to povolilo a mohl jsem jeden vyrazit. Pak to už jde. Ale fakt některá trafa nerozebereš, jsou spečená jak píšou kluci výše. Tak ať se daří, taky věci nerad vyhazuju, je to spíš taková hračka, o prachy nejde.
Luboš
Po odeslání příspěvku mne napadlo jako poslední pokus před rozebráním se pokusit ulomit plast cívky v místě zbytku drátku. (předpokládám, že je to ten nejspodnější).
Drátek špendlíkem a pinzetou 1mm povytáhnout a nastavit Bacha na porušení izolace ostatních drátků.Záviťák je konec. Asi už není co zkazit.
Luboš